کلاهبردار ۲۰ میلیارد تومانی در دام پلیس/ رهایی ۲ گروگان از چنگال آدم‌ ربایان در سراوان

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یک نفر که ۲۰ میلیارد تومان از ۱۷ شهروند چابهاری کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

کلاهبردار ۲۰ میلیارد تومانی در دام پلیس/ رهایی ۲ گروگان از چنگال آدم‌ ربایان در سراوان

سرهنگ مرتضی جوکار اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت شهروندان درخصوص کلاهبرداری در سطح شهرستان چابهار از طریق قول خرید آلات کشاورزی به ۱۷ نفر از مردم و گرفتن وجه نقد، بنا به حساسیت موضوع رسیدگی به آن در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار با رصد‌های اطلاعاتی و پلیسی و مراقبت‌های شبانه روزی مخفیگاه متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی وی دستگیر شد.

وی گفت: متهم دستگیر شده با اقرار به ۲۰ میلیارد تومان کلاهبرداری از شهروندان، با ایجاد طرح دوستی و رفاقت اقدام به کلاهبرداری از طریق قول خرید آلات کشاورزی و گرفتن وجه نقد می‌کرده که پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رهایی ۲ گروگان از چنگال آدم‌ربایان در سراوان

سرهنگ جوکار در اعلام خبر دیگری اظهار داشت: در پی گزارش دو فقره آدم‌ربایی در یکی از روستا‌های سطح حوزه استحفاظی کلانتری ۱۳ شهرستان سراوان، بلافاصله ماموران انتظامی وارد عمل شدند و با حضور در محل و بررسی اظهارات شاهدان عینی مشخص شد افرادی مسلح و ناشناس با صورت‌های پوشیده و با تهدید سلاح طی دو مرحله جوانی ۲۰ ساله و مردی ۴۵ ساله را با یک دستگاه خودروی تویوتا و پژو ۴۰۵ ربوده و از محل متواری شده‌اند.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از آن بود که آدم‌ربایان به دلیل یک سری اختلافات مالی این دو نفر را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کرده‌اند. تیم رسیدگی کننده به پرونده به منظور حفظ جان گروگان‌ها تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری آن‌ها و دستگیری عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: سرانجام پس از ۱۲ ساعت تلاش مستمر پلیس محل اسارت این گروگان‌ها شناسایی شد و افراد ربوده شده آزاد شدند و عاملان اصلی این گروگانگیری که قبل از حضور ماموران عرصه را بر خود تنگ دیده بودند، متواری شدند.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه گروگان‌ها صحیح و سالم تحویل خانواده‌ها شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به شناسایی آدم‌ربایان تحقیقات تخصصی برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها