تقابل موشکی آمریکا با روسیه؛ استقرار موشک‌ ابرفراصوت در رزمناو

در حالی که روسیه در رقابت تسلیحاتی ازآمریکا سبقت گرفته، ایالات متحده قصد دارد در تقابل موشکی با روسیه، موشک‌های ابرفراصوت خود را روی کشتی‌های جنگی قرار ‌دهد.

تقابل موشکی آمریکا با روسیه؛ استقرار موشک‌ ابرفراصوت در رزمناو

نشریه «نیوزویک» روز شنبه نوشت ایالات متحده در نظر دارد سال آینده میلادی موشک‌های ابرفراصوت خود را روی دو  فروند ناوشکن موشک انداز قرار دهد. بر این اساس، اینک یک مسابقه تسلیحاتی جهانی جدید برای توسعه موشک‌های ابرفراصوت با سرعتی بین ۵ تا ۲۵ برابر سرعت صوت در حال انجام است.

به نوشته نیوزویک، نصب موشک‌های ابرفراصوت  بر روی دو کشتی جنگی ایالات متحده در یک کارخانه کشتی سازی «می‌سی‌سی‌پی» انجام می‌شود.گفته می‌شود این موشک‌ها بر روی ناوهای «یو اس اس زوموالت» و «یو اس اس مایکل مونسور» نصب خواهد شد.

این در حالی است که اوایل سال جاری روسیه آزمایش موشک کروز مافوق صوت جدید «زیرکان» را تکمیل کرد و در ماه ژوئیه، در رژه «روز نیروی دریایی» در «سن پترزبورگ» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که این سلاح ظرف چند ماه به نیروی دریایی روسیه داده خواهد شد.وی اظهار داشت: «تحویل این موشک‌ها به نیروهای مسلح روسیه در ماه‌های آینده آغاز می‌شود.»

ناو«آدمیرال گورشکوف» اولین کشتی جنگی خواهد بود که با این سلاح‌های مهیب در کشتی به انجام وظیفه می‌پردازد. آزمایش‌های موشکی ابرفراصوت سال گذشته توسط ارتش چین، مقامات ایالات متحده را از میزان پیشرفت فنی چینی‌ها «متحیر» کرد.

تسلیحات ابرفراصوت صوت می‌توانند با سرعت ۹ برابر سرعت صوت حرکت کنند و روسیه در سال گذشته پرتاب‌های آزمایشی زیرکان را از کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها انجام داده است. پوتین در این مراسم فرمان تصویب دکترین دریایی و منشور ناوگان نظامی روسیه را امضا کرد. کرملین نوین سازی زرادخانه‌های خود را در بحبوحه تنش‌ها با غرب که پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ رخ داد، اولویت اصلی خود قرار داده است.

موشک چند منظوره ابرفراصوت زیرکان برای حمله به اهداف دریایی و زمینی طراحی شده و می‌تواند اهدافی را در فاصله بیش از ۶۲۵ مایلی هدف قرار دهد. موشک زیرکان روی ناوچه‌های روسی و بعداً در زیردریایی‌ها مستقر خواهد شد. سرعت این موشک حدود هفت هزار مایل در ساعت است.

آمریکا در اقدام دیگری که نشانگر تشدید تنش نظامی در اروپاست، اعلام کرده شمار دیگری نظامی را به این قاره اعزام می‌کند.  در حالی که جنگ روسیه در اوکراین وارد هفتمین ماه خود می شود، ارتش آمریکا اعلام کرده است که ۲۶۰ نظامی دیگر را برای حمایت از متحدانش به اروپا اعزام خواهد کرد.

به نوشته وبگاه «استرایپس» بر اساس بیانیه ارتش آمریکا، این نیروها از مقر لشکر ۱۰۱ هوابرد در پایگاه نظامی «فورت کمبل» عازم اروپا می‌شوند.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که  این نیروها در طول استقرار به تعهد بی امان ایالات متحده به متحدان اروپایی و ناتو کمک خواهند کرد. این استقرار موقت در پاسخ به حمله به اوکراین است و تغییری دائمی در وضعیت کلی نیروهای ارتش آمریکا در اروپا نیست.

در حال حاضر حدود ۱۰۰۰۰۰ نیروی آمریکایی در اروپا حضور دارند. این رقم قبل از اینکه «ولادیمیر پوتین » رئیس جمهور روسیه به نیروهای مسلح خود در ۲۴ فوریه (اسفند ۱۴۰۰) دستور حمله به اوکراین را بدهد، حدود ۸۰۰۰۰ نفر بود.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • حقیقت
    2

    روسیه گردپای امریکا هم نمیرسه چه رقابت تسلیحاتی اخه فقط بودجه نظامی دوتا کشور نگاه کنید شوخی بیش نیست مطلبی که نوشته شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      وارد بحث فنی نظامی نمیشم که چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است اما عمق فاجعه در نوکری برای کمونیست توسط امثال این خبرگزاری ها میدونی کجاست: مستندی هست که راجع به زندگی پوتین که یکی از مستند سازان بزرگ آمریکایی چندین سال قبل اونو ساخت. ایشون اجازه یافته تا روزهای زیادی در کنار پوتین حضور داشته باشه و زندگیشو روایت کنه تو یکی از مصاحبه هاش با پوتین به پوتین میگه؛ اگر جنگی بین شما و ایالات متحده رخ بده آیا اصلا شانسی برای خودتون متصورید؟ پوتین در جوابش میگه درسته قدرت نظامی ایالات متحده زیاده اما ما هم دست و پا بسته نخواهیم بود و با تمام توان مقابله میکنیم هر چند که جنگ بین دو قدرت اتمی هیچ پیروزی نخواهد داشت.و امیدوارم هیچ وقت چنین اتفاقی نیافته. خوده پوتین صراحتا قدرت نظامی آمریکا و بیشتر میدونه اما نوکران لنگ به دست با شناسنامه ایرانی حیف خون ایرانی اینطوری واسش نوکری می‌کنند. با دروغ های خنده دار

  • 🐜
    0

    آمریکا وروسیه هدفشان تزریق سلاح موشک وفروش اسلحه ب کشورهای جهان است تجارت موشک ب بهای جان انسانها آماده ومسلح برای جنگ جهانی سوم لعنت خدابرشرق وعرب جنایتکارامین

  • ناشناس
    1

    شما کمونیستها فقط دنبال بزرگ نشان دادن اربابتان چین و روسیه هستید ؟

  • ناشناس
    0

    حرف از بازگشت باکو به ایران غلط است چون قرارداد ترکمنچای تموم شد و باکو به ایران بازگشت. فقط مونده پاکسازی و نظافت استانداری باکو

  • ناشناس
    0

    مقایسه قدرت نظامی روسیه با آمریکا دقیقا عین این میمونه که جوجه یک روزه جلوی یک تانک وایساده 😅😅😅

  • ناشناس
    0

    جدا بعضیاحرف مفت خیلی میزنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها