مدیریت ذهن با 5 روش موثر

احساسات ما منشأ اصلی انرژی ما هستند. در نتیجه ما می‌توانیم با تغییر دادن احساسات خود در جهت مثبت، انرژی خود را نیز بالاتر ببریم. در واقع باید انرژی خود را صرف مقاصد باارزش‌تر بکنیم.

مدیریت ذهن با 5 روش موثر

اگر نگاهی صادقانه به زندگی خود و افرادی که خود را با آنها احاطه کرده اید بیندازید ، به نظر شما این افراد بیشتر در زندگی شما تأثیرات منفی دارند یا مثبت؟ آیا آنها همیشه از زندگی خود گله مند هستند یا بیشتر در حال شوخی و شادی هستند؟ دنیای خارج آینه شماست. هرطور که فکر کنید همانطور نیز دنیا را خواهید دید.

سعی کنید تمام جنبه های زندگی خود را ارزیابی کنید از امور مالی گرفته تا دوستی ها و خانواده و کار و... آیا دقیقا شبیه به آن چیزی است که در ذهن خود خواهان آن هستید ؟ خب شاید فکر کنید که با آنچه که در ذهن خودتان دارید بسیار متفاوت است. اما خبر خوب این است که این تصورات همه به شما بستگی دارند.

ذهن
ذهن

انرژی ما از احساسات ما ناشی میشود در واقع به این معنی است که شما قدرت تغییر احساسات خود را دارید و بنابراین باید سعی کنید که انرژی ذهنی خود را صرف چیزی کنید که واقعا ارزش داشته باشد. بنابراین ، بیایید این انرژی را به حرکت در آوریم! در اینجا پنج ایده در مورد نحوه مدیریت انرژی عاطفی خود برای بهزیستی ذهنی آورده شده است.

1. کارهایی انجام دهید که دوست دارید و از آنها لذت می برید
این مورد به اندازه کافی ساده به نظر می رسد. به گذشته خود فکر کنید آخرین باری که کی عمداً برای انجام کارهایی که دوست دارید و از آنها لذت می برید وقت گذاشتید دقیقا کی بوده است ؟ تقریبا هیچکس پیدا نمیشود که از کاری از دوستش دارد خسته شود. آخر هفته را در چند ساعت برنامه ریزی کنید و کاری انجام دهید که واقعاً آن را دوست دارید.

2. خود را با افراد مثبت که باعث رشد شما میشوند محاصره کنید.

خود را با افراد مثبت محاصره کنید و دوستی ها و روابطی را به رشد شما آسیب می‌زنند را از بین ببرید. به همین منظور در ابتدا سعی کنید که سطح کسانی که با آنها ارتباط دارید را بسنجید و ببینید که آیا آنها میتوانند باعث رشد شما در ارتباطی که با آن ها برقرار میکنید شوند.

مثبت
مثبت

3. بیاموزید که چگونه "نه" بگویید بدون اینکه خود را مقصر بدانید
نه گفتن اشکالی ندارد. گفتن "نه" به دیگران گفتن "بله" به خودتان است. و شما مهمترین فرد جهان هستید. کار های شما حول محور شما در حال انجام شدن است به همین دلیل باید به خود اهمیت دهید.


4- "باید" خود را متوقف کنید
کلمات بسیار قدرتمند هستند و نحوه بیان و استفاده از کلمات قدرت ایجاد تجربیات ما را دارد. کلمه "نباید" را از واژگان خود حذف کنید. این کلمه بسیار سنگین است.

"من نباید اینقدر تلویزیون تماشا می کردم." به "من اینقدر تلویزیون تماشا کردم."
"نباید وقت را برای این کار تلف می کردم." به "من وقت خودم را برای این کار تلف کردم."

حذف «نباید» عملکرد یا رویداد را کاملاً خنثی می کند. این امر آن را از چیزی "منفی" به یک امر واقعی منتقل می کند ، نه خوب و نه بد - فقط آنچه که هست. به شما امکان می دهد تا به سمت احساس مسئولیت بروید.

5. مراقبه و ذهن آگاهی
مراقبه و ذهن آگاهی به شما کمک می‌کند تا احساسات و رفتار های خود را ارزیابی کنید. ارزیابی رفتار ها و احساسات ناشناخته به شما کمک می‌کند تا نسبت به آنها شناخت پیدا کنید و یا به اصطلاح روانشاسی آن ها از از ساحت ناخودآگاه به خودآگاه بیاورید. همچنین شما میتوانید به راحتی اشتباهات خود را بپذیرید و به دنبال راه حل هایی برای انجام هرچه بهتر کار های خود و جلوگیری از بروز خطا شوید.

مراقبه
مراقبه

بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که مراقبه ذهن آگاهی در کاهش استرس موثر است و می تواند با تغییر نگرش شما به احساسات سلامت جسمی و روانی را بهبود بخشد. محققان بیش از 200 مطالعه درباره ذهن آگاهی در بین افراد سالم بررسی کردند و دریافتند که درمان مبتنی بر ذهن آگاهی به ویژه برای کاهش استرس ، اضطراب و افسردگی بسیار موثر است.

منبع: طلا

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها