طرز تهیه حلوای دهین نجف

حلوای دهین نجف حلوایی خوشمزه و مقوی است که با دستور پختی کاملاً متفاوت با حلواهای دیگری که می‌شناسید تهیه می‌شود. شما می‌توانید از این حلوا به عنوان دسر در مراسم و مهمانی‌های خود استفاده کنید.

طرز تهیه حلوای دهین نجف

مواد لازم:

آرد: یک و ۱/۴ پیمانه

شکر: یک پیمانه

شیر پرچرب: ۱/۲ پیمانه

روغن: ۱/۲ پیمانه

کره: ۴۰ گرم

پودر نارگیل: ۱/۲ پیمانه

شیره خرما: ۳ قاشق غذا خوری

پودر هل: یک قاشق چای خوری

زعفران: یک قاشق چای خوری

گلاب: یک قاشق غذا خوری

گردو: به میزان لازم

خلال بادام: به میزان لازم

طرز تهیه:

مرحله اول:

برای تهیه حلوای دهین نجف ابتدا ظرف پیرکس مناسبی را انتخاب کرده و درون ظرف را با کمی کره و یا روغن کاملاً چرب کنید. البته اگر شما به ظرف پیرکس دسترسی ندارید هیچ اشکالی ندارد می توانید از قالب کیک پزی نیز بجای ظرف پیرکس استفاده کنید. سپس نیمی از پودر نارگیل را داخل ظرف بپاشید به طوری که کف ظرف از پودر نارگیل پوشیده شود و بر روی پودر نارگیل مغز گردو بریزید استفاده از مغز گردو کاملاً اختیاری می باشد و اگر شما به مغز گردو دسترسی ندارید هیچ اشکالی ندارد.

حلوای دهین نجف

مرحله دوم:

قابلمه تفلون یا نسوز مناسبی را انتخاب کرده و درون قابلمه شیر به همراه شکر را بریزید، قابلمه را بر روی شعله با حرارت ملایم قرار دهید و شکر درون قابلمه را همزمان با گرم شدن شیر هم بزنید تا شکر درون شیر کاملاً حل شود. بعد از این که شکر درون شیر کاملا حل شد روغن به همراه زعفران دم کرده و پودر هل را نیز اضافه کنید و دو الی سه دقیقه دیگر به هم زدن خود ادامه دهید تا شیر درون ظرف به نقطه ی جوش برسد و شروع به قل زدن کند حال شیره خرما را اضافه کرده و همراه بقیه مواد ترکیب کنید.

مرحله سوم:

در این مرحله آرد را به حلوای خود اضافه کنید البته قبل از این که این کار را انجام دهید حتما آرد را الک کرده تا کاملا هوادهی شود و هنگام ترکیب با بقیه ی مواد گلوله گلوله نشود بعد از اضافه کردن آرد به هم زدن آرام خود ادامه دهید تا حلوای شما به غلظت مناسب خود برسد غلظت حلوای شما باید کمی بیش تر از فرنی باشد پس از این که حلوا به غلظت مناسب خود رسید گلاب به همراه کره را نیز به حلوای خود اضافه کرده و با حلوای خود کاملا مخلوط کنید.

حلوای دهین نجف

مرحله چهارم:

در این مرحله حلوا را درون ظرف پیرکس یا قالب کیکی که از قبل آماده کرده اید بریزید و تا آن جا که می توانید سطح روی حلوا را به کمک قاشق کمی صاف کنید سپس باقی مانده ی پودر نارگیل و خلال بادام را بر روی حلوا به صورت یکنواخت بریزید.

فر را روشن کرده و بر روی دمای ۱۵۰ درجه ی سانتی گراد قرار دهید کمی صبر کنید تا فر گرم شود سپس حلوا را به مدت سی دقیقه درون فر قرار دهید در پایان له مدت دو الی سه دقیقه شعله ی بالایی فر را روشن کنید تا خلال بادام و پودر نارگیلی که بر روی حلوا ریخته اید حالت بو داده به خود بگیرند و قهوه ای رنگ شوند.

در این مرحله حلوای دهین نجف شما کاملا آماده است می توانید آن را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا کاملا سرد شود تا به راحتی بتوانید آن را به شکل دلخواه برش زده و سرو کنید.

منبع: مامی فود

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها