پیرمرد کاخ سفید در نظرسنجی‌ها بازی را باخته است

خون فلسطینیان دامن بایدن را می گیرد/ آیا جنگ غزه باعث نابودی رئیس جمهور آمریکا در انتخابات 2024 می شود؟

نسل‌کشی که اکنون در غزه در جریان است و حوادثی که بر مردم فلسطین می‌گذرد، بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را تا دم گور آزار خواهد داد. خون فلسطینی‌ها او را در انتخابات سال 2024 به زیر خواهد کشید.

خون فلسطینیان دامن بایدن را می گیرد/ آیا جنگ غزه باعث نابودی رئیس جمهور آمریکا در انتخابات 2024 می شود؟

به گزارش خبر فوری، اکنون سوال بسیاری از تحلیلگران این است که آیا مساله فلسطین و کشتار مردم در غزه می تواند بر سرنوشت بایدن در انتخابات 2024 تاثیر بگذارد یا نه؟ الجزیره در گزارشی به این مساله پرداخته است. در زیر خلاصه ای از این گزارش ترجمه و ارائه می گردد.

فلسطین؛ مساله ای که می تواند بایدن را تک دوره ای کند

یکی از سخنرانی های انتخاباتی اخیر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که در کلیسایی در کارولینای جنوبی برگزار می شد توسط تعدادی از حاضران تحریم و توسط افرادی دیگر به هم ریخته شد. حاضران با شعارهایی بیرون کلیسا از اسرائیل و آمریکا خواستند فوراً در نوار غزه آتش‌بس برقرار کنند. این اعتراض عمومی بازتاب زیادی در رسانه‌های اجتماعی داشت.

در سال 2024 سیاستمداران مختلف ایالات متحده بر مبارزات انتخاباتی تمرکز دارند، زیرا امسال سال درگیری فیل (نماد حزب جمهوری خواه) و الاغ (نماد حزب دموکرات) است و رای دهندگان قرار است رئیس جمهور آتی ایالات متحده را انتخاب کنند.

بایدن به دنبال کسب رای و تداوم ریاست جمهوری اش برای یک دوره 4 ساله دیگر است. او با جلب نظر آمریکایی های آفریقایی تبار در ایالت کارولینای جنوبی فعالیت انتخاباتی خود را شروع کرده است. او از منبر کلیسای امانوئل که در سال 2015 شاهد کشته شدن 9 سیاهپوست توسط یک سفیدپوست بود، با رای دهندگان احتمالی خود صحبت کرد و سعی نمود طرفداران سنتی خود را بار دیگر راضی به رای دادن کند.

در حین سخنرانی، زمانی که بایدن گفت: «زندگی ها مقدس است»، برخی حضار سخنان او را قطع کردند و شعار دادند: «ما الان آتش بس می خواهیم». یکی از معترضان نیز فریاد می زد: « واقعاً به زندگی های از دست رفته اهمیت می دهید؟ اگر برای زندگی اهمیت قائلید، خواستار آتش بس در فلسطین شوید.»

با تند شدن اعتراضات، پلیس وارد معرکه شد و کسانی که سخنرانی رئیس جمهور آمریکا  را به هم ریختند دستگیر کرد. در حالی که معترضان به زور از کلیسا بیرون رانده می شدند، بایدن در پاسخ به اعترضات گفت که به دنبال کاهش حضور اسرائیل در غزه است.

آخرین نظرسنجی نیویورک تایمز نشان داده که 57 درصد از رای دهندگان آمریکایی (عمدتا جوانان) از نحوه مدیریت جنگ غزه توسط دولت بایدن و حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل ناراضی هستند. با این حال، بسیاری از نظرسنجی ها نشان می دهند که اولویت رای دهندگان آمریکایی همچنان وضعیت اقتصادی و بیمه و سلامت است و سیاست خارجی جایگاه پایینی را اشغال می کند.

کاربران فضای مجازی: خون فلسطینیان دامن بایدن را می گیرد

بعد از اتفاقات کارولینا بسیاری از کاربران فضای مجازی شروع به برخورد با بایدن و رویکرد او در قبال جنگ غزه کردند. برای مثال، فریدا، یکی از کاربران شبکه های اجتماعی نوشت: «همه حاضران و مومنانی که در کلیسا حاضرند باید شعار آتش بس سر دهند...  این مایه شرمساری است. شرم بر کسانی که شعار ندادند.»

همچنین، کارن، یکی از کاربران ایکس، شعارهای مربوط به حمایت از انتخاب مجدد بایدن و تمدید دوره ریاست جمهوری اش را محکوم کرد و نوشت: «کلیسایی که بایدن در آن حاضر بود، تا چه حد مدافع مذهب است، وقتی از تکرار نسل کشی توسط بایدن برای 4 سال دیگر حمایت می کند؟»

بایدن باید میان مردم و لابی های صهیونیستی یکی را انتخاب کند. اما به نظر می رسد که هر کدام را برگزیند، شرایطش در انتخابات 2024 سخت و طوفانی خواهد بود

کاربری به نام جویی نیز توییت کرد: «براوو... ماشین جنگی سازماندهی شده ما تحت رهبری بی پروای نتانیاهو قرار گرفته است. نتانیاهو خواهان یک جنگ منطقه ای گسترده است که در آن، آمریکایی ها هم بجنگند و هم پول بدهند... یکی باید او (نتانیاهو) را مهار کند.»

محمد نیز نوشت: «نسل‌کشی که اکنون در غزه در جریان است و حوادثی که بر مردم فلسطین می‌گذرد، بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را تا دم گور آزار می‌دهد. خون فلسطینی‌ها او را در انتخابات سال 2024 به زیر خواهد کشید.»

لابی های اسرائیلی و انتخابات ریاست جمهوری 2024

با این حال، نباید از نقش لابی های صهیونیستی و اسرائیلی غافل شد. لابی های اسرائیلی مراکز اصلی  تصمیم گیری در ایالات متحده را کنترل می کنند. برای مثال، کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل یا آیپک (AIPAC) بیش از 3 میلیون عضو دارد و دائما از سیاستمداران طرفدار اسرائیل حمایت می کند.

این لابی صهیونیستی بسیار ذی نفوذ است. در انتخابات میان دوره ای سال 2022 حدود 98 درصد از نامزدهایی که مورد حمایت آیپک بودند، پیروز رقابت ها شدند. اعضای این لابی 17 میلیون دلار به 365 نامزد طرفدار اسرائیل (چه جمهوری خواه و چه دموکرات) کمک کردند و باعث شکست 13 نامزدی شدند که از اسرائیل حمایت نکرده یا منتقد جنایت های آن بودند.

اینها نشان می دهد که بایدن باید میان مردم و لابی های صهیونیستی یکی را انتخاب کند. اما به نظر می رسد که هر کدام را برگزیند، شرایطش در انتخابات 2024 سخت و طوفانی خواهد بود؛ چون حمایت از اسرائیل به معنی از دست دادن حمایت مردمی و مقابله با اسرائیل به معنی از دست دادن حمایت لابی های صهیونیستی خواهد بود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • ناشناس
    7

    خون بچه ها اسراییلی هم دامن فلسطبینی ها میگیرد اون در به این در .فلسطینی ها بی شرفترن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      24

      ازکی تاحالاشدی دایه بچه های اسرائیلی ...اسرائیل اگه میخادبچه هاش کشته نشه مرض داره داعش درست میکنه میره دانشمندهاروترورمیکنه نخبه هاروترورمیکنه مردم بیگناه ترورمیکنه هموناهم بچه دارن خانواده دارن اوناگناه نیستن اسرائیل طمع کاربخاطرطمعش شده کرم افتاده به جون دنیاان شاءالله این کرم روبایه سهمی میکشن

  • ناشناس
    1

    حالا فرض كن بايدن بره! ترامپ يا يكى مثل اون بياد دوست فلسطينيهاست؟!

  • ناشناس
    0

    اگه بایدن نبود این تلفات چندین برابر بود و الان کار تمام شده بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بایدن‌ هیچکاره هست مثل بعضی از رئیس جمهور
      کشورهای دیگر است دست‌هایی پشت پرده دستور همه کارها را میدهد

    • J
      0

      در صد و ده سال گذشته ( قبل از جنگ جهانی اول ) هر زمان یک رییس جمهور دموکرات بر سر کار بوده انواع و اقسام جنگها ( جنگ جهانی اول ، دوم ، کره ، ویتنام، اوکراین ، ....) یا انواع انقلابات و شورشها و افزایش فعالیت گروههای تروریستی و ... بوجود امده . این دموکراتها خودشان فکر میکنند سیاست مدارند و صلح طلب ولی ابله تر و بیشعورتر از اینها فقط خوشان هستند و فقط برای دنیا دردسر درست میکنند . خوبی جمهوری خواهها اینست که اغلب گاوچرونند و وحشی و جنگ طلب ، لااقل تکلیف در مقابلشون روشنه و ادم میدونه با چی طرفه

  • ناشناس
    11

    این پیرخرف بااون سگیونیست وگوریل تاکی میخان جنگ افروزی کنن بلاخره خدایی هم هستااین جنگ افروزی هااین ترورهارومیندازه به جون کشورخودتون

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      متوهم توی امریکا منافع ملی و هم پیمان شان در اولویت نه مثل ایران که فقط بفکر منافع حزبی هستن

  • ناشناس
    0

    خون فلسطینیها گردن حماس هست که ازشون به عنوان سپر انسانی استفاده میکنه و رفته دربطن شهر قایم شده

  • ناشناس
    1

    اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود جنگ در غزه به پایان میرسد همچنین در اوکراین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      اگر نشود هم جنگ تمام میشود مثلا ترامپ چه گلی به سرت زد که اینقدر میمیری براش؟

  • انا عمار
    1

    ظلم و ستم آمریکا ادامه دارد و سازمان های حقوق بشری هم ابزار حفظ منافع آمریکا هستند ، مسلمانان جهان باید یکپارچه و ید واحده گردند و کل یهودیان را نابود نمایند ، تا زمانیکه نسل یهود از روی کره زمین نابود نگردد جنگها ادامه دارد و ظلم و ستم بیشتر میگردد لذا امت اسلام بکوشد و تا نابودی کامل یهودیان ننشینند . زنده باد امام خامنه‌ای

  • ناشناس
    2

    از قدیم می گفتن حتی اگر سگ را هم بکشید خونش دامان را می گیرد

  • ناشناس
    2

    خون کودکان بی گناه فلسطینی حتما دامن مسببان اصلی جنگ را خواهد گرفت و آن ها را به جهنم خواهد افکند!

  • ناشناس
    2

    درود بر کشور اسراییل صلح طلب . اسراییل 25 تریلیون سال آینده را هم خواهد دید...

  • باران
    2

    تو آمریکا غیر از این دو موجود عجیب آدم دیگه ای پیدا نمیشه؟! چرا در آمریکا اینقدر پیرمردها بر سر کارند، یعنی جوون هاشون عقل و دانایی لازم رو ندارند؟! یکم از کانادایی ها یاد بگیرید.

  • عادل
    2

    شما فکر خودتان باشید بایدن مربوط به آمریکا هست افکار عمومی ایران هم میگه حماس شما شیر کردید

  • م
    1

    انشالله خون همه بیگناهان دامن ظالمان رو بگیره

  • ک.ق
    0

    اگه ترامپ رئیس جمهور بشه شک نکن ایران و میزنه ..

    نظرات شما -
    • ✌✊
      0

      ب 12:54:06دوست عزیز .خدا از خون هیچکس نمیگذردحتی سگ...سگ موجودی هست خیلی خیلی بهتراز انسان....بعضی انسان یا آدم نما هست ازحرومزاده بدترند...ندیدید آنموقع است که بگوی اسراییلی بهتر است

  • ناشناس
    0

    صد در صد بایدم شکست خواهد خورد و اسراییل و لابی یهودی آنها هم بدنبال فردی نظیر ترامپ هستند تا فلان حلق بگوش اسراییل باشد که با دادن پول به ان رییس جمهو را به ...بکشانند اما با این قضیه دادگاه لاهه دیگر ابرویی برای آمریکا و..نمادها اگر هواداران فلسطین در سراسر دنیا صحبت های قاضی های دیوان لاهه را پخش کنند کار بزرگ انجام داده اند

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      خدایا از هر کس که بر ملتی ظلموستم میکنه مگذر و آشکارا کن و برملا کن ظلمو ستمش را ب هرنوع که باشد....آمین یارب العالمین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها