علت‌های دردناک بودن رابطه جنسی در مردان چیست؟

گرچه چندان رایج نیست اما مردان هم ممکن است هنگام برقراری رابطه جنسی احساس درد کنند.

علت‌های دردناک بودن رابطه جنسی در مردان چیست؟

علل زیر مهم ترین علت های درد در مردان (هنگام رابطه جنسی) است:

عفونت

بیماری های مقاربتی برقراری رابطه جنسی را برای مردان هم می توانند دردناک کنند، به ویژه عفونت هایی مثل تبخال تناسلی که باعث ملتهب و حساس شدن پوست روی آلت جنسی مرد می شود.

گرچه چندان رایج نیست اما مردان هم می توانند دچار عفونت های قارچی شوند، امری که می تواند باعث خارش یا زخم شدن آلت جنسی مرد یا سوراخ مقعد او شود. اگر ختنه نشده باشید یا شریک جنسی تان مبتلا به عفونت قارچی باشد و بدون استفاده از کاندوم با او دخول داشته باشد، ممکن است ریسک ابتلا به عفونت قارچی در شما بالاتر رود.

بیماری پیرونی

بیماری پیرونی زمانی رخ می دهد که یک بافت زخم غیر طبیعی درون آلت جنسی مرد، اغلب بعد از یک جراحت شکل بگیرد.

آلت جنسی مرد وقتی دچار نعوظ می شود، به طور طبیعی مملوء از خون و بزرگ تر می شود، اما از آنجایی که بافت زخم نمی تواند کش بیاید، آلت جنسی ممکن است مجبور به خم شدن شود، امری که می تواند دردناک باشد.

تنگی پیش پوست آلت جنسی مرد

وقتی آلت جنسی ختنه نشده دچار نعوظ می شود، پیش پوست آلت معمولاً از روی سر آلت کنار می رود تا آلت بتواند بزرگ شود و بعد با پایان نعوظ به سر جای اول خود بازمی گردد.

اما اگر پیش پوست آلت جنسی مرد بیش از اندازه تنگ باشد، وقتی آلت دچار نعوظ می شود از سر آن کنار نمی رود، در نتیجه پوست چاک می خورد یا درد می گیرد.

اگر تنگی پیش پوست به حدی باشد که سر آلت جنسی را به پایین بکشد، ممکن است بعد از پایان نعوظ پیش پوست به پایین سر آلت بچسبد. این مسأله می تواند مانع از رسیدن خون به سر آلت و در نتیجه، باعث ورم و درد شود.

التهاب پروستات

التهاب پروستات زمانی رخ می دهد که غده ی کوچک زیر مثانه ملتهب و متورم شود. التهاب پروستات معمولاً باعث احساس درد هنگام ادرار کردن می شود، اما می تواند یک درد کلی هم در آلت جنسی مرد ایجاد کند.

از آنجایی که پروستات مایعی را تولید می کند که با اسپرم ترکیب می شود تا منی ساخته شود، التهاب پروستات می تواند انزال و ارگاسم را هم دردناک کند.

منبع: روزیاتو

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • داریوش
    0

    خبر حداقل یک طوری تیتر بزنید که بچه های مردم متوجه تیتر ها نشن و کنجکاوی پیدا نکنند! این مطالب جایگاهش در سایت های پزشکی وجلسات مشاوره ای است! مخاطب شما عام است میتونه بچه باشه یا بزرگ شما هم باید مطالب عمومی بزارید.

    نظرات شما -
    • F☆
      0

      گل گفتی.احسنت

  • کاربر ناشناس
    0

    بله..فزایه مزاجیست دیگر..

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها