تلاش نافرجام پدر و مادر برای نجات فرزند

زن و شوهر جوان وقتی دیدند پسر ۱۰ساله‌شان در استخر افتاده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند برای نجات او به استخر پریدند اما خودشان هم در آستانه غرق‌ شدن قرار گرفتند و این حادثه با مرگ کودک خردسال پایان تلخی داشت.

تلاش نافرجام پدر و مادر برای نجات فرزند

 این حادثه تلخ در شهرستان فردوس واقع در استان خراسان جنوبی اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که زن و شوهری جوان همراه با پسر ۱۰ساله‌شان برای سرکشی به محصولات کشاورزی‌شان به منطقه بیدسکان رفته بودند.

پاین منطقه پر از مزارع و زمین‌های کشاورزی است و اعضای این خانواده که از مدت‌ها قبل در آنجا زمین کشاورزی داشتند برای سرکشی به آنجا می‌رفتند. آن روز هم آنها مشغول انجام کارهای‌شان بودند که ناگهان فرزندشان به نزدیکی استخر شهدای بیدسکان رفت. پسربچه در حال عبور از کنار استخر بود که ناگهان پایش سر خورد و در آب افتاد.

به‌دنبال این حادثه زن و شوهر جوان که جان فرزندشان را در خطر می‌دیدند داخل آب پریدند اما تلاش‌های‌شان برای نجات پسربچه به جایی نرسید.
علیرضا فولادی، فرمانده انتظامی شهرستان فردوس در این‌باره گفت: بعد از سقوط کودک ۱۰ساله در حال بازی به استخر که هیچ حصاری هم نداشت، پدر و مادرش هم داخل استخر پریدند ولی به‌علت عدم‌مهارت در شنا متأسفانه پدر و مادر هم گرفتار و در آستانه غرق شدن بودند.
او ادامه داد: در این شرایط بود که چند نفر که در آنجا بودند توانستند به وسیله طناب این زن و شوهر را از مرگ نجات دهند اما در این حادثه کودک غرق شد و پیکر بی‌جانش با طناب از داخل استخر بیرون کشیده شد.

این حادثه تلخ در شرایطی اتفاق افتاد که آمارهای منتشر شده توسط سازمان اورژانس کشور از غرق شدن ۶۳نفر در ۲۰روز اول امسال حکایت دارد. مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در این‌باره گفت: در ٢٠روز اول امسال متأسفانه ۶٣نفر در دریا و رودخانه‌های کشور جان باختند که از این تعداد ٣٣درصد در دریا و۳۲درصد هم در رودخانه‌ها جان خود را از دست دادند. به‌گفته وی، کمترین سن جانباختگان یک سال و ۷ ماه و بیشترین سن نیز ٧٠سال بود.
سخنگوی اورژانس کشور گفت: متأسفانه روند رو به رشدی را در فوت ناشی از غرق شدگی شاهد هستیم. به‌رغم اینکه تصور می‌شود در استان‌های شمالی بیشتر شاهد غرق‌شدگی باشیم اما در استان‌های جنوبی و حاشیه دریای خلیج‌فارس شاهد این مسئله هستیم. لازم است نکات ایمنی رعایت و شنا در مناطقی که مورد تأیید سازمان‌های ذیصلاح است انجام شود.

منبع: تازه نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خدا رحمت کنه این کودک بی گناه رو پدر و مادر خیلی بیشتر از اینا باید مواظب بچه هاشون باشن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها