رابطه جنسی بعد از عمل دیسک کمر چگونه باید باشد؟

بیماری دیسک کمر یکی از اختلالاتی است که به دلیل مشکلات حرکتی بیمار، فرد قادر به برقراری درست رابطه جنسی نیست. در این مطلب رابطه جنسی بعد از عمل دیسک بررسی می شود.

رابطه جنسی بعد از عمل دیسک کمر چگونه باید باشد؟

دیسک کمر یکی از علت های کمردرد است که در برخی مواقع سبب بروز مشکلات جنسی می شود، از این رو ضربه روحی و روانی دیسک بسیار دردناکتر از مشکلات جسمانی است و تاثیرات آن در روابط بین زوجین کاملا دیده می شود. مشکلی که بسیاری از افراد مبتلا به دیسک کمر به آن دچار هستند این است که به دلیل میل و انگیزه جنسی، به دلیل درد ناشی از بیماری دیسک قادر نیستند رابطه زناشویی داشته باشند و یا رابطه جنسی سبب بدتر شدن حال جسمشان می شود. از این رو اثرات بیماری دیسک کمر بر روابط زناشویی را میتوان از چندین جهت بررسی کرد. تاثیر دیسک کمر بر روابط زناشویی زمانی به اوج خود می رسد که بیمار به علائم و دردهای ریشه ای مبتلا باشد زیرا درگیر بودن عصب ها در ایجاد میل و انگیزه جنسی بسیار تاثیرگذار است. همان طور که می دانید افراد مبتلا به دیسک کمر برای کم کردن التهاب و دردهای حاصل از دیسک، از داروهای مختلفی استفاده می کنند. داروهای تجویز شده با آنکه تاثیر خوبی در بهبودی حال بیمار دارند اما یکی از شایع ترین عوارض اینگونه دارو کم شدن میل جنسی و عملکرد جنسی است. اگر از تاثیرات مستقیم دیسک کمر بر روابط زناشویی بگذریم برخی عوامل هستند که به صورت غیر مستقیم بر روابط جنسی تاثیر می گذارند و مربوط به اثرات روحی بیماری هستند. دردهای حاصل از دیسک کمر باعث ایجاد نگرانی و اضطراب شدید می شود که همین عامل موجب نگرانی و استرس بیمار می شود و بسیاری از افراد گمان می کنند قادر نیستند به درستی به برقراری رابطه بپردازند. همین فکر اثرات روانی زیادی را به بار می آورد و تاثیرات منفی بر روابط می گذارد.

تمامی مورادی که در مورد تاثیرات دیسک کمر بر روابط زناشویی ذکر شدد قابل درمان است. درمان اصلی مشکلات جنسی حاصل از دیسک کمر، درمان دیسک کمر است. برای درمان دیسک کمر شما باید به یک جراح ستون فقرات مراجعه کنید و در کنار تمامی علائم و دردهای حاصل از دیسک کمر، تاثیرات دیسک کمر در روند اختلال روابط زناشویی را نیز بیان کنید تا پزشک با بررسی تمامی موارد، بهترین روش درمان دیسک کمر را برای شما در نظر بگیرد.

آیا رابطه جنسی بعد از عمل دیسک کمر خطرناک است؟
رابطه جنسی برای پر هیجان تر کردن هر رابطه عاشقانه یک مولفه حیاتی به حساب می آید. کمر درد مطمئناً موجب کاهش میزان رضایت شخص بیمار طی رابطه می شود؛ علاوه بر موانع جسمی آشکار، کمر درد ممکن است بار روانی نیز داشته باشد که می تواند تمایل به برقراری رابطه جنسی پس از عمل دیسک کمر را در فرد بیمار برای مدتی از بین ببرد. بسیاری از بیماران می پرسند پس چه مدت باید منتظر ماند تا مجاز به برقراری رابطه جنسی پس از جراحی شد؟

خوب، جواب این سوال به نوع انجام جراحی و توصیه های پزشک بستگی دارد؛ اما به طور کلی اکثر پزشکان می گویند که وقتی بیمار احساس آمادگی کند می تواند دوباره رابطه جنسی خود را از سر بگیرد. به طور طبیعی، رسیدن به نقطه ای که فرد احساس راحتی کند کاملاً بستگی به نظر بیمار دارد زیرا جراحی ها (حتی اگر حداقل تهاجم را داشته باشند) طاقت فرسا اند؛ بنابراین برخی از افراد ممکن است تا ۳ ماه بعد از عمل قادر به برقراری رابطه جنسی نباشند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تنها به ۶ هفته نیاز داشته باشند و این موضوع در هرکس کاملا متفاوت است.

چه موقع انجام رابطه جنسی پس از جراحی کمر برای زنان ومردان بی خطر است؟
چارچوب زمانی برای داشتن رابطه جنسی بستگی به نوع جراحی بیمار دارد و واقعاً مهم است که با جراح خود در مورد اینکه آیا برقراری رابطه جنسی برای شما ایمن است یا نه صحبت کنید. برای مدتی، بهبودی پس از جراحی مهمترین فاکتور است و برقراری رابطه جنسی حتی به ذهن شما خطور نخواهد کرد زیرا محل برش و کمر احتمالا درد می کند و فرد ممکن است دچار اسپاسم عضله شود و داروی ضد درد او را خواب آلوده کند. همچنین ممکن است در ناحیه کشاله ران بی حسی وجود داشته باشد زیرا بسیاری از اعصاب طی جراحی با داروی بیهوشی تحت تاثیر قرار می گیرند.

درگیری اعصاب برای زنان، ممکن است به معنی کاهش احساس در واژن و کلیتوریس باشد که می تواند توانایی رسیدن به ارگاسم را تحت تأثیر قرار دهد.
برای مردان نیز درگیری عصب ممکن است توانایی شروع و حفظ نعوظ را تحت تأثیر قرار دهد. اگر هر یک از این موارد برای بیمار مشکلی ایجاد کند، باید با جراح خود برای کمک گرفتن مشورت کند.
در حالت کلی همه این عوامل ممکن است در میل بیمار برای رابطه جنسی تداخل ایجاد کنند. گاهی علائمی که فرد قبل از جراحی داشته است ممکن است بلافاصله تسکین نیابد و تا هفته ها یا ماه ها ادامه داشته باشد. نتیجتا بازگشت به رابطه جنسی بعد از عمل دیسک، باید آهسته و تدریجی باشد تا تجربه ای خوشایند را ایجاد کند. با شروع بهبودی، رابطه جنسی راحت تر خواهد شد.

منبع: ساعد نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ندا
    0

    دیگه مگه میل هم مونده واسمون؟؟؟

    نظرات شما -
    • قلندر ب ندا
      1

      بیا پیشم خودم من یه متخصص مغز و اعصاب هستم میلتو بالا میبرم خیلی بده بی میل بشی بیا مطبم رو مبل بشین پاشو بشین پاشو هیچ دردی احساس نمیکنی

    • سید
      1

      من دکتر هستم بیا درمانت میکنم انشالا

  • ندا۲
    0

    خخخخخخ میلت کجا رفته بیا بابا

  • کریمی قدوسی
    0

    این خبر ها چیست که شما می گذارید درباره انتخابات و حماسه عظیم ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران و انتخاب جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی رئیسی خبر بگذارید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها