خبرفوری بررسی می‌کند

جنگ دو تندرو صهیونیست بر سر جنگ غزه/ بن گویر و نتانیاهو؛ یکی طرفدار ترامپ و دیگری محافظه کار/ دوستان متحد از هم فاصله می گیرند؟

اگرچه نتانیاهو و بن گویر هر دو مخالف بایدن بوده و ترامپ را به رئیس جمهور دموکرات آمریکا ترجیح می دهند اما نتانیاهو بر خلاف بن گویر نمی خواهد ریسک کند و علنا از بایدن انتقاد کند چرا که می داند با برداشتن حمایت بایدن، عملا تنها می شود.

جنگ دو تندرو صهیونیست بر سر جنگ غزه/ بن گویر و نتانیاهو؛ یکی طرفدار ترامپ و دیگری محافظه کار/ دوستان متحد از هم فاصله می گیرند؟

به گزارش خبر فوری، شواهد گویای این است که میان گروه های مختلف اسرائیلی بر سر ائتلاف و اتحاد با آمریکا اختلاف پیش آمده است. بن گویر و طرفدارانش معتقدند اسرائیل باید هر چه سریعتر فاصله خود را از بایدن و آمریکا بیشتر کند و به تنهایی وارد جنگ با غزه شود اما نتانیاهو مخالف این تئوری است و آن را خطرناک می داند.

نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه گفت که برای بهبود روابط تل آویو با ایالات متحده نیاز به کمک ندارد. این جمله در جلسه هفتگی دولت اسرائیل بیان شد. نتانیاهو این مطلب را در حساب کاربری خود در پلتفرم   X نیز منتشر کرد. او در توییتر از ایتامار بن گویر، سیاستمدار افراطی و وزیر امنیت ملی (بدون نام بردن از وی) انتقاد کرد. نتانیاهو مدعی شد که برخی سیاستمداران و احزاب اسرائیلی به دنبال مماشات در داخل یا خارج به بهای نابودی منافع حیاتی اسرائیل هستند.

حمایت تندروهای صهیونیست از ترامپ و انتقاد شدید از بایدن

بر اساس گزارش الجزیره، اوایل روز یکشنبه، بن گویر به وال استریت ژورنال گفت که معتقد است دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به تلاش های جنگی اسرائیل آسیب می رساند. او گفت که دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری، دست اسرائیل را برای از بین بردن حماس بازتر می کند.

بن گویر افزود: (بایدن) به جای اینکه از ما حمایت کامل کند، مشغول ارائه کمک های بشردوستانه و سوخت به غزه است. اگر ترامپ در قدرت بود، رفتار ایالات متحده کاملا متفاوت بود.

نتانیاهو در پاسخ به این اظهارنظر بن گویر گفت: اسرائیل مستقل است. ما از حمایتی که از زمان آغاز جنگ از دولت بایدن دریافت کرده‌ایم بسیار قدردانی می‌ کنیم. وی افزود: حمایت آمریکا (دولت بایدن) در تامین مهمات مورد نیاز اسرائیل، جلب حمایت نهادهای بین المللی، اعزام نیرو به منطقه و موارد دیگر مشهود است.

اعتراف به اختلافات جدی اسرائیل و آمریکا

نتانیاهو ادامه داد: من نمی گویم هیچ اختلافی با آمریکا نداریم، اما تا به امروز توانسته ایم با تصمیمات مدبرانه بر آنها فائق آییم.

وی در انتقاد به بن گویر و مخالفانش، افزود: من نیازی به کمک ندارم تا بدانم چگونه روابط خود با ایالات متحده و جامعه بین المللی را بهبود بخشم.

نتانیاهو درباره تصمیماتی که تل‌آویو در آینده خواهد گرفت، گفت: ما برای موجودیت و آینده خود می‌ جنگیم. در مواردی که توافقی با دوستان آمریکایی‌مان وجود ندارد، خودمان تصمیم می‌ گیریم.

وی افزود: ما جنگ را بدون تحقق همه اهداف خود پایان نخواهیم داد. از بین بردن حماس، بازگرداندن همه گروگان ها و اطمینان از اینکه غزه تهدیدی برای اسرائیل در آینده نیست، اهداف اصلی اسرائیل در این جنگ است.

اختلاف دو تندرو بر سر حمایت آمریکا

با وجود اعلام حمایت نتانیاهو از دولت جو بایدن، مشخص است که میان آمریکا و اسرائیل اختلافاتی جدی وجود دارد. بعد از صدور حکم دادگاه لاهه، آمریکا و اروپا تحت فشار قرار گرفتند تا اسرائیل هر چه سریعتر شرایط مورد بحث در مذاکرات پاریس را بپذیرد و جنگ را به پایان دهد. این مساله باعث شد تا اختلافات تل آویو و واشنگتن بیشتر شود و صداهای مخالف از درون تل آویو شنیده شود. 

این مساله باعث شده تندروهای اسرائیلی واکنش شدیدی به دولت بایدن نشان دهند اما نتانیاهو که به شدت محتاج کمک های آمریکا است، ترجیح داده در شرایط فعلی از بایدن حمایت کند و این متحد پرفایده را از دست ندهد. محافظه کاری نتانیاهو باعث شده میان تندروهای موتلف نخست وزیر اسرائیل و تندروهای متحد بن گویر اختلافی جدی پیش آید.

اگرچه نتانیاهو و بن گویر هر دو مخالف بایدن بوده و ترامپ را به رئیس جمهور دموکرات آمریکا ترجیح می دهند اما نتانیاهو بر خلاف بن گویر نمی خواهد ریسک کند و علنا از بایدن انتقاد کند چرا که می داند با برداشتن حمایت بایدن، عملا تنها می شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • انا عمار
    20

    ۷ اکتبر حماس اسرائیل را نابود کرد و بی بی نتانیاهو و بن گویر هیچ غلطی نمیتوانند بکنند فقط با کشتن کودکان و تخریب ساختمان‌ها و زیر ساخت‌های غزه خودشان را مسخره و تابلوی جهان کرده اند ، نابودی کامل یهودیان نزدیک است .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      حالا تووامثالت بگید حماس اسراییل رانابود کردمثل اینکه میگوییدوضعیت ایران گل وبلبله درضمن هیچوقت نمیشودچندمیلیون انسان راازبین برد کمی تعقل بدنیست اگه داشته باشید

  • داود
    12

    مرگ برآمریکاواسرائیل و انگلیس.

    نظرات شما -
    • مرگ‌
      2

      هی بگو مرگ مرگ مگر میمیرند اگر به نفرین بود پس عکسش هم دعا کن مملکت گل بلبل بشه ایا میشه مگمگمگمگمگمگ

    • تلمبه
      3

      اگر خدا با ماست پس چرا تخم مرغ و گوشت و ماست لاکچری شده ولی میدون دوغ از ماست درست میشه عزیزان دوغ نخورید سردی میاره ام اس میا ره

    • ناشناس
      2

      ۴۵سال با مرگ مرگ مردم بدبختر شدندجیبتان پرتر

  • سلام
    5

    اصلا آخر قصه فوق اخر بچه های حماس به سوریه یا مصر یا لبنان یا یمن و... بروند و یک ۷ اکتبر سخت و خطرناکتر از اونجا در انتظار اسرائیل خواهد بود پس بهتر است اسرائیل عقب بنشیند و برسمیت بشناسد کشور مستقل با مرز مشخص و ارتش مجزای فلسطین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فتح روکه قبول کرده اینا دیگه مرزوقاحت وحتی حمله وکشتاروبازداشت سیاسی ازغزه روازحدگذروندن

  • ناشناس
    4

    تو رو خدا دعوا نکنید اون موقع آلبانی نشین ها و وطن فروش ها ناراحت میشند

  • ناشناس
    0

    😂😂😂

  • ناشناس
    2

    درود بر اسراییل صلح طلب . مردم ایران عاشق اسراییل هستند و در آینده خیلی نزدیک بدون ویزا به اسراییل سفر خواهند کرد...

  • عادل
    1

    تو را خدا بیایید ساندیس خودم میدم. مجانی حداقل وجدان تان را زیر پا نگذارید

  • ناشناس
    1

    اسراییل شده خار چشم بعضیها

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها