پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین

شنیده شدن صدای انفجار در کی‌یف و خارکیف/ رئیس جمهور اوکراین: ۲۴ ساعت آینده برای ما بسیار مهم است/ ۳۵۲ غیرنظامی اوکراینی کشته شدند/ مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس آغاز شد/ ویدئو

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد پنجمین روز خود شده و با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد.

شنیده شدن صدای انفجار در کی‌یف و خارکیف/ رئیس جمهور اوکراین: ۲۴ ساعت آینده برای ما بسیار مهم است/ ۳۵۲ غیرنظامی اوکراینی کشته شدند/ مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس آغاز شد/ ویدئو

به گزارش خبرفوری، پنجمین روز از حمله روسیه به اوکراین می گذرد و هر لحظه تحولات و خبرهای جدیدی در خصوص این بحران منتشر می شود که سعی داریم در این بسته خبری تجمیعی از این خبرها را بروز رسانی و منتشر کنیم:

پوتین: غرب امپراتوری دروغ است

رئیس‌جمهور روسیه در نشست هیأت دولت این کشور در واکنش به تحریم‌های آمریکا و متحدانش، غرب را «امپراتوری دروغ» خواند.

14001209000695_Test_PhotoL

وزیر دفاع روسیه: بر اساس فرمان پوتین، وظیفه نیروهای اتمی آغاز شد

«سرگئی شویگو» اعلام کرد بر اساس دستور رئیس‌جمهور روسیه پست‌های فرماندهی نیروهای موشکی راهبردی اتمی، ناوگان شمال و اقیانوس آرام و فرماندهی هوایی دوربرد با پرسنل تقویت شده، وظیفه رزمی خود را آغاز کردند.

روسیه حریم هوایی خود را بر روی ۲۳ کشور از جمله آلمان و فرانسه بست

خبرگزاری تاس گزارش داد روسیه حریم هوایی خود را به روی ۲۳ کشور از جمله آلمان، اسپانیا و فرانسه بست و همچنین در واکنش به ممنوعیت خطوط هوایی خود، پروازهای خطوط هوایی از ۳۶ کشور را محدود کرد.

نیروهای ارتش روسیه در 18 مایلی شمال کی یف؛ پیشروی روس ها کند شده

ارتش انگلیس اعلام کرد که بخش عمده ای از نیروهای روسی که به کی یف، پایتخت اوکراین حمله می کنند، در 18 مایلی شمال شهر قرار دارند.

روند پیشروی این نیروها به دلیل دفاع شدید ارتش اوکراین از فرودگاه هاستومل، که یکی از اهداف کلیدی روسیه است، کند شده است.

آمریکا سفارت خود در بلاروس را بست

وزارت خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر از دیپلمات‌های خود خواست تا خاک بلاروس را ترک کنند.

دور نخست مذاکرات روسیه و اوکراین پایان یافت

شبکه اول تلویزیون سراسری روسیه از پایان مذاکرات میان هیات های روسیه و اوکراین در شهر گومل بلاروس خبر داد. هنوز معلوم نیست آیا روند این گفت و گوها ادامه دار خواهد بود یا خیر (بیشتر بخوانید).

کرملین: ارسال تسلیحات به اوکراین خطرناک و بی‌ثبات‌کننده است

سخنگوی کرملین اعلام کرد:

اتحادیه اروپا موضعی غیردوستانه در قبال روسیه اتخاذ کرده و تدابیر خصمانه‌ای به کار می‌گیرد.

ارسال تسلیحات به اوکراین توسط اتحادیه اروپا عامل بسیار خطرناک و بی‌ثبات‌کننده است و ثابت می‌کند که روسیه در تلاش‌هایش برای غیرنظامی کردن اوکراین حق داشته است.

 اعلام تحریم‌ها علیه رئیس‌جمهور روسیه پوچ و بسیار کوته‌بینانه است.

روسیه به ممنوعیت پروازی اعمال شده از سوی کشورهای اروپایی پاسخ خواهد داد و بر اساس اصل متقابل و منافع خود عمل خواهد کرد.

روسیه پتانسیل جبران خسارات ناشی از تحریم‌ها را دارد. 

اوکراینی‌ها پس از پایان منع رفت‌وآمد برای خرید مواد غذایی صف کشیدند

پس از لغو مقررات منع رفت و آمد ۳۶ ساعته که از ساعت ۵ بعدازظهر روز شنبه تا ساعت ۸ صبح روز دوشنبه (به وقت محلی) در پایتخت اوکراین برقرار بود، از صبح امروز صف‌های طولانی در مقابل سوپرمارکت‌های سراسر کی‌یف تشکیل شده است.

یکی از تهیه‌کنندگان شبکه سی‌ان‌ان که به سه سوپرمارکت رفته بود گفت که صف‌ها بسیار طولانی است و قفسه‌ها به سرعت خالی می‌شوند.

مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس آغاز شد

همزمان با پنجمین روز جنگ در اوکراین، مذاکرات روسیه و اوکراین با هدف پایان دادن آتش جنگی که از روز پنجشنبه گذشته بین دو کشور آغاز شده است، دقایقی پیش به میزبانی شهر "گومل" در بلاروس آغاز شد (بیشتر بخوانید).

اوکراینی‌ها به کدام کشورها پناه می‌برند؟

از بین ۳۶۷ هزار پناهجوی اوکراینی نزدیک به ۱۵۷ هزار نفر به سمت لهستان، ۷۱ هزار نفر به مجارستان،۴۳ هزار نفر به رومانی و ۴۱ هزار نفر نیز به مولداوی پناه برده‌اند.

photo_2022-02-28_13-22-50

شروط اوکراین برای توافق با روسیه

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز (دوشنبه) در آستانه مذاکرات هیأت روس و اوکراینی در شهر «گومل» بلاروس از پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا و عقب‌نشینی فوری نیروهای نظامی روس از اوکراین به عنوان شروط توافق با روسیه یاد کرد (بیشتر بخوانید).

وزیر دفاع انگلیس: فکر نمی‌کنم روسیه از سلاح اتمی استفاده کند

«بن والاس» در واکنش به دستور پوتین به نیروهای مسلح روسیه برای آماده‌باش نیروهای اتمی بازدارنده، گفت: هر اندازه که او ممکن است درباره اوکراین جاه‌طلب باشد، اما من فکر نمی‌کنم بخواهد وارد این فضا شود.

عضویت اوکراین در اتحادیه اورپا موضوع بحث در شورای اروپا

شبکه راشاتودی به نقل از رئیس شورای اروپا گزارش داد پذیرش احتمالی اوکراین در اتحادیه اروپا موضوع بحث در این سازمان خواهد بود.

مسکو: آماده توافق هرچه سریع‌تر با اوکراین هستیم

«ولادیمیر مدینسکی» رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه در بلاروس تصریح کرد که مسکو تمایل دارد هرچه سریع‌تر با اوکراین به توافق برسد.

سازمان ملل: درگیری هسته‌ای ایده غیرقابل تصوری است

پس از آنکه رئیس جمهوری روسیه دستور داد نیروهای بازدارنده‌ هسته‌ای کشورش در حالت آماده باش کامل قرار گیرند، سازمان ملل با ابراز نگرانی اعلام کرد که فکر آغاز درگیرهای هسته‌ای غیرقابل تصور است.

وزارت دفاع روسیه از کنترل حریم هوایی اوکراین خبر داد

شبکه خبری سی ان ان به نقل از ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه بر کل خاک اوکراین برتری هوایی پیدا کرده است.

شهروندان لتونی می‌توانند برای اوکراین بجنگند

سخنگوی وزارت خارجه لتونی گفت پارلمان این کشور به اتفاق آرا به شهروندان لتونی اجازه داده در صورت تمایل برای اوکراین بجنگند.

اوکراین: ۵۳۰۰ نیروی روس کشته شدند

وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که طی پنجمین روز از جنگ بین روسیه و این کشور، ۵۳۰۰ نظامی روس کشته شده، ۲۹ هواپیما و ۲۹ بالگرد و ۸۱۶ خودروی نظامی و ۶۰ تانک منهدم شده است.

امکان جدید برای پناهندگان اوکراینی

اتحادیه اروپا پناهندگان اوکراینی را تا سه سال بدون نیاز به درخواست پناهندگی خواهد پذیرفت.

روسیه از خنثی سازی عملیات تروریستی در غرب کشور خبر داد

سرویس امنیت فدرال روسیه مانع یک حمله تروریستی در منطقه "کالوگا" در غرب روسیه شده است؛ حمله‌ای که گفته می‌شود توسط داعش طراحی و برنامه ریزی شده بود (بیشتر بخوانید).

جمع کردن بطری‌های خالی برای استفاده جهت ساخت کوکتل مولوتف در اوکراین

photo_2022-02-28_08-34-01

خبرگزاری اوکراین: نیروهای روسی کنترل شهر «بردیانسک» را به دست گرفتند

طبق گزارش‌ها، روسیه کنترل تمام ساختمان‌های اداری در شهر بردیانسک را به دست گرفته و شهردار آن اعلام کرد تجهیزات نظامی سنگین و نیروهای روسی در عرض چند ساعت در سراسر شهر پیشروی کردند.

تایمز: روسیه دستور ترور زلنسکی را صادر کرده

روزنامه انگلیسی «تایمز» مدعی شده ۴۰۰ عضو از نیروهای وابسته به روسیه با دستور کرملین برای ترور رئیس‌جمهور اوکراین و آماده‌سازی مقدمات کنترل روسیه بر کی‌یف، در این شهر فعالیت می‌کنند.

مینسک: بستر مذاکره بین روسیه و اوکراین آماده شده است/ انتظار می‌رود هیأت‌ها وارد شوند

به گزارش «اسپوتنیک»، «آناتولی گلاز» سخنگوی وزارت امور خارجه بلاروس امروز (دوشنبه) گفت که بستر مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس آماده شده است. این دیپلمات با بیان اینکه طرف بلاروسی آماده سازماندهی این روند در هر لحظه است، افزود: مذاکرات به محض ورود همه هیأت‌ها به محل نشست آغاز خواهد شد.

اطلاعات اوکراین: بلاروس آماده مشارکت مستقیم در حمله روسیه به اوکراین است

یک مقام دولتی اوکراین به سی‌ان‌ان گفت: اطلاعات اوکراین نشان می‌دهد که بلاروس علاوه بر اینکه به روس‌ها اجازه می‌دهد از خاک آن استفاده کنند و همچنین به آن‌ها اجازه عبور از مرز به اوکراین را می‌دهد، آمادگی برای مشارکت مستقیم در حمله روسیه را هم بروز می‌دهد.

دونتسک: بمباران منطقه «گورلوکا» توسط نیروهای اوکراینی

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد جمهوری خلق دونتسک در شرق اوکراین اعلام کرد نیروهای اوکراینی منطقه «گورلوکا» از جمله مدرسه و کارخانه «کراماش» را بمباران کرده‌اند.

حضور هیأت اوکراینی در بلاروس برای مذاکره با روسیه

شبکه «سی‌جی‌تی‌ان» اعلام کرد بر اساس گزارش‌ها، هیأت اوکراینی در حال حاضر برای مذاکره با هیأت روسی در بلاروس حضور دارد. 

۳۵۲ غیرنظامی اوکراینی کشته شدند

وزارت کشور اوکراین اعلام کرد که از پنجشنبه گذشته و زمان آغاز حمله روسیه، ۳۵۲ غیرنظامی اوکراینی جان خود را از دست داده و هزار و ۶۸۴ نفر نیز زخمی شده‌اند.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، ۱۴ نفر از کشته‌ها و ۱۱۶ نفر از زخمی‌ها کودک هستند.

سوئیسِ بی‌طرف هم دارایی‌های روسیه را مسدود می‌کند

رئیس جمهوری سوئیس گفت که بسیار محتمل است که سوئیسِ بی‌طرف امروز (دوشنبه) از اتحادیه اروپا پیروی کرده و دارایی‌های روسیه را مسدود و این کشور را تحریم کند (بیشتر بخوانید).

نقشه گوگل در اوکراین از کار افتاد

شرکت آمریکایی گوگل از تعلیق موقت سرویس نقشه آنلاین(google map) خود در اوکراین خبر داد.

NmD6NbLpzMpV

کره جنوبی صادرات اقلام استراتژیک به روسیه را ممنوع می‌کند

خبرگزاری «یونهاپ» به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داد سئول تصمیم خود برای ممنوعیت صادرات مواد استراتژیک به روسیه را به اطلاع آمریکا رسانده است.

تحریم روسیه از سوی فیفا

فدراسیون بین‌المللی فوتبال استفاده از سرود و پرچم روسیه را در بازی‌های بین‌المللی ممنوع کرد (بیشتر بخوانید).

ادعای مقام آمریکایی: بلاروس در حال آماده شدن برای پیوستن به روسیه

به گزارش «واشنگتن پست» به گفته یک مقام آمریکایی، بلاروس در حال آماده شدن برای پیوستن به حمله روسیه به اوکراین است و احتمالا امروز این اتفاق بیافتد.

برزیل در تحریم روسیه شرکت نمی‌کند/ بولسونارو: مردم اوکراین سرنوشت خود را به یک کمدین سپردند

«ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل روز یکشنبه از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین انتقاد کرد و افزود که برزیل موضع بی‌طرفی در قبال مسئله اوکراین اتخاذ خواهد کرد و علیه روسیه تحریم اعمال نخواهد کرد.

به گزارش «سی‌ان‌ان»، بولسونارو در یک کنفرانس خبری در اشاره به حرفه سابق رئیس‌جمهور اوکراین گفت که اوکراینی‌ها به یک کمدین در مورد سرنوشت یک ملت اعتماد کرده‌اند. وی همچنین گفت که برزیل به کود روسیه وابسته است و اقدام علیه مسکو می‌تواند آسیب جدی به کشاورزی در برزیل وارد کند. او افزود که از صلح حمایت می‌کند اما نمی‌خواهد مشکلات بیشتری برای برزیل ایجاد کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: کشورهای اروپایی جنگنده در اختیار اوکراین قرار می‌دهند و اتحادیه اروپا حریم هوایی‌اش را به روی هواپیماهای روسی می بندد (بیشتر بخوانید)

شنیده شدن صدای انفجار در کی‌یف و خارکیف

عملیات روسیه در اوکراین وارد پنجمین روز شده و درگیری‌ها همچنان در شهرهای بزرگ این کشور در حالی ادامه دارد که دو طرف قصد دارند مذاکرات خود را آغاز کنند.

در پنجمین روز از درگیری‌های اوکراین، سرویس دولتی ارتباطات ویژه و حفاظت اطلاعات اوکراین اعلام کرد که صبح روز دوشنبه صدای انفجارها در کی‌یف پایتخت اوکراین پس از چند ساعت آرامش و سکوت و همچنین در خارکیف دومین شهر بزرگ این کشور شنیده شد. 

به گزارش رویترز، این آژانس در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد یک ساختمان مسکونی در شهر «چرنیهیو» در شمال اوکراین پس از اصابت موشک در آتش سوخت. همچنین فرماندهی نیروی زمینی اوکراین در فیس‌بوک اعلام کرد، «ژیتومیر» یکی دیگر از شهرهای شمالی اوکراین شبانه مورد اصابت موشک قرار گرفت.

14001209000035_Test_PhotoN

سازمان جهانی بهداشت: بیمارستان‌های اوکراین با کمبود اکسیژن مواجه خواهند شد

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد از آنجا که جنگ خدمات بهداشتی را مختل کرده، ممکن است بیمارستان‌های اوکراین ظرف ۲۴ ساعت با کمبود اکسیژن مواجه شوند.

سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای اعلام کرد، بیمارستان‌های اوکراین ممکن است ظرف ۲۴ ساعت آینده با کمبود اکسیژن مواجه شوند زیرا حمله روسیه باعث اختلال در حمل‌ و نقل در سراسر کشور شده و جان هزاران نفر دیگر را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت کامیون‌ها قادر به انتقال اکسیژن از کارخانه‌ها به بیمارستان‌های سراسر کشور از جمله پایتخت اوکراین که یک شبه با رگبار حملات موشکی روسیه مواجه شد، نیستند.

انفجار مهیب یک انبار تسلیحات در اوکراین

گفته می‌شود این انفجار مربوط به یک انبار تسلیحات بزرگ در چرکاسی بوده که توسط روس ها هدف قرار گرفته است.

زلنسکی: ۲۴ ساعت آینده برای اوکراین بسیار مهم است

داونینگ استریت سخنگوی نخست وزیر انگلیس بامداد دوشنبه اعلام کرد، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی با بوریس جانسون گفت، ۲۴ ساعت آینده برای اوکراین بسیار مهم است. 

سخنگوی نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای افزود: جانسون نیز اظهار داشت انگلیس و متحدانش هر کاری برای تضمین دریافت کمک‌های دفاعی توسط اوکراین انجام خواهند داد. 

گزارش سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

گزارش چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

توضیحات جدید روسیه درباره وضعیت دونباس

فدراسیون روسیه عملیات نظامی در اوکراین را آغاز نکرده بلکه آن را تکمیل کرد.

فقط افسران و پیمانکاران از نیروهای مسلح روسیه در عملیات نظامی شرکت می کنند.

سرکوب سیستماتیک ساکنان دونباس توسط دولت اوکراین ۸ سال به طول انجامید - بیش از ۱۴ هزار نفر، صدها کودک در این جنگ جان باختند.

ورود جنگجویان تازه نفس چچن به اوکراین

ده‌ها کامیون حامل سربازان چچنی برای پیوستن به ارتش روسیه وارد اوکراین شده اند.

رهبر چچن چند روز پیش گفته بود: ما ۷۰۰۰۰ جنگجو در چچن داریم که آماده جنگ برای روسیه هستند و نیرو‌های چچنی در شهر‌هایی که ارتش روسیه نمی‌تواند وارد آن‌ها شود می‌جنگند.

به گفته او ۱۲۰۰۰ جنگجو از کشورش برای کمک به نیرو‌های روسیه در تهاجم آن‌ها به اوکراین مستقر شدند.

او از ولادیمیر پوتین خواست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برکنار کند.

انفجار در پایتخت اوکراین/ اصابت ۳ خمپاره به کی‌یف

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت اوکراین و اصابت سه گلوله خمپاره خبر دادند.

دوشنبه شب صدای انفجار در کی‌یف پایتخت اوکراین شنیده شده است.

همزمان منابع خبری گزارش دادند که سه گلوله خمپاره به مناطق مختلف کی‌یف اصابت کرده است.

از سوی دیگر، فرماندار شهر گورلووکا در جمهوری دونتسک اعلام کرد که در نتیجه بمباران این شهر توسط ارتش اوکراین، چهار غیرنظامی کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سحرگاه پنجشنبه گذشته اعلام کرد که عملیات نظامی ویژه برای حفاظت از دونباس در جنوب شرقی اوکراین آغاز شده است.

حمله به کی‌یف با موشک اسکندر

برخی رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند روسیه با موشک بالستیک اسکندر یک مرکز ارتباطات راداری را در کی‌یف هدف قرار داده است.

رسانه‌های اوکراینی از حمله موشکی روسیه به نزدیکی مقر دولت منطقه‌ای «خارکیف» در شرق این کشور خبر دادند.

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • عادل
    14

    دیکتاتور پوتین باید کشورها دست به دست هم بدن نابودش کنند ادم کش نباید انسان حساب کنی هرکس میخواهد باشه

    نظرات شما -
    • 10

      دقیقا همینطوره ، پوتین و تفکر او باید نابود بشه ، همانطور که لنینیسم و شوروی نابود شد .
      پوتین در فکر احیای شوروی است . خودفروختگانی در ایران خواسته یا ناخواسته از او حمایت می کنند . پوتین با دست خودش بسوی نابودی خواهد رفت .
      اوکراین یه کشور کوچک ۵ روزه داره در مقابل یه ابر قدرت تا دندان مسلح مقاومت می کنه و دنیا رو در حیرت فرو برده . لعنت بر پوتینیست های داخل ایران . زن و بچه اوکراینی کشته بشه مهم نیست اما اگه یه عرب فلسطینی کشته شده بود الآن دویست ها کلیپ و پیام ساخته بودند .
      به لطف خدا پوتین شکست می خوره و مفتضحانه و روسیاه از اوکراین خارج میشه .

    • انسانیت
      6

      خدایا به حق همه انسانهای آزاده ات به مردم اوکراین شهامت عطا کن تا نیروهای پوتین حرامزاده را نابود کنند . آمین
      تعامل خوبی شکل گرفته از دیروز و دنیا داره به اوکراین کمک می کنه ، بزودی شاهد خفت و شکست پوتین و تفکر پوتینیسم خواهیم بود .

    • کاکو
      3

      الان کسی باید جلوی تو دیکتاتور را بگیرد
      آخه به ما وتو چه
      امریکا وروسیه وچین با هم هستند وباهم می خورند
      تو برو به فکر خودت باش

    • سایه
      0

      نکاتی قابل تامل ؛
      ۱-روسیه برای نابودی داعش ساخته دست غرب ،با ایران همکاری می کرد
      ۲-بارها روسیه و چین مانع تصویب قطعنامه ضد ایرانی شدند
      ۳- زمانی که برجام نقض شد،فروش نفت ایران به پایین ترین حد رسید ،روسیه به نام خودش نفت ایران ر ا فروخت
      ۴-روسیه در طول ۳۰ سال اخیر در هیچ کودتا ،خسارت ،تحریم ایران دخالت نداشت
      ۵-روسیه امروز متحد اقتصادی ایران است ،همین باعث شد آمریکا در مذاکرات در مواردی کوتاه بیاید
      ۶-روسیه برای دفاع از خودش واردجنگ شد
      ۷- روسیه در خط مقدم مبارزه با ناتو است،و حمله به اوکراین حساب کار را برای آذربایجان مشخص کرد که آذربایجان عقب نشست چرا که در غیر این صورت باید شاهد نصب موشکهای ناتو در مرز ایران بودیم
      ۸- روسیه اگر هدفش اوکراین بود باید تمامی مناطق مسکونی را هدف قرار میداد ،ولی هدف ناتو است پس با مراکز نظامی کاردارد

  • ضرب
    16

    متاسفانه امروز ه در ایران بعضی ها شعار صلح بهتر از جنگ است را دارند استوری میکنند بدانند اشتباه محض میکنند .روسبه اگر جلوی اوکراین را نمیگرفت برای کل منطقه بد میشد آمریکا بعضی کشورها را مجبور میکنند با روسیه چین وایران وکره شمالی بدرفتاری کنند .آخر آمریکا دیگه کی را تحریم نکرده.آمریکا بداند دنیای حرف مفت زدن تمام شده .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      دوران توحش تمام شده است و این توجیهات شما دیگر جایی ندارد. روسیه و حامیانش که اکثرا دیکتاتور هستند، روز به روز ضعیف تر خواهند شد و روزی از بین خواهند رفت.

    • خطوط کشتیرانی آدمیرال
      2

      اگر همسایه شما چون تعداد لات و لوطهای زیادی دارد به خانه شما حمله کند که چرا با اون همسایه ارتباط بهتری داری شما باید گردن خم کنی ؟

    • ناشناس
      4

      اگه حدیثی چیزی از انواع مختلفی از امامان داری رو کن که تاثیر دروغ پراکنی هات بیشتر بشه

  • دن کیشوت
    5

    در جنگ همه جانبه، ۳۵۰ نفر تلف میشوند و بعد در مملکت ما روزی ۳۰۰ نفر از کرونا می‌میرند

    نظرات شما -
    • م
      2

      سکوت چقدر خوبه بعصی ها حرف نزند

  • زلزله
    4

    پوتین چکمه کمونیست. از قدیم الیام گفته اند مورچه که میخواد بمیره بال در میاره . بزودی مثل تمام دیکتاتورهای زمانه نابود خواهی شد .

  • رضا
    6

    تاریخ از ۳۰۰۰ سال پیش تا به امروز ثابت کرده کسانی که مدت زیادی در قدرت می مانند دچار زوال عقل وخود کامگی میشوند نمونه های معاصر ان قزافی وصدام ومبارک کره شمالی . هیتلر.... حالا ما شاهد ظهور پوتین و در اینده نزدیک رییس جمهور چین خواهیم بود انسانهای که خارج از مسایل سیاسی مرگ انسانها و اوارگی مردم برایشان پشیزی ارزش ندارد ببینید وقتی از نظر اقثصادی ترامپ به چین فشار اورد کرونا را تولید وبه جان همه انسان ها انداخت حالا اقای پوتین بزور وبه بهانه واهی مخواهد ازادی مردم ‌اکراین بگیرد

    نظرات شما -
    • زلنسکی
      1

      عقل عاجز چی نوشتی
      دیگه از بایدن خرپف که بهترن

  • جوادی
    1

    جالب حتی اخبار و خبر ما بجای پی گیری برجامی پیگیری آدم کشی و ویرانی پوتین شده بابا برای ما برجام مهم است نه اکراین کارشناسان هسته ای هفته ها دارند مذاکره می کنند بجای 150 خبرنگار در هتل محل مذاکره کمتر از 10 خبرنگار مانده اند و بدلیل کش دادن و شل و سفت کردن نشست اکثریت خبرنگاران محل نشست ترک کردن چون گویی 50درصد احتمال توافق و 50درصد احتمال شکست برجام هست حالا دنیا سرگرم اکراین شده درد اکراین خیلی بزرگ هست ولی برای ما سود دهنده شده ما 7میلیارد دلار پول بلوک شده در کره جنوبی داریم نزدیک بود برای اقدامات بگیر ببند نفتکش ها در خلیج فارس شورای امنیت قطعنامه صادر کند ک با میانجی گیری حل شد حالا ما در بدبینانه ترین شکل بایدن تک دوره ای بشود با قیمت نفت 100 دلاری ما در سه سال باقی ماده ریاست دموکرات ها 1500ملیارد دلار فقط نفت می فروشیم نمی دونیم این چه منطقی است که اولاً برای 7میلیارد دلار داشتیم تحریم شورای امنیت می شدیم ثانیاً چگونه کارشناسان و مشاورین رئیسی پیش بینی نکرده بودن که پوتین روسی به اکراین حمله می کند در صورتی که یک سال پیش در یک سخنرانی دقیق اشاره کرده بود گویا مشاورین رئیسی و نظام مانند زمان اعلام کرونا خود را به خواب زدن و در این دنیا نیستند و فقط منطق 40 سال قبل دنبال می کنند مجلس با این همه نماینده فقط بلد هستند بروند به حاشیه و در فکر امتیاز از وزیران و مدیران در منطقه خود هستند و فکر بلند و آینده نگری ندارند و گرنه فقط یک امضاء رئیسی کافی بود مذاکرات ظریف به نتیجه برسد که قرار الان برسد چون یک توافق برجامی بوده همین ایران و هم غرب اعلام کردن نه یک و اضافه و نه یک و کمتر از برجام قبول نداریم حالا چرا کارشناسان بی تدبیر رئیسی این همه کش دادن مشخص نیست ببینیم عزیزان زن و شوهر 40 سال زندگی می کنند بعد طلاق می گیرند پس هیچ تضمینی نه ایران نه غرب می تواند برای آینده برجام بدهد خیلی بهتر بود ما الان از تعلیق تحریم نفتی در این شش ماه حکومت رئیسی رسیده بودیم و راحت می توانستیم شب عید یک مقدار بار مشکلات مردم کم کنیم وضعیت ملت نجیب ایران خوب نیست دستگاههای دولتی حتی توان پرداخت پول آب برق... ندارن تمام مطالبات کارمندان مانده و هیچ بودجه ای در این شب عیدی به دستگاهها پرداخت نشده بازم اسرار داریم برجام وصل کنیم به حاشیه شما اول برجام احیا کن سپس درباره تحریم ها و قرار دان نهادها در لیست کاذب تروریستی نشست بگذار

  • فاطمه
    6

    همون کمدین شجاعتش از همتون بیشتره

    نظرات شما -
    • تت
      0

      چرا اسم همه شهر ها ی اوکراین خر کیف دارد

  • رمضانی
    1

    در تعجبم از عده ای که مسائل امنیتی یک کشور را سرسری گرفته و به دیکتاتوری ربط می دهند اگه همین کار را روسیه در مورد کوبا بکار می برد و این کشور را به یک پایگاه نظامی بیخ گوش امریکا تبدیل می کرد عکس العمل یانکی ها چگونه بود؟ مگر شارلاتانی کندی در سال 1968 هنگام استقرار موشکهای شوروی در کوبا را در تاریخ مطالعه نکرده اید؟ تهدید هسته ای بلوک شرق

  • ناشناس
    6

    تجاوز روسیه به اوکراین غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی است.
    روسیه 100 درصد مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت در اوکراین شده است.
    ارتش روسیه و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار یک حمله بی رحمانه را علیه مردم اوکراین آغاز کرده است

  • arad
    4

    بحران تورمی که در کشور ماهست از جنگ بدتره یک روز هم از بحران قیمتها در کشور خودمان تیتر بزنه خبر فوری مردم کشور خودمان از همه کشورها مظلوم تر و بیشتر ازهمه به کمک و حمایت نیاز داره با این طرز تفکر قهر با کشورهای همسایه

  • قوقولی قوقو
    9

    تاریخ دماغ هر کس را که زمان را نشناخت به خاک میمالد.پوتین سزاوار تحقیر و زلنسکی و مردم اوکراین سزاوار حمایت جهانی .زنده باد اوکراین.

  • سیدحسن
    0

    سیاست آنقدر بی اصالت اخلاقی هست که مرگ انسان‌ها در ان نقشی ندارد سیاست دنیای امروز که جهان به دو قطب غرب وشرق تقسیم شده همه جنگها و جنایت‌ها فقط برای توسعه قدرت‌های این دوقطب است کما اینکه روسیه بارها درباره نزدیکی ناتو وغرب به حریم خود هشدار داده بود و اکراین از عواقب این تصمیم خودسرانه به خوبی. مطللع بود دیگر باید پذیرفت ناتو و اروپا برای توسعه قدرت امریکا ازهیچ جنایتی ابایی نداشته کما اینکه در کشورهای اسیایی در عراق وسوریه و یمن. داعش را زائیدن و نکبت قدرت انها بدست مقاومت و فرمانده شهید راه طریقت حاج قاسم عزیز خشکانده شد اکنون نوبت اکراین است که حماقتهای زلیسکی و دل بستن او به غرب دنیا را در معرض جنگ هسته‌ای قرار داده است

  • علی برازش نژاد
    2

    سلام خدمت هموطنان عزیز
    اینجا برای پوتین کسی غش و ریسه نمیره
    ولی شما را ارجاع میدهم به کتاب هنری کیسینجر بنام تخته شطرنج اوراسیا
    پنج مهم عبارتند از اکراین ایران آذربایجان هند وکره جنوبی
    تسلط بر آنها قرن آمریکایی را تضمین میکند
    مطمئن باش که نوبت ما هم می‌رسید واز شمال کار ایران هم ساخته میشد نمیدانم آن زمان چی بر سر ناموس‌ ایرانی نیومد باتجزیه ایران
    خدا انروز را نیاورد هموطن عزیز

  • ناشناس
    0

    سگ کثیف نامرد تو که گفتی مراکز نظامی را می زنی عکسهای مسکونی ومردم را دیدم کثافت دروغگو کافر بی دین کمونیست بی وجدان عقده چه داری به مردم چکار داری بی شرف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها