ریاض اتهام‌های هسته‌ای غرب علیه ایران را تکرار کرد

عربستان سعودی که حدود یک هفته پیش ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی متهم کرده بود، در جلسه هفتگی کابینه نیز این اتهامات را تکرار کرد.

ریاض اتهام‌های هسته‌ای غرب علیه ایران را تکرار کرد

بنا بر گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، در جلسه هفتگی هیأت وزیران این کشور که به ریاست «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی برگزار شد، به برنامه هسته‌ای ایران نیز اشاره شد.

عربستان سعودی ضمن اتهام‌زنی تلویحی به ایران درباره تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌‌ای، اعلام کرد که از اقدامات بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی حمایت می‌کند.

در این جلسه همچنین بر نقش مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دعوت از طرف‌های غیرعضو در پیمان عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای (NPT) برای پیوستن هرچه سریع‌تر به این پیمان و لزوم بازرسی از تأسیسات آن‌ها و اجرای نظام پادمانی تأکید شد.

این اتهام در حالی علیه ایران مطرح شده است که «عبدالعزیز الواصل» نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل متحد نیز حدود یک هفته پیش اتهامات مشابهی علیه ایران مطرح کرد. نماینده ریاض در سازمان ملل گفته بود: «عربستان سعودی از تمام تلاش‌های بین‌المللی که هدف آن‌ها جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است، حمایت می‌کند».

این در حالی است که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند و آژانس تا کنون در گزارش‌های متوالی طی چند سال گذشته همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران صحه گذاشته است. 

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح اتمی در منطقه غرب آسیا به شمار می‌آید که تا کنون اجازه بازرسی از تأسیسات خود را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است.

مطابق با گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی که از پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی خودداری کرده، ده‌ها کلاهک اتمی در زرادخانه خود نگهداری می‌کند. ایران یکی از اعضای پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی بوده و بارها از معیارهای دوگانه سازمان‌های بین‌المللی در عدم رسیدگی به تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    حسین شریعتمداری بگو هی ازینا حمایت بکن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها