وحشت آفرینی دزدان مسلح در پوشش پلیس

سومین باند «پلیس های قلابی» که اعضای آن به اموال مردم دستبرد می زدند، در حالی با دستورات ویژه فرمانده انتظامی خراسان رضوی متلاشی شد که آن ها برای وحشت آفرینی و ایجاد ترس و دلهره در بین طعمه های خود، خودروی پژو پارس را تیرباران کردند.

وحشت آفرینی دزدان مسلح در پوشش پلیس

عقربه های ساعت 9 صبح شانزدهم آبان را نشان می داد که ناگهان تابلوی «ایست» مقابل چشمان راننده یک دستگاه پژو پارس قرار گرفت. راننده جوان در حالی خودرو را زیر پل عسکریه متوقف کرد که سرنشینان خودروی پژو 405 در کنار وی قرار گرفتند.

در این هنگام جوانی که لباس سربازان نیروی انتظامی را به تن داشت، با تابلوی «ایست» مقابل راننده ایستاد و دو سرنشین لباس شخصی با معرفی خود به عنوان افسران پلیس، شروع به بازرسی خودروی پژو پارس کردند. راننده 27 ساله پژو پارس که از حرکات و رفتارهای توهین آمیز لباس شخصی ها به شدت عصبانی شده بود، در یک لحظه با صدای بلند به آن ها اعتراض کرد.

این اقدام وی به مذاق افراد مسلح که با نشان دادن کلت کمری او را تهدید می کردند، خوش نیامد و به ناگاه فردی که سلاح را در دست داشت، بی رحمانه لوله کلت کمری را به طرف خودرو گرفت و چندین گلوله شلیک کرد.

با صدای گلوله و شکستن شیشه ها رعب و وحشت عجیبی سراپای راننده و سرنشین پژو پارس را فرا گرفت به طوری که زبانشان بند آمده بود. در این لحظه اما مرد مسلح دوباره به کنار خودرو آمد و در حالی که لوله اسلحه را روی ران راننده گذاشته بود، قصد شلیک داشت که راننده جوان به التماس افتاد.

اوخواهش و تمنا می کرد تا مرد مسلح را از شلیک باز دارد. از شدت ترس نفس هایش به شماره افتاده بود و از مردان مسلح می خواست دیگر شلیک نکنند!...

مردان مسلح که دیگر وحشت و دلهره را در دل طعمه های خود کاشته بودند، با سرقت 55 میلیون ریال وجه نقد از درون داشبورد و جیب های سرنشین خودرو، از محل متواری شدند.

راننده و سرنشین پژو پارس که هنوز آثار وحشت در چهره آنان وجود داشت، ماجرا را به پلیس 110 گزارش دادند. دقایقی بعد این حادثه دلهره آور به سلسله مراتب فرماندهی اعلام شد و بدین ترتیب با صدور فرمانی ویژه از سوی سردار سرتیپ محمد کاظم، تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی دستگیری عاملان این سرقت مسلحانه در حالی در دستور کار پلیس مشهد قرار گرفت که وی تاکید کرد با توجه به اهمیت موضوع و خدشه دار شدن اعتماد مردم به پلیس خدمت گزار، رسیدگی به این ماجرا در اولویت اقدامات پلیسی قرار گیرد.

این گونه بود که سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد هدایت و نظارت بر عملیات تخصصی را به عهده گرفت و جلسات تجزیه و تحلیل کارشناسی این ماجرا با راهنمایی های وی آغاز شد. پس از بررسی های محیط جغرافیایی جرم و واکاوی دقیق این حادثه، گروه ویژه ای از نیروهای اطلاعات کلانتری سیدی مشهد ماموریت یافتند در چند شاخه اطلاعاتی و عملیاتی به کنکاش های پلیسی بپردازند.

طولی نکشید که همه دوربین های ترافیکی شهر و محل وقوع جرم زیر ذره بین پلیس قرار گرفت اما شماره های خودروی پژو 405 جعلی بودند.

به همین دلیل شیوه شناسایی خودرو با تجهیزات و فناوری های نوین زیر نظر سرهنگ زنگنه، رئیس کلانتری سیدی مشهد ادامه یافت تا این که مشخص شد دزدان مسلح از شگرد تغییر پلاک با برچسب های کاغذی استفاده کرده اند. طولی نکشید که رصدهای اطلاعاتی به نتیجه رسید و شماره پلاک واقعی خودرو در حالی نمایان شد که بررسی ها نشان داد خودروی مذکور سرقتی است.

در نهایت نیروهای اطلاعات کلانتری سیدی با انجام یک سری فعالیت های پیچیده اطلاعاتی و تحقیقات نامحسوس، بالاخره به فردی اهل سیستان و بلوچستان رسیدند که چند روز قبل از وقوع سرقت، خودروی مذکور را به صورت قولنامه ای خریداری کرده اما پلاک آن هنوز تعویض نشده بود. پس از بررسی های افسران دایره اطلاعات کلانتری درباره چگونگی وقوع سرقت و با اظهارات مالک خودرو، سرنخ هایی از مخفیگاه سارقان در بولوار شهید رستمی مشهد به دست آمد و نیروهای اطلاعاتی با دستورات محرمانه قضایی، بی درنگ وارد عمل شدند و در یک عملیات مشترک با افسران دایره تجسس کلانتری سیدی، مخفیگاه دزدان مسلح را به محاصره درآوردند و یکی از سارقان را به دام انداختند.

ae7b7dc8-36a9-464b-8a8b-ca8faf463835

در بازرسی از مخفیگاه پلیس های قلابی، یک قبضه سلاح کلت جنگی به همراه یک دست لباس انتظامی سربازی، دو دستگاه بی سیم دستی، تابلوی «ایست»، تعدادی پلاک خودروی مربوط به زاهدان و کرمان، برچسب اعداد و تعدادی فشنگ ساچمه ای کشف و ضبط شد. بررسی های بیشتر بیانگر آن بود که متهمان از خودروهای دیگر مانند زانتیا و سمند سفیدرنگ نیز در سرقت های خود استفاده کرده اند که خودروی زانتیا از مخفیگاه متهم به مقر انتظامی منتقل شد. 

در بازجویی های تخصصی که زیر نظر ستوان یکم غلامزاده، رئیس دایره اطلاعات کلانتری سیدی صورت گرفت، راز سرقت های دیگر نیز در حالی فاش شد که تحقیقات پلیس نشان داد اعضای این باند طعمه های خود را به بهانه مواد مخدر یا داشتن کالاهای غیرمجاز و غیره متوقف می کردند و اموال آن ها را می ربودند.

یکی از شاکیان پس از شناسایی متهم دستگیر شده گفت: آن ها با تابلوی «ایست» مرا در اطراف میدان بار سپاد متوقف کردند و سپس مرا به بهانه این که کالای غیرمجاز دارم درون خودروی خودشان نشاندند و یکی از اعضای باند پشت فرمان خودروی من نشست. بعد از طی مسافتی مرا در همان اطراف رها کردند و گفتند خودرویت را از اطراف الماس شرق بردار! وقتی به مکانی که گفته بودند رفتم تازه فهمیدم که میلیون ها تومان کالای الکترونیکی را از صندوق عقب به سرقت برده اند و ...بنابراین گزارش، بررسی های پلیس برای دستگیری عوامل و اعضای دیگر این باند سرقت مسلحانه، با راهنمایی های ارزنده فرمانده انتظامی مشهد درحالی ادامه دارد که سرکرده باند پلیس های قلابی روانه زندان شد.

شایان ذکر است این سومین باند پلیس های قلابی است که با تلاش بی وقفه نیروی انتظامی طی روزهای گذشته در مشهد متلاشی شد.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    وقتی کشور به بی‌نظمی و هرج‌ومرج کشیده میشه ،،این اتفاقات طبیعیه
    چون هر لات و اوباشی از چنین اوضاعی کمال سواستفاده رو می‌کنه
    امنیت نعمتی است که وقتی از دستش میدیم قدرشو می‌دونیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها