آمریکا: روسیه در حال خرید مهمات توپخانه از کره شمالی است

به ادعای «نیویورک تایمز»، اطلاعات آمریکا ارزیابی کرده که مسکو در حال خرید میلیون‌ها گلوله توپخانه و راکت از کره شمالی است.

آمریکا: روسیه در حال خرید مهمات توپخانه از کره شمالی است

بعد از ادعای آمریکا درباره استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین، روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی مدعی شده اطلاعات آمریکا ارزیابی کرده که مسکو در حال خرید میلیون‌ها گلوله توپ و راکت از کره شمالی است. 

به گزارش رویترز، مقام‌های آمریکایی گفتند می‌توانند تایید کنند که گزارش نیویورک تایمز دقیق است و انتظار می‌رود روسیه خریدهای تجهیزات نظامی بیشتری از کره شمالی داشته باشد. طبق گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی درباره گزارش روزنامه نیویورک تایمز گفت: وزرات دفاع روسیه در حال خرید میلیون‌ها راکت و گلوله توپخانه از کره شمالی برای استفاده در میدان جنگ اوکراین است.

این مقام ناشناس در ادامه مدعی شد: این خریدها نشان می‌دهد که ارتش روسیه از کمبود شدید عرضه در اوکراین رنج می‌برد که بخشی از آن به دلیل کنترل صادرات و تحریم‌هاست. انتظار داریم روسیه برای خرید تجهیزات نظامی بیشتر از کره شمالی تلاش کند. 

روزنامه آمریکایی به نقل از مقام‌های دولت آمریکا مدعی شد که این خریدها نشان‌دهنده آن است که تحریم‌های تحت هدایت آمریکا شروع به ضربه زدن و کاستن از توانایی روسیه در تداوم تهاجمش به اوکراین کرده است. 

طبق گزارش دوشنبه (پنجم سپتامبر) این روزنامه، اطلاعات اخیراً از طبقه‌بندی خارج شده جزئیاتی درباره این که چه چیزهایی خریداری شده، جز اینکه این اقلام شامل گلوله‌های توپخانه و راکت است، ارائه نکرده است. 

ماه گذشته هم یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با رویترز مدعی شد روسیه به احتمال زیاد قصد دارد صدها هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) مهاجر-۶ و پهپادهای سری شاهد را از ایران خریداری کند.

به گزارش رویترز، اوکراین اخیراً به حملات متقابل در چند نقطه از جمله اطراف خرسون که روسیه در نخستین روزهای جنگ اوکراین کنترل آن را به دست گرفت، اقدام کرده است. به ادعای این گزارش، در آمادگی برای این حملات، نیروهای اوکراینی مناطق تدارکاتی روسیه، از جمله مناطقی که توپ و مهمات در آن قرار دارد را مورد حمله قرار داده‌اند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند که تحریم‌های غرب توانایی روسیه برای جایگزینی تجهیزات و تسلیحات منهدم شده در اوکراین را محدود می‌کند. 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها