آرژانتین قید عضویت بریکس را زد

رئیس‌جمهوری جدید آرژانتین اقدام برای پیوستن به پیمان اقتصادی بریکس را رد کرد.

آرژانتین قید عضویت بریکس را زد

«خاویر میلی» امروز (جمعه) در نامه‌ای به «ولادیمیر پوتین» و «شی جینپینگ»، همتایان روس و چینی خود به صورت رسمی اعلام کرد که قصد عضویت در گروه بریکس را ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میلی چندین روز قبل این نامه را به رهبران روسیه و چین ارسال کرده و همچنین رهبران آفریقای جنوبی، برزیل و هند را نیز از تصمیم خود مطلع کرده بود.

خاویر میلی ۵۳ ساله، سیاستمدار راست افراطی آرژانتینی است که به «ترامپ آرژانتینی» معروف است. او چهره‌ای پوپولیست و انزواگرا (پروتکشنیست) است که دارای عقاید و ایده‌های جنجالی، چون جایگزینی دلار با پول ملی (پزو)، فروش آزادانه اسلحه و فروش قانونی اعضای حیاتی بدن بوده و در رقابت‌های انتخاباتی کشورش با نمایش عملکردی بهتر از انتظارات، ۵۶ درصد آرا را به خود اختصاص داد.

گروه بریکس که متشکل از بزرگ‌ترین اقتصادهای درحال‌توسعه جهان - یعنی چین، هند، روسیه، برزیل و آفریقای جنوبی - است، نشست امسال خود را در اوایل شهریور در آفریقای جنوبی برگزار کرد. در این نشست، از عربستان، امارات، ایران، اتیوپی، مصر و آرژانتین دعوت شد تا به عضویت این گروه درآیند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    نا جشن گرفتیم که رفتیم بریکس. تازه چیزی هم عاید ما نشد خوشحالیم. شما.را رفتی

  • ناشناس
    0

    ولی حکومت اسلامی چقدر ذوق زده شد از دعوت خود،و انرا فتح الفتوح اعلام کرد،در حالیکه هیچ آبی از این گروه‌های بی خاصیت گرم نخواهد شد،مگه تا بحال از اکو،گروه ۷۷،غیر متعهد ها،،گروه کشورهای اسلامی،شانگهای اوراسیا و....برای ایران آبی گرم شده،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بیشتر واسه چین خاصیت داره

  • ناشناس
    0

    دمش گرم .گروه بریکس و پیمان شانگهای ، برای کشوری که تحت تحریمها و سند بزرگ ...رو امضا نکرده ، سرکاریه و میشه بازار مصرف این کشورهای دوزاری

  • عارف
    0

    بریکس فقط توهمی بیش نیست!!!!
    کشورهائی که از آمریکا عقب افتادن با تفکر توهمی دنبال جبران خسارت خودشان هستن،اصلا شدنی نخواهد بود!!!
    اولین مسئله برای کشورهای بریکس پول واحد هست،با کدام پول قراره معامله انجام بشه؟؟؟اندکی تامل لطفا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها