تورم در ترکیه به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید

نرخ تورم در ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید که بالاترین سطح در ۲۰ سال گذشته است.

تورم در ترکیه به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید

آمار روز پنجشنبه مرکز آمار ترکیه نشان داد که نرخ تورم سالانه ترکیه در آوریل به ۶۹.۹۷ درصد افزایش یافت که بالاترین سطح تورم در دو دهه اخیر محسوب می‌شود.

به گزارش رویترز، این تورم هفتاد درصدی ترکیه ناشی از درگیری روسیه و اوکراین و افزایش قیمت کالاها پس از سقوط لیر در اواخر سال گذشته بود.

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد که قیمت مصرف‌کننده در مقایسه با پیش‌بینی‌ها در نظرسنجی رویترز برای افزایش حدود ۶ درصدی، ۷.۲۵ درصد به صورت ماهانه افزایش یافته است. انتظار می‌رفت تورم قیمت مصرف کننده سالانه به ۶۸ درصد برسد.

شاخص بهای تولیدکننده داخلی در فروردین ماه سال گذشته ۷.۶۷ درصد به صورت ماهانه افزایش یافت و افزایش سالانه ۱۲۱.۸۲ درصدی به ثبت رسید.

در پایان آوریل گذشته، بانک مرکزی ترکیه پیش‌بینی تورم خود را تا پایان سال جاری به ۴۲.۸ درصد افزایش داد، در حالی که در ژانویه گذشته تورم ۲۳.۲ درصدی را پیش‌بینی کرده بود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • قیاس کنید
    0

    اون طرفش هم بگین که قیمت نان و گوشت و روغن و ماکارونی و اجاره خانه در ترکیه از ایران تا 50 درصد ارزانتر و حقوق ها خیلی بیشتر است . فعلا ایران در فلاکت رتبه اول دنیا را دارد.

  • اصفهان
    1

    ترکیه با این همه در آمد در بخش گردشگری و سرمایه گذاری خارجی و در آمد از صادرات کشوری با ثباتی نبوده و شخص آقای رجب طیب اردوغان هم یک سیاستمدار کار کشته نیست.
    حتی در سیاست خارجی خود ثبات پایدار نداشته و نخواهد داشت.

  • رودابه
    0

    تو گویی اینجا همه ابادانی و سرخوشی و بریزو بپاشه!!!ترکیه نفت داره؟گاز داره؟چه چیزی صادر میکنه جز تولید !!!!تولید و گردشگری حاصل کارشده مهاجرت سرمایه دارها به اونجا!!!قدری به خرد خویش بخندید!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها