کلاهبرداری با انتشار آگهی در سایت دیوار/ شناسایی و دستگیری کابینت‌ ساز قلابی

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که با درج آگهی کابینت سازی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد.

کلاهبرداری با انتشار آگهی در سایت دیوار/ شناسایی و دستگیری کابینت‌ ساز قلابی

سرهنگ بهمنی صبح امروز (نهم آذرماه) در تشریح این خبر اظهار کرد: یکی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار کرد شخصی با هویت معلوم از شماره‌ای معلوم در سایت دیوار اقدام به آگهی کابینت سازی و کمددیواری کرده که پس از واریز وجه از طریق شاکی و مراجعه به محل اندازه‌گیری و نوشتن قرارداد با گذشت چند ماه کار وی تحویل داده نشده است.

وی افزود: پس از اخذا اظهارات شاکیه با توجه به شکایت صورت گرفته مراتب در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد، متهم از طریق آگهی کابینت سازی در سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد و با قرار دادن آدرس جعلی و مهر جعلی در قرار داد پس از جلب اعتماد پیش پرداخت زیاد دریافت کرده و دیگر کاری را تحویل نمی داد.

این مقام مسئول بیان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی متهم در بندرعباس شناسایی و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر شد.

وی افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم منکر هرگونه بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از مواجهه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی خود اعتراف و بیان کرد با قرار دادن آگهی در دیوار با عنوان کابینت سازی و کمد دیواری پس از جلب اعتماد شاکیان وعده‌های دروغین، با دریافت ۷۰ درصد پیش پرداخت قبل کار اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان بیان کرد: سایت دیوار در پیامی آموزشی اعلام کرده که این سایت، هیچ گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارد، لذا علی رغم این هشدارهای امنیتی در صورتی که افرادی قربانی کلاهبرداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضائی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتما مورد رسیدگی قرار می گیرد و بزهکاران از رصد و پیگیری پلیس، در امان نیستند.

سرهنگ بهمنی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت بروز هرگونه مشکل و مواجهه با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها