مرگ آشپز ایرانی در ترکیه

مرد ایرانی در جریان آتش‌ سوزی در یک کارگاه نساجی در ترکیه جان باخت و خانواده‌اش با مراجعه به دادسرای تهران خواستار پیگیری ماجرا شدند.

مرگ آشپز ایرانی در ترکیه

اوایل هفته جاری خانواده‌ای با حضور در شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با طرح شکایتی اعلام کردند، پسر ۴۱‌ساله‌شان در ترکیه فوت شده و خواستار پیگیری ماجرا شدند.

در جریان تحقیقات از این خانواده معلوم شد فرزندشان در یک کارگاه تولیدی نساجی در ترکیه مشغول کاربوده که بیست و دوم بهمن سال گذشته آتش‌سوزی در آنجا رخ داده و پسرشان فوت می‌کند. اما تاکنون پلیس ترکیه به آنها پاسخ درستی درباره علت ماجرا ومرگ پسرشان اعلام نکرده و با گذشت حدود سه ماه از مرگ او خواستار مشخص شدن ابعاد پرونده مرگ وی هستند.

ساسان غلامی، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران با تائید این خبر گفت‌: با توجه به این که مرگ این تبعه ایرانی درکشور ترکیه رخ داده‌، ‌قرار شد ‌در مکاتباتی که با پلیس بین‌الملل و مراجع قضایی این کشور انجام می‌گیرد، نتیجه ‌تحقیقات درباره حادثه‌ و ‌علت آن جمع‌آوری و در اختیار مراجع قضایی ایران قرار گیرد تا اقدامات لازم درباره این پرونده انجام گیرد‌.

این در حالی بود که رسانه‌های ترکیه در زمان حادثه اعلام کرده بودند، یکی از کارگران نجات‌یافته به پلیس گفته بود برخی از کارکنان برای فرار از آتش، خود را در سرویس بهداشتی حبس کرده بودند تا نجات پیدا کنند که موفق نشدند و جان باختند. همچنین تحقیقات نشان داد سه قربانی، اهل سوریه و یکی از آنها تبعه ایران بوده است. در ادامه یک نفر دیگر از کارگران هم فوت شد و تعداد قربانیان آن حادثه به پنج نفر رسید که او نیز مهاجر بود. مقامات ترکیه، شش نفر را به عنوان مظنون دستگیر کردند.

برادر مرد فوت شده گفت‌: برادرم عیسی اولین فرزند خانواده‌مان بود و در ایران در یک رستوران به عنوان آشپز کار می‌کرد. ‌برای آشپزی به ترکیه هم در رفت و آمد بود و آنجا کار می‌کرد‌. یک سال قبل از مرگش به ترکیه رفت. ‌ما تلفنی با او در ارتباط ‌بودیم. این اواخر شنیدیم در یک کارگاه تولیدی مشغول کار شده است‌.

‌۲۲ بهمن سال گذشته از طریق دوستان ایرانی‌اش در ترکیه ‌مطلع شدیم دچار حادثه‌ای مرگبار شده به‌طوری که برادرم و چند مهاجر خارجی دیگر در یک کارگاه نساجی در منطقه گونگورن استانبول کار می کردند که حوالی ساعت ۱۲ بخشی از کارگاه دچار حادثه آتش‌سوزی شد.

دوستانش ‌می‌گفتند خیلی تلاش کردند برادرم و بقیه را نجات دهند که موفق نشدند. بعد از خاموش شدن آتش، ‌پیکر برادرم به همراه جسد سه خارجی همکار او را بیرون آوردند.

تعدادی هم مصدوم شده بودند. بعداز اقدامات اولیه و هماهنگی‌های لازم پیکر او را برای خاکسپاری به تهران منتقل کردیم. پیگیر پرونده بودیم اما تاکنون پلیس و مراجع قضایی ترکیه پاسخ درستی به ما نداده‌اند.

مرگ آشپز ایرانی در ترکیه +عکس

منبع: جام جم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها