جذب صد میلیون دلار برای پروژه جنجالی Worldcoin

استارتاپ کریپتویی ورلدکوین (Worldcoin) که توسط «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، راه‌اندازی شده است، به‌دنبال جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری است.

جذب صد میلیون دلار برای پروژه جنجالی Worldcoin

این پروژه که با حمایت مالی شرکت‌هایی مانند کوین‌بیس، بلاکچین و چند شرکت دیگر کار خود را آغاز کرد، در ابتدا دست به ابتکار جالبی زد و در فاز آزمایشی پروژه خود حدود ۳۰ دستگاه اسکنر چشم ( عنبیه چشم) را در چهار قاره توزیع کرد. دستگاه‌های اسکن چشم که Orb نام دارند، در سراسر جهان و در این چهار قاره چشم داوطلبین مختلفی را اسکن می‌کرد. داوطلب‌ها بعد از شرکت در پروژه و اسکن چشم، از شرکت رمزارز رایگان دریافت می‌کردند.

ورلدکوین درواقع قصد دارد با این رویکرد پذیرش رمزارزهای را در سراسر جهان تسریع ببخشد. بیش از صدها هزار نفر در این پروژه شرکت کرده‌اند تا از عنبیه چشم آنها عکس‌برداری شود. بعد از اسکن چشم، به داوطلبین کدی داده می‌شود تا بتوانند در ازای آن رمزارز دریافت کنند.

جذب سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری ورلدکوین

به گزارش منابع آگاه، اکنون این استارتاپ قصد دارد از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر جذب سرمایه کند. در دور قبلی جذب سرمایه این استارتاپ، شرکت‌های نامداری حضور داشتند که نام بنیان‌گذار صرافی FTX و بنیانگذار لینکدین در بین آن‌ها دیده می‌شد. همچنین شرکت‌های دیگری همچون کوین‌بیس، دیجیتال کورنسی گروپ و مالت‌کوین در دور قبلی جذب سرمایه مربوط به ماه اکتبر حضور داشتند. حالا صحبت از سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری است که رقم قابل‌توجهی محسوب می‌شود

ورلد کوین توسط سم آلتمن راه‌اندازی شد و همین‌طور Worldcoin توکنی مبتنی بر اتریوم است که نوعی پروژه ابتکاری محسوب می‌شود که به توسعه بازار رمزارزها کمک می‌کند.

بلومبرگ هفته گذشته در گزارشی به این موضوع اشاره کرد که به دلیل وضع برخی قوانین، این استارتاپ فعالیت خود را در ۷ کشور متوقف کرده است. داوطلبان برای شرکت در این پروژه لازم است گوشی هوشمند داشته باشند تا بتوانند در آن حضور داشته باشند. همچنین کاربرانی که موبایل تاشو دارند هنوز نمی‌توانند وارد این پروژه بشوند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها