بهترین خودروساز های دنیا کدام اند؟

خودروسازان برتر جهان را می‌شناسید؟ می دانید آن‌ها چگونه به این سطح از شهرت و اعتبار رسیده‌اند؟ چقدر درباره مدل‌ها و تولیداتشان اطلاعات دارید؟

بهترین خودروساز های دنیا کدام اند؟

قطعاً می دانید که آلمان در زمینه خودرو سازی حرف اول را می زند و برترین مدل‌ها را مدیون تولیدات خودروسازان این کشور هستیم. اگر شما هم یکی از دوستداران خودروهای لوکس هستید، باید بدانید که کدام کمپانی‌های آلمانی، برترین مدل‌ها را به بازار عرضه می‌کنند. مطمئناً زمانی که به خودروهای لوکس فکر می‌کنید، اسامی خودروسازان آلمانی همچون بنز، پورشه و بی ام و را به خاطر می‌آورید. چرا که این کمپانی‌ها، مدل‌های بی نظیر و کیفیت ساخت بالایی دارند. بنز با ابهتی که دارد باعث می‌شود سایر ماشن های خیابان همچون اسباب بازی به نظر برسند. بی ام و نیز مدل‌هایی دارد که همه دنیا را خیره کرده و کسی نمی‌تواند زیبایی و شکوه تولیدات این کمپانی عظیم را نادیده بگیرد. از حق نگذریم، خودروسازی پورشه نیز گل سر سبد تولید کنندگان اتومبیل‌های لوکس در دنیاست. برق تولیدات این کمپانی چشم همه علاقه مندان به خودرو را در دنیا گرفته است. مطمئناً اگر برای خرید خودروی لوکس به نمایشگاه‌های ماشین و یا سایر نمایندگی‌های سطح کشور مراجعه کنید، نمی‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که انتخاب خود را از کدامیک از این کمپانی‌ها انجام دهید. چرا که هر کدام به نوبه خود ویژگی‌های خاصی دارند که آن‌ها را از سایر برندها متمایز می‌سازد و همین امر باعث شده که شرکت‌های بنز، پورشه و بی ام و را ابر قدرت‌های تولید خودرو در جهان بدانیم. در ادامه شما را بیشتر با این غول‌های خودروسازی آشنا می‌کنیم.

· کمپانی خودروسازی بنز

شرکت خودروسازی مرسدس بنز که یکی از بزرگترین برندهای معرف در زمینه تولید خودرو است از گذشته تا به امروز توانسته خودش را به عنوان برترین تولید کننده انواع خودروهای سواری لوکس، موتورهای درون سوز کامیون و اتوبوس معرفی کند. جالب است بدانید که این خودروی سازی آلمانی، فقط به تولید و طراحی خودرو نمی‌پردازد و کارهای جانب را از ارائه بیمه خودرو، تعمیر و لیزینگ خودرو را نیز انجام می‌دهد. کمپانی مرسدس بنز در سال 1926 تأسیس شد و ایجاد آن به واسطه ترکیب دو شرکت آلمانی تولید کننده خودرو با نام های CiezBen و Dimler Motor Geselleschaft (DMG) بود.

این دو شرکت در زمینه تولید اتومبیل فعال بودند ولی زمانی که با یکدیگر ادغام شدند، خودروسازی بی نظیر بنز را به وجود آوردند. شرکت CienZen که بنیان گذار آن "کارل بنز" بود در سال 1871 راه اندازی شده بود و شرکت DMG به مدیریت و پایه گذاری "گاتلیب دایملر" و "ویلهم میباخ" در سال 1890 راه اندازی شده بود. می‌توان گفت که نخستین خط تولید اتومبیل در جهان، مربوط به کارخانه بزرگ مرسدس می‌باشد. در ابتدای کار، کارل بنز اتومبیلی با موتور درون سوز تولید کرده بود ولی بعدها با ایجاد تغییراتی در موتوران در سال 1888 نخستین مدل اتومبیل خود را به بازار عرضه کرد. با گذشت زمان هم تولید خودروهای چهار چرخ را کلید زد و همین اقدامات بود که امروز کمپانی مرسدس بنز را به یک ابر قدرت در زمینه تولید اتومبیل‌های لوکس و پرطرفدار تبدیل کرده است. اگر قصد خرید انواع مدل های بنز را دارید به سایت CARECH که نمایندگی فروش اینترنتی خودروهای لوکس و وارداتی را دارد، مراجعه نمایید.

· کمپانی خودروسازی پورشه

پورشه (Porsche) هم یکی دیگر از خودروسازان معرف آلمانی است که بیشتر در زمینه طراحی و تولید خودروهای اسپرت و لوکس فعالیت داشت. به طور کلی در سال 1952 کمپانی پورشه فعالیت‌های خودش را آغاز کرد و نخستین مدل خود یعنی ۳۵۶/۱ را رونمایی کرد. بعدها هم مدل فوق العاده پرطرفدار خود که جزو سری افسانه‌ای‌اش بود را تحت عنوان پورشه 911 در سال 1963 برای مسابقات اتومبیلرانی به بازار عرضه کرد.

کمپانی پورشه توانست با این تولیدات خود، گام موثری را در زمینه خودروسازی بردارد و در همان سال‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفت. کمپانی فولکس واگن چیزی در حدود ۴۹٫۹ درصد از سهام کمپانی پورشه را در دسامبر سال ۲۰۰۹ خریداری کرد و این خودرو ساز آلمانی با برخورداری از ۵۰٫۰۱ درصد سهم خود فعالیت‌هایش را ادامه می‌داد. سرانجام در سال 2012 گروه خودروسازی فولکس واگن، ۱۰۰ درصد سهام شرکت پورشه را خریداری کرد و توانست مدیریت بخش فروش این خودروسازی را از آن خود کند. جالب است بدانید که پورشه به عنوان پنجمین خودروسازی مطرح جهان شناخته می‌شود و سالانه درآمد بسیار بالایی را از تولیدات خود کسب می‌کند. البته تولید اتومبیل‌های کمپانی پورشه در تعداد پایینی انجام می‌شود ولی همه مدل‌های آن در کلاس خودروهای لوکس و گران قیمت بازار قرار دارند.

همانطور که می دانید واردات، فروش و ارائه خدمات پس از فروش خودرو در ایران باید توسط نمایندگی‌های معتبر صورت گیرد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که اگر خواهان خرید انواع مدل های پورشه با قیمت مناسب و شرایط ایده آل هستید، سفارش خود را در سایت کارچ ثبت نمایید و در اسرع وقت، خودروی مورد نظر خود را تحویل بگیرید.

· کمپانی خودروسازی بی ام و

کمپانی بی ام و یا همان Bayerische Motoren Werke AG) ) یکی دیگر از کمپانی‌های مطرح کشور آلمان در زمینه خودروسازی است که حتماً آوازه آن به گوشتان رسیده است. تأسیس شرکت خودروسازی بی ام و آغاز فعالیت‌هایش به سال 1916 باز می‌گردد. مؤسس این کمپانی خودرو سازی موفق، فرانتس یوزف پوپ بود که در آن زمان تولیدات خود را بر روی انواع موتورسیکلت و موتور هواپیماهای جنگی معطوف کرده بود. خودروهای محبوب بی ام و که جزو پرطرفدارترین گزینه‌ها در سراسر جهان هستند از گذشته تا به امروز همواره مورد توجه بوده‌اند و متقاضیان و علاقه مندان خاص خودشان را دارند. برند BMW جزو برترین کمپانی‌های تولید کننده خودروهای لوکس است و هر گاه صحبت از غول‌های خودروسازی جهان به میان می‌آید، نام خودروسازی بی ام و به چشم می‌خورد. این کمپانی خوشنام، کار خود را با تولید قطعات موتور هواپیماهای جنگی آغاز کرد. اما بعدها با شرکت «بی اف و» ادغام شد و شرکت «بی ام و» امروزی شکل گرفت. این شرکت با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌های بسیار، امروز توانسته در جایگاه برترین خودروسازان جهان قرار بگیرد و بیش از 300 مدل خودروی متنوع، پر قدرت و لوکس را طراحی و عرضه کند. برخی مهندسان اولین خودروی تولیدی کمپانی بی ام و تحت عنوان "دیکسی 3" را یک شاهکار در عرضه خودروسازی می‌دانند. اگر شما هم جزو دوستداران خودورهای این کمپانی هستید و قصد خرید انواع مدل‌های بی ام و را دارید، به سایت کارچ مراجعه و ثبت سفارش نمایید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها