تجربه ۲۰ سال رعایت رژیم مدیترانه‌ای / از سلامت جسمانی تا افزایش امید به زندگی

رژیم مدیترانه‌ای یکی از محبوب‌ترین رژیم‌های جهان برای سلامتی است. بسیاری از افراد سوال می‌کنند که رژیم مدیترانه‌ای چه تاثیری در بلندمدت دارد؟

تجربه ۲۰ سال رعایت رژیم مدیترانه‌ای / از سلامت جسمانی تا افزایش امید به زندگی

اکنون یک متخصص تغذیه به نام هایدی فولر تصمیم گرفته است تجربه ۲۰ سال رعایت رژیم مدیترانه‌ای را با دیگران به اشتراک بگذارد. رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل خوردن سبزیجات، میوه‌ها، غلات سبوس دار، ماهی و چربی‌های سالم مانند روغن زیتون است، اغلب پزشکان و متخصصان تغذیه بر این باورند که رژیم مدیترانه ای، خطر بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش، عملکرد مغز را بهبود و امید به زندگی را افزایش می‌دهد.

با تمرکز بر رژیم مدیترانه‌ای می‌توان سلامتی خود را تضمین کرد. هایدی فولر می‌گوید: یکی از مهمترین نکات در رژیم مدیترانه ای، سرعت غذا خوردن است، درواقع غذا خوردن شتابزده می‌تواند روی رژیم غذایی شما تاثیر منفی بگذارد، بنابراین تا حدی که می‌توانید آهسته و با طمانینه غذا بخورید.

یک نکته مهم دیگر این است که بهتر است در هنگام گرسنگی میان وعده سالم و مقوی بخورید، یک تصور غلط رایج این است که هنگام رعایت یک رژیم غذایی جدید، نمی‌توانید میان وعده بخورید، اما این اشتباه است، بله درست است که باید رژیم خود را رعایت کنید و چیپس و پفک نخورید، اما باید در صورت گرسنگی از میان وعده‌های سالمی مانند لقمه گوجه فرنگی و روغن زیتون یا غلات استفاده کنید.

مصررف روغن زیتون بسیار مهم است، زیرا این روغن علاوه بر طعم خوشایند، سرشار از آنتی اکسیدان است که گفته می‌شود به محافظت از بدن در برابر آسیب سلولی کمک می‌کند. یک گزینه خوش طعم برای میان وعده یا حتی شام و ناهار خوردن ساندویچ نان سبوس دار با خیار و روغن زیتون است.

خوردن سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و چربی‌های سالم بسیار عالی است، اما همچنین باید یخچال خود را با لیمو پر کنید. افزون بر این‌ها باید به جای شکلات و کیک، میوه و عسل را جایگزین کنید. وقتی به میان وعده صبحگاهی نیاز دارید، مستقیم به سمت سبد میوه بروید. افزون بر این‌ها همیشه سعی کنید خوراکی‌هایی که دلخواهتان هستند و سالمند را در یخچال به شکل آماده داشته باشید تا با خوراکی‌های ناسالم گرسنگی خود را رفع نکنید.

سعی کنید به جای استفاده از روعن، غذا‌های مختلف را با بخارپز کردن یا کبابی کردن طبخ کنید. برای طعم دادن به غذا‌ها از آبلیمو، سرکه و ادویه‌ها استفاده کنید. برای من، رژیم مدیترانه‌ای یک مد نیست، بلکه یک انتخاب سبک زندگی است که شامل استفاده حداکثر از غذا‌هایی است که سالمند و ضمن احترام به محیط زیست، شما همچنین یاد می‌گیرید که کمتر گوشت و بیشتر سبزیجات بخورید.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها