تحریم روسیه از سوی فیفا

فدراسیون بین‌المللی فوتبال استفاده از سرود و پرچم روسیه را در بازی‌های بین‌المللی ممنوع کرد.

تحریم روسیه از سوی فیفا

شبکه ای‌بی‌سی با بیان آنکه سرود و پرچم روسیه از حضوردر بازی‌های بین‌المللی منع شده است، اعلام کرد که فیفا از روسیه خواست تا بازی‌های آتی را در مکانی بی‌طرف بازی کند. 

بر اساس بیانیه ای که فیفا داده است، تا اطلاع ثانوی هیچ مسابقه فوتبال بین‌المللی در خاک روسیه برگزار نمی‌شود و بازی‌های روسیه نیز باید در زمین بی‌طرف برگزار شود.

همچنین تیم‌‌های فوتبال روسیه باید تحت پرچم اتحادیه فوتبال روسیه (RFU) در مسابقات شرکت کنند. در بازی‌ها هم نباید از پرچم و سرود ملی روسیه استفاده شود.

فیفا در بیانیه‌ای اعلام کرد: « ما تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کنیم و همبستگی خود را با افراد اوکراین ابراز می‌کنیم، دفتر فیفا به اتفاق آرا تصمیم گرفت که هیچ مسابقه بین‌المللی در روسیه برگزار نشود.»

همچنین در همین حال اعلام شد که انگلیس تمام مسابقات بین‌المللی فوتبال مقابل روسیه را تحریم می‌کند.

از طرفی امروز «اورزولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا از بسته شدن حریم هوایی این اتحادیه بر روی هواپیماهای روسی خبر داد.

گفتنی است روسیه به درخواست رؤسای جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین که دوشنبه گذشته استقلال آنان از سوی ولادیمیرپوتین، رئیس جمهور روسیه به رسمیت شناخته شد، نظامیان خود را برای غیرنظامی کردن دونباس و دفع حملات ارتش اوکراین از بامداد پنجشنبه وارد عمل کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رمضانی
    0

    تا دیروز مسابقه ندادن ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس مذموم و آلوده کردن ورزش با سیاست بود حالا خود فیفا سیاسی کاری واصح انجام میده واقعا دورویی غربیها و طرفدارانش تا کجاست ؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها