در اولین سفر خارجی خود و در دیدار با نتانیاهو

رئیس‌جمهور آرژانتین: حماس را تروریستی اعلام می‌کنم

رئیس‌جمهور آرژانتین که به اسرائیل سفر کرده، بعد از اعلام تصمیمش برای انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی، امروز در دیدار با نتانیاهو گفت که قصد دارد گروه حماس را در فهرست موسوم به تروریستی قرار دهد.

رئیس‌جمهور آرژانتین: حماس را تروریستی اعلام می‌کنم

خاویر میلی که به دلیل شباهت افکارش به رئیس‌جمهور سابق آمریکا به او ترامپِ آرژانتین می‌گویند، دیروز سه‌شنبه در اولین سفر خارجی خود از زمان انتصاب وارد فلسطین اشغالی شد و امروز چهارشنبه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو دیدار کرد.

میلی از حزب راست‌ افراطی «آزادی پیشرو» حدود دو ماه پیش سوگند یاد کرد و کارش را به عنوان رئیس‌جمهور آرژانتین آغاز کرد. او سه‌شنبه وارد فرودگاه بن‌گوریون در تل‌آویو شد و مورد استقبال اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه اسرائیل قرار گرفت.

رئیس‌جمهوری آرژانتین در جریان این سفر از دیوار ندبه در قدس بازدید کرد و گفت که قصد دارد سفارت آرژانتین را از تل‌آویو به قدس اشغالی منتقل کند.

نتانیاهو، میلی را که به گفته خودش برای اعلام حمایت از اسرائیل در میانه جنایات این رژیم در غزه به فلسطین اشغالی سفر کرده، دوست بزرگ اسرائیل خواند و از او به این خاطر که قصد دارد سفارت آرژانتین را از تل‌آویو به قدس منتقل کند، تشکر کرد. 

به گزارش تایمز اسرائیل، میلی همچنین امروز گفت که کشورش حماس را در فهرست سازمان‌های موسوم به "تروریستی" قرار خواهد داد. 

جنبش حماس روز سه‌شنبه اعلام تصمیم رئیس‌جمهور آرژانتین درباره انتقال سفارت کشورش را محکوم کرد و آن را تجاوز به حقوق ملت فلسطین خواند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    4

    ياد انفجارهاي پايتخت آرژانتين بخير.....
    شايد دوباره تكرار گردد.........

  • کلاه قرمزی
    0

    اگه بی‌شرف‌ها بزارن این موفق‌ترین رئیس‌جمهور میشه.

  • عادل
    0

    حماس شیرینی شربت تروریست آتش بس کدامش حقیقت دارد

  • ناشناس
    0

    مارادونا هم حماس را در لیست گروه های تروریستی قرارداد !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها