فرار دزدان پراید سوار به سبک فیلم های هالیوودی

۵۰ فقره سرقت در کارنامه سیاه دزدانی که به شیوه فیلم های پلیسی از چنگ ماموران گریختند، وجود دارد.

فرار دزدان پراید سوار به سبک فیلم های هالیوودی

اعضای یک باند سرقت که به شیوه فیلم های پلیسی از چنگ نیروهای انتظامی گریخته بودند، ساعتی بعد در حالی دستگیر شدند که راز بیش از 50 فقره دستبرد بدون تخریب از صندوق عقب خودروهای مدل بالا را فاش کردند.

ماجرای دستگیری اعضای این  باند سرقت  از سپیده دم 29 مرداد، زمانی در مشهد آغاز شد که نیروهای گشت کلانتری سناباد هنگام انجام وظیفه در حوزه استحفاظی به یک دستگاه پراید نقره ای رنگ مشکوک شدند که شماره پلاک آن با استفاده از کاغذ سفیدرنگ به شکل ماهرانه ای تغییر یافته بود.

بنابراین نیروهای انتظامی با روشن کردن چراغ گردان خودروی پلیس به سمت 3زسرنشین پراید حرکت کردند و دستور توقف دادند اما راننده پراید با مشاهده خودروی پلیس، بی درنگ پدال گاز را فشرد و از خیابان سناباد به سمت خیابان شهید اسفندیانی تغییر مسیر داد.

این گونه بود که  تعقیب و گریز  بامدادی پلیس و سرنشینان پراید آغاز شد اما سرعت  وحشتناک  پرایدسواران، نیروهای گشت را وادار کرد برای حفظ جان رانندگان عبوری، شیوه تعقیب و گریز را تغییر دهند. به همین دلیل راننده پراید هم از فرصت استفاده و تلاش کرد تا خودروی پلیس را از مسیر منحرف کند. حالا دیگر فرار پراید سواران به شیوه فیلم های پلیسی گره خورده بود و آن ها به شلیک های هوایی نیروهای انتظامی هم توجهی نداشتند تا این که عملیات تعقیب و گریز به خیابان ایثارگران رسید.

در همین هنگام ناگهان خودروی پراید از مقابل چشمان پلیس ناپدید شد و نیروهای انتظامی در حالی پرایدسواران را گم کردند که در طول مسیر فرار کاغذ روی پلاک پراید افتاد و آن ها شماره واقعی خودرو را از مرکز فرماندهی استعلام کردند.

دقایقی بعد با مشخص شدن نشانی مالک پراید، بلافاصله نیروهای گشت با صدور دستوری ویژه از سوی سرگرد محمدباقر بهرازفر، رئیس کلانتری سناباد عازم منطقه خواجه ربیع شدند اما هیچ کس در نشانی مذکور حضور نداشت.

به همین دلیل نیروهای انتظامی با کسب مجوزهای قضایی، در محل به کمین نشستند تا این که حدود یک ساعت بعد جوانی از راه رسید و قصد ورود به منزل را داشت که بلافاصله توسط نیروهای گشت دستگیر و در بازرسی از داخل خودروی وی تعدادی لوازم سرقتی خودرو کشف شد.

متهم دستگیر شده در همان مراحل اولیه بازجویی، همدستان دیگرش را نیز به پلیس لو داد و مدعی شد قبل از تعقیب و گریز پلیس به صندوق عقب 6 خودروی مدل بالا در نقاط مختلف شهر دستبرد زده اند.

این گونه بود که در همان سپیده دم عملیات دستگیری دیگر متهمان با دستورات ویژه قضایی ادامه یافت و سه عضو دیگر این باند سرقت در حالی به دام افتادند که تعداد زیادی رینگ و لاستیک های نو به همراه پلاک های سرقتی و دیگر لوازم و قطعات خودروها از  مخفیگاه  دزدان کشف و ضبط شد.

همچنین بررسی های پلیس نشان داد که یکی از متهمان زمانی که پلیس در تعقیب پراید سواران بود، با تماس آن ها به بولوار ایثارگران آمد و سارقان با تعویض خودرو از چنگ پلیس گریختند. این درحالی بود که نیروهای انتظامی در جست وجوی خودروی پراید نقره ای بودند.

همزمان با پایان یافتن این عملیات به سرپرستی ستوان یکم بابایی، افسر گشت پلیس متهمان به کلانتری سناباد منتقل شدند و با نظارت مستقیم رئیس کلانتری مورد بازجویی های فنی قرار گرفتند. اعضای این باند اعتراف کردند قبل از آن که مورد ظن نیروهای انتظامی قرار بگیرند به صندوق عقب شش خودروی مدل بالا دستبرد زده اند؛ اما با توجه به این که متهمان مذکور از سارقان حرفه ای بودند، بازجویی های تخصصی از آنان در دایره تجسس همچنان ادامه یافت تا این که بالاخره اعضای این باند راز بیش از 50 فقره دستبرد بدون تخریب به صندوق عقب خودروها را فاش کردند. بررسی های بیشتر در این باره ادامه دارد.

منبع: رکنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها