آپارتمان های تک واحدی در تیررس دزدان طلا

اعضای سومین باند سرقت که از غرب کشور در پوشش مسافر وارد مشهد می شدند و به اشیای گران قیمت ساکنان آپارتمان های تک واحدی دستبرد می زدند، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی دستگیر شدند.

آپارتمان های تک واحدی در تیررس دزدان طلا

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح چگونگی دستگیری اعضای این باند گفت: در پی وقوع سرقت های سریالی از واحدهای آپارتمانی مشهد، گروه ویژه ای از کارآگاهان به سرپرستی سرهنگ محمدرضا افتخاری (رئیس اداره عملیات ویژه آگاهی) ماموریت یافتند تا ماجرای سرقت های مذکور را به صورت تخصصی پیگیری کنند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: بررسی پرونده هایی که در مراکز انتظامی تشکیل شده بود، حکایت از آن داشت که سرقت های مذکور از آپارتمان های تک واحدی و با شیوه توپی زنی یا تخریب در واحد آپارتمانی، انجام شده است بنابراین تحقیقات کارآگاهان در حالی روی شگرد دزدان متمرکز شد که ادامه بررسی ها نشان می داد سارقان فقط به دنبال طلا و اشیای گران قیمت قابل حمل بوده اند.

وی با اشاره به تجزیه و تحلیل های کارشناسی افزود: نتیجه بررسی های تخصصی بیانگر آن بود که پلیس باز هم با اعضای یک باند حرفه ای سرقت رو به روست که از غرب کشور وارد مشهد می شوند و با استفاده از «دیلم» در واحدهای آپارتمانی را تخریب می کنند.
سرهنگ شفیع زاده تصریح کرد: با توجه به این که در چند ماه گذشته دو باند دیگر از «دزدان مسافر» توسط کارآگاهان پلیس آگاهی در مشهد متلاشی شده بود، رصدهای اطلاعاتی بر این موضوع متمرکز و مشخص شد که سارقان از سه خودروی دنای مشکی، تیبا 2 هاچ بک و پژو 405 سفیدرنگ در سرقت ها استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: با لو رفتن شگرد سارقان، دیگر تردیدی برای پلیس باقی نماند که «دزدان مسافر» برای تردد در مناطق وقوع جرم، پلاک های سرقتی را روی خودرو نصب می کنند به همین دلیل شیوه عملیات با استفاده از تجربیات کارآگاهی، تغییر کرد و گروه ویژه عملیاتی به محض گزارش شهروندان درباره سرقت پلاک خودرو، بی درنگ، محدوده های احتمالی وقوع سرقت را به قرق خود درمی آوردند چرا که بررسی محیط جغرافیایی جرم بیانگر آن بود که «سارقان شب رو» در مناطق خاصی از شهر به سرقت از واحدهای آپارتمانی ادامه می دهند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده در ادامه تاکید کرد: پس از مدتی فعالیت های اطلاعاتی بالاخره خودروی دنای مشکی که پلاک   سرقتی داشت، شناسایی شد و شماره  واقعی آن با اقدامات فنی و تخصصی به دست آمد.
وی گفت: پس از ریشه یابی هویت مالک خودروی دنا، سرنخ هایی از سارقان در استان لرستان، نمایان شد که در نهایت دامنه تحقیقات پلیسی به شهرستان شهریار در استان تهران رسید چرا که ردزنی نامحسوس سارقان به پاتوقی در این شهرستان رسیده بود.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: بالاخره پس از جمع آوری اسناد و مدارک مستند، گروهی از کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی و با صدور دستورات ویژه ای از سوی قاضی ابراهیمی، بازپرس شعبه 609 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد عازم شهریار شدند و سه متهم تحت تعقیب را در یکی از پاتوق های استیجاری به دام انداختند که در بازرسی از مخفیگاه دزدان نیز علاوه بر برخی اموال سرقتی، تعدادی افشانه و دست بندهای پلیسی کشف شد و بدین ترتیب «دزدان مسافر» دوباره به مشهد انتقال یافتند.

سرهنگ شفیع زاده ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد که فرد مسن  همراه سارقان نقشی در پشت پرده سرقت ها دارد و در دستبرد مستقیم به واحدهای آپارتمانی حضور نداشته است.

وی افزود: با کشف سه خودروی مورد استفاده در سرقت ها از سه سارق جوان که 26 تا 28 سال دارند، بازجویی های تخصصی در اداره عملیات ویژه آگاهی آغاز شد که تاکنون به حدود 15 فقره سرقت از واحدهای آپارتمانی در مناطق بولوار شهید صیاد شیرازی، هفت تیر، معلم و امامت اعتراف کرده اند.

آپارتمان+های+تک+واحدی+در+تیررس+دزدان+طلا!+ (1)

این مقام انتظامی گفت: اعضای این باند از ساعات اولیه شب، واحدهای آپارتمانی را زیر نظر می گرفتند و در صورتی که برق واحد خاموش بود یا کسی از آیفون پاسخ آن ها را نمی داد، نقشه سرقت را به اجرا می گذاشتند و فقط به دنبال طلا و زیورآلات می گشتند که حتی در یک مورد گاوصندوق منزل را نیز سرقت کرده اند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده یادآور شد: اعضای این باند حرفه ای سرقت بسیار تیزدست هستند به گونه ای که طبق اظهارات یکی از شاکیان، آن ها فقط در فاصله نیم ساعت که منزل خالی از سکنه بود، وارد واحد آپارتمانی شده و اشیای گران قیمت را سرقت کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی همچنین به سرقت های دیگر اعضای این باند در استان های دیگر کشور اشاره کرد و افزود: با بررسی های دقیق و به کارگیری شیوه های اطلاعاتی در بازجویی ها، مشخص شد که سارقان مذکور سرقت هایی را نیز در استان گیلان مرتکب شده اند که اقدامات پلیسی و قضایی لازم در این باره صورت گرفت تا متهمان برای پیگیری های بیشتر به استان گیلان منتقل شوند.
وی اضافه کرد: تحقیقات فنی توسط سروان عمارلو، افسر پرونده ادامه دارد.

منبع: خراسان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها