وزیر خارجه عربستان: از تخلفات ایران بویژه در برنامه هسته‌ای نگرانیم

وزیر خارجه عربستان سعودی که به یونان سفر کرده از آنچه تخلفات ایران در برنامه‌ هسته‌ای خوانده ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه عربستان: از تخلفات ایران بویژه در برنامه هسته‌ای نگرانیم

«فیصل بن فرحان» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «نیکلاس دندیاس» همتای یونانی در آتن مدعی شد، عربستان سعودی از «تخلفات ایران بویژه در زمینه برنامه هسته‌ای» نگران است.

بر اساس گزارش شبکه «العربیه»، بن فرحان گفت: تخلفات ایران با آنچه تهران درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای خود اعلام کرده در تضاد است.

وی در ادامه بر تلاش‌های عربستان سعودی برای جلوگیری از آنچه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواند، تأکید کرد.

بن فرحان سپس گفت، با وزیر خارجه یونان درباره پرونده مذاکرات هسته‌ای میان ایران و دیگر طرف‌های مذاکره‌کننده بحث و تبادل‌نظر کرده است.

وی بدون اشاره به حملات مداوم ائتلاف سعودی و دیگر تخلفات این ائتلاف گفت: برای وزیر خارجه یونان تهدید حوثی‌ها برای ناوبری بین‌المللی که آخرین آن، ربایش یک کشتی غیرنظامی در دریا بود توضیح دادم. کشتی حامل تجهیزات پزشکی بود.

منظور بن فرحان، کشتی نظامی باری اماراتی است که تجهیزات نظامی به همراه داشته نه پزشکی و بدون مجوز در آب‌های یمن تردد می‌کرده است.


تصویری از کشتی توقیف شده که ادعای وزیر سعودی را رد میکند

وزیر خارجه سعودی افزود: در رایزنی‌ها بر خطرناک بودن ادامه تکیه حوثی‌ها بر گزینه‌های نظامی در یمن تأکید کردم.

وی در ادامه گفت، در آتن درباره ادامه حملات «حوثی‌ها» به عربستان سعودی و راههای تقویت امنیت و ثبات در منطقه رایزنی کرده است.

بن فرحان همچنین تصریح کرد، در این دیدارها درباره تحولات افغانستان  و همکاری‌های اقتصادی تبادل نظر کرده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • بابائی
    2


    ما هم نگران تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش در منطقه خاورمیانه و یمن هستیم

  • بابائی
    2

    عربستان سعودی کشوری است که ازسال 1357 تاکنون همراه با چند کشوردیگر از تروریسم درسراسرمنطقه خاورمیانه و جهان درسایه سکوت سازمان های بین المللی کمک، حمایت و پشتیبانی می‌کند وهمچنان نیزادامه می دهد.

  • بابائی
    1

    و این در حالی است که همه مردم دنیا از سال 2015 تاکنون نگران تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش درجنگ یمن هستند.

  • بابائی
    2

    شرم آور و تاسف بار است دولت، دولتمردان، مسئولان وغیره در مورد دخالت و مداخله وزیر خارجه عربستان سعودی جنایتکار در امور ایران سکوت می کنند.

  • بابائی
    1

    شرم آور و تاسف بار است که دولت، دولتمردان، مسئولان وغیره در مورد دخالت و مداخله فیصل بن فرحان بی ادب وزیر خارجه عربستان سعودی جنایتکار در امور ایران سکوت می کنند.

  • بابائی
    2

    فیصل بن فرحان بی ادب وزیر خارجه عربستان سعودی جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش در یمن و غیره سرپوش بگذارد.

  • بابائی
    1

    انتقام حمله تروریستی اهواز وغیره را از عربستان سعودی می گیریم

  • بابائی
    1

    و این در حالی است که عربستان سعودی جنایتکار القاعده را وارد یمن کرده است.
    و این در حالی است که عربستان سعودی جنایتکار داعش را وارد یمن کرده است.

  • بابائی
    1

    رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار با دریافت رشوه از عربستان سعودی، امارات و بحرین به همراه رژیم صهیونیستی جنایت های زیادی در سوریه، لبنان، عراق، یمن و منطقه خاورمیانه انجام داده است.

  • بابائی
    2



    ترور سردار سلیمانی و... در تاریخ 13 دی 1398 در فرودگاه بین المللی بغداد بزرگترین سند جنایت‌های آمریکا، رژیم سعودی و رژیم صهیونیستی در عراق بوده است.

  • بابائی
    2


    چطورمی توان به رژیم صهیونیستی که لااقل ۲۰۰ کلاهک هسته ای دارد و اجازه داد مدعی جهان عاری از سلاح هسته ای و برنامه هسته ای ایران باشد؟ علاوه بر آنکه سلاحهای کشتار جمعی رژیم صهیونیستی باید تحت نظارت جامعه بینالمللی نابود شود و منطقه خاورمیانه اسلامی عاری از سلاحهای کشتار جمعی اداره شود کلیه قطعنامههای شورای امنیت علیه اسرائیل غاصب باید مو به مو اجرایی شود. در ضمن برای تحقق این امر خطیر پیشنهاد میشود در جهت سلامت نفوس انسانی در جامعه بشری امتیاز حق وتوی جمهوری اسلامی ایران که قطعاً به ندرت از آن استفاده خواهد شد توسط سازمان ملل متحد و افکار عمومی جامعه بشری طی یک همهپرسی جهانی به رسمیت شناخته شود.

  • همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
    1


    همه کشورهاي عربي منطقه از صدام حمايت مي کردند
    همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس درباره حمایت از صدام حسین علیه ایران اتفاق نظر داشتند
    کشورهای حوزه خلیج فارس به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد
    صدام مورد حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بود حتی قبل از آمدن تحریم هم مورد حمایت همه جانبه آنها بود و به صدام پول می‌دادند تا با ایران بجنگد.
    متاسفانه برخی ایرانی ها هنوز هم از اهانت ها و خیانت های و جنایت های کشورهای عربی جنایتکار به همراه کشورهای غربی جنایتکار حمایت همه جانبه از صدام درس عبرت نگیرند چرا؟
    جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی کشورهای عربی و کشورهای غربی را در جنگ تحمیلی هشت ساله را فراموش کردند چرا؟

  • بابائی
    2

    امام راحل(ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و شهید مظلوم دکتر بهشتی هم فرمود: آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر. ولی کاسبان برجام نگران آمریکای در حال افول هستند و می‌خواهند ملت را از این قدرت پوشالی بترسانند. ولی ترس ملت از غربزدگانی است که آمریکا را در داخل کشور، نمایندگی می‌کنند.

  • ناشناس
    1


    هراس انتقام سردار سلیمانی به جان پامپئو افتاد
    آنها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است.

  • 1


    شکست‌های عربستان و اقدام ریاض برای مذاکره با ایران
    میدل ایست آی در مطلبی نوشت که عربستان به اهداف خود در جنگ یمن نرسیده و اکنون حاضر به نشستن بر سر میز مذاکره است.

  • 1


    آمریکا فاجعه پهپادی کابل را با پول جبران می‌کند
    وزارت دفاع آمریکا مدعی شده که می خواهد حمله پهپادی اشتباهی را که به جای داعش، یک امدادگر افغان و شماری از بستگانش را هدف قرار داد، با پرداخت پول جبران کند.

  • ناشناس
    1

    حسن نصرالله: عربستان منشا تفکر داعشی است/ امریکا مسئول جنایات در منطقه می باشد

  • 1


    تجمع کودکان یمن علیه سازمان ملل
    کودکان یمن با تجمع در میدان «السبعین» صنعاء، ضمن محکوم کردن حمایت سازمان ملل از ائتلاف سعودی، تأکید کردند این سازمان با اقدامات و جانبداری‌هایش عملاً خود را دشمن آن‌ها قرار داده است.

  • ناشناس
    0



    حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه
    ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۱
    حمله راکتی به پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور سوریه
    منابع محلی از حمله راکتی سنگین به پایگاه نظامی آمریکا در دیرالزور در شرق سوریه خبر دادند.


    ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۴۸
    حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی ویکتوریا در بغداد
    منابع محلی عراقی از به صدا درآمدن آژیر خطر در پایگاه ویکتوریا متعلق به نیروهای تروریست آمریکایی در فرودگاه بغداد خبر دادند.

  • بابائی
    0


    سعودی ها جنایتکار از سال 2015 تاکنون با کمک، حمایت و پشتیبانی چند کشور جنایتکار دیگر در یمن کشتار، بمباران، نسل کشی، جنایت می کنند و آدم می کشند.

  • بابائی
    0

    عربستان سعودی و متحدانش از سال 2015 تاکنون در یمن چه غلطی می کنند؟

  • بابائی
    0


    ترامپ: داعش را 30 روزه نابود می‌کنم/ ولی متاسفانه از سال 1395 تاکنون هیچ خبری نابودی داعش مورد حمایت آمریکا و متحدانش توسط دونالد ترامپ بی ادب رئیس جمهور سابق آمریکا جنایتکار نیست و تاکنون نبوده است چرا؟

    18 سنبله 1395 ساعت 22:22

    دونالد ترامپ، در بخشی از سخنرانی خود مدعی شد نقشه‌ای را آماده کرده که بر مبنای آن، در ۳۰ روز نخست ریاست‌جمهوری خود گروه داعش را نابود خواهد کرد. دونالد ترامپ، کاندیدای حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در جریان یک سخنرانی در فیلادلفیا گفت که به دنبال افزایش تعداد سربازان، ملوانان، هواپیماها و کشتی‌های جنگی آمریکاست. این کاندیدای جمهوری خواه از منتقدان سرسخت سیاست خارجی دولت باراک اوباما است و این دولت را در مقابله با دشمنان واشنگتن در جهان ضعیف می‌داند. وی همچنین هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات را فاقد توانایی‌های لازم برای مقابله با این دشمنان و مشخصا، گروه‌های افراطی معرفی می کند. دونالد ترامپ، در بخشی از سخنرانی خود مدعی شد نقشه‌ای را آماده کرده که بر مبنای آن، در ۳۰ روز نخست ریاست‌جمهوری خود گروه داعش را نابود خواهد کرد. بر اساس گزارش bbc، او افزود، بودجه لازم برای اجرای این نقشه را از صرفه‌جویی در هزینه‌های دولتی، کاهش تعداد کارکنان دولت فدرال و جمع‌آوری مالیات‌های معوقه تأمین خواهد کرد. ترامپ همچنین تأکید کرد، به دنبال آن است تا تمام متحدان آمریکا در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به تعهدات خود مبنی بر اختصاص دو درصد از درآمد ملی‌شان به بودجه نظامی عمل کنند.


  • بابائی
    0

    سعودی ها جنایتکار از سال 1945 تاکنون مانند آمریکایی ها جنایتکار، کشورهای اروپایی جنایتکار و صهیونیست جنایتکار ثابت کردند که بویی از انسانیت نبرده اند.

  • بابائی
    0

    کشورهای عربی جنایتکار از زمان حکومت حضرت علی(ع) تاکنون جنایت می کنند و آدم می کشند و همچنان نیز به همراه آمریکایی ها، کشورهای اروپایی، صهیونیست ها و تروریست های مورد حمایت مدعیان حقوق بشر ادامه می دهند.

  • مهدی
    0

    شما ساکت باش فقط شیرتو بده!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها