چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

توافق غرب بر سر قطع دسترسی روسیه به شبکه مالی سوئیفت/ اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف/ ویدئو

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد چهارمین روز خود شده و با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد.

توافق غرب بر سر قطع دسترسی روسیه به شبکه مالی سوئیفت/ اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف/ ویدئو

به گزارش خبرفوری، چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین می گذرد و هر لحظه تحولات و خبرهای جدیدی در خصوص این بحران منتشر می شود که سعی داریم در این بسته خبری تجمیعی از این خبرها را بروز رسانی و منتشر کنیم:

اولین واکنش آمریکا به فرمان اتمی پوتین

به دنبال دستور روز یکشنبه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه به آماده باش نیروهای بازدارنده اتمی روسیه، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.

به گزارش منابع خبری، سفیر آمریکا در سازمان ملل در این زمینه گفت: «تصمیم پوتین برای آماده‌شدن نیروهای بازدارنده اتمی، درگیری را به‌طورغیرقابل پذیرشی تشدید می‌کند.»

روسیه: اوکراین از مهمات فسفری در حومه کی‌یف استفاده می‌کند

 سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه گفت که ارتش اوکراین در تلاشی مذبوحانه برای دفع حمله نیروهای روس در حومه کی‌یف، از مهمات فسفری که در سطح بین المللی ممنوع است، استفاده کرد.

کوناشنکوف گفت: نیروهای اوکراینی که از دفع حمله نیروهای مسلح روسیه دست کشیدند، شروع به استفاده گسترده از مهمات فسفری در حومه کی‌یف در نزدیکی فرودگاه گوستومل کردند.

وی ادامه داد: استفاده از این مهمات بر اساس پروتکل سوم کنوانسیون سازمان ملل متحد در مورد سلاح های نامتعارف ۱۹۸۰ ممنوع است.

دستور پوتین برای آماده باش اتمی روسیه

ولادمیر پوتین در دیدار وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه دستور آماده‌باش نیروهای بازدارنده هسته‌ای این کشور را صادر کرد.

وقوع انفجار در نزدیکی پایتخت اوکراین

منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجار در نزدیکی مرکز شهر کی‌یف خبر دادند.

مقامات اروپایی: تحویل تجهیزات نظامی در سطح چشمگیر به اوکراین آغاز شد

چند مقام اتحادیه اروپا روز یکشنبه از آغاز روند تحویل تجهیزات و مهمات نظامی به اوکراین در سطح «چشمگیر» خبر دادند.

بنا به همین گزارش‌ها برخی از این تجهیزات و مهمات روز شنبه تحویل اوکراین داده شد و قرار است روز یکشنبه نیز این روند ادامه یابد.

دستیار رئیس جمهوری روسیه: اوکراین با برگزاری مذاکره با روسیه در بلاروس موافقت کرد

ولادیمیر مدینسکی، دستیار رئیس جمهوری روسیه امروز اعلام کرد که اوکراین با برگزاری مذاکرات در بلاروس موافقت کرده و لذا هیأت مسکو نیز عازم شهر «گومل» شده است (بیشتر بخوانید).

پوتین دستور داد نیروهای بازدارنده هسته ای در حالت آماده باش باشند

رویترز نوشت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، پس از اظهارات تهاجمی کشورهای ناتو، به فرماندهی نظامی دستور داد تا نیروهای بازدارنده هسته ای را در حالت آماده باش کامل قرار دهند.

رئیس جمهور بلاروس: 3 موشک از خاک ما به اوکراین شلیک شد

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلارس با بیان اینکه از خاک این کشور سه موشک به سمت اوکراین شلیک شده، در دفاع از این اقدام کشورش گفت که بلاروس به دلیل حضور نیروهای اوکراین در مرز با این کشور خود را موظف به دفاع از مرزهایش می‌داند.

پوتین: اوکراین فرصت را از دست داد

رئیس جمهور روسیه گفت که در تماسی که با نخست وزیر رژیم اسرائیل داشته، به وی گفته است که روسیه آماده گفت‌وگو با اوکراین در بلاروس است ولی اوکراین این فرصت را از دست داده است.

هیئت روسیه که در بلاروس بود، به اوکراین ضرب الأجل تعیین کرده بود تا ساعت 15 به وقت مسکو موضع خود را در خصوص این مذاکرات اعلام کند که این ضرب الأجل بدون دستاوردی به پایان رسید.

یوتیوب کانالهای مالی رسانه‌های روسی را بست

یوتیوب به دنبال تحریم‌ها، کسب درآمد برای رسانه‌های روسیه را متوقف کرد. ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیتی، این اقدام یوتیوب به دنبال اقدام مشابهی در روز جمعه از سوی «متا»(فیسبوک) است که نوشت:«اکنون رسانه‌های دولتی روسیه را از پخش تبلیغات یا کسب درآمد بر روی پلت‌فرم ما در هر نقطه از جهان منع می‌کند».

کره شمالی: آمریکا مقصر بحران اوکراین است

کره شمالی، درگیری و تنش‌های کنونی اوکراین را به "خودسری و زورگویی" آمریکا نسبت داد و واشنگتن را به دلیل اینکه به دنبال "برتری نظامی" است و به "دغدغه‌های امنیتی روسیه" بی‌توجهی می‌کند، متهم کرد

توافق نیروهای روسیه و اوکراین برای حفظ ایمنی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل به صورت مشترک

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای روسیه با نیروهای اوکراینی برای حفظ ایمنی راکتورهای نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل به صورت مشترک، به توافق رسیدند (بیشتر بخوانید).

بانک مرکزی روسیه: منابع کافی برای حفظ ثبات نظام مالی داریم

به دنبال تصمیم کشورهای غربی برای اخراج تعدادی از بانک های روسیه از سیستم جهانی سوئیفت و تلاش برای ضربه زدن به سیستم مالی روسیه از این طریق، بانک مرکزی روسیه اعلام کردکه از منابع مالی برای حفظ ثبات نظام مالی این کشور برخوردار است.

صدراعظم آلمان: سلاح مورد نیاز اوکراین را تامین می کنیم

اولاف شولتس صدر اعظم آلمان روز یکشنبه در سخنرانی در مجلس این کشور به صراحت اعلام کرد که کشورش سلاح مورد نیاز اوکراین برای جنگ در برابر روسیه را تامین می کند.

 شولتس گفت :همراه با اتحادیه اروپا درکنار اوکراین هستیم. ما به عنوان آلمان و اتحادیه اروپا در سمت درست تاریخ ایستاده ایم.

کرملین:عملیات نظامی در جریان مذاکرات با اوکراین متوقف نمی‌شود

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین تصریح کرد که به اوکراین هشدار داده‌اند که در جریان مذاکرات اوکراین و روسیه، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین متوقف نخواهد شد.

وی در ارتباط با امتناع اوکراین از مذاکره با روسیه در بلاروس گفت: «این طرف اوکراینی بود که شهر گومل بلاروس را به عنوان محل مذاکرات انتخاب کرد»

اوکراین: سه هزار سرباز روس کشته شده‌اند

رئیس ستاد ارتش اوکراین گفته بیش از ۳۰۰۰ سرباز روس کشته، بیش از ۲۰۰ نفر اسیر، ۱۶ هواپیما سقوط کرده و ۱۰۲ تانک نیز منهدم شده است.

درگیری شهری نیروهای روسیه و اوکراین در خیابان‌های خارکیف را اینجا ببینید

حمله سایبری به آژانس فضایی روسیه

وب سایت آژانس فضایی روسی (Roscosmos) امروز یکشنبه بار دیگر مورد حمله گسترده سایبری قرار گرفته است.

بنا به اعلام سرویس مطبوعاتی این آژانس، پس از اعلام جنگ سایبری گروه هکری Anonymous علیه روسیه این دومین بار است که چنین اتفاقی می‎افتد.

رئیس‌جمهور اوکراین: در بلاروس مذاکره نمی‌کنیم/ ورشو، باکو یا استانبول مکان مناسبی اند

رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد حاضر نیست در مینسک، پایتخت بلاروس با روس‌ها مذاکره کند چرا که بلاروس علیه اوکراین خصومت ورزیده است (اینجا بخوانید).

اوکراین ورود نیروهای روسیه به خارکف را تایید کرد (اینجا بخوانید)

هجوم مردم روسیه برای دریافت پول از خودپردازها ، بعد از خبر موافقت کشورها برای اخراج بانکهای ‌روسیه⁩ از سوئیف

روسیه: ۳۱ سیستم اس ۳۰۰ اوکراین منهدم شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه ۳۱ فروند سیستم دفاع هوایی  اس ۳۰۰ متعلق به نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرده است.

رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که دربهای کشور را برای ورود داوطلبان خارج از اوکراین برای پیوستن به ارتش این کشور باز خواهد کرد.

سفیر ایران در اوکراین: یکصد نفر از دانشجویان ایرانی از کی‌یف عازم شهرهای مرزی شدند

روز شنبه با تلاش همکاران سفارت، نزدیک به یکصد نفر از دانشجویان ایرانی از ایستگاه راه‌آهن کی‌یف عازم شهرهای مرزی در غرب اوکراین شدند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ‎اوکراین فعال شد

 با درخواست دیشب وزیر تحول دیجیتال اوکراین از ایلان ماسک برای جلوگیری از ‎قطع اینترنت شهروندان اوکراینی، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک اکنون در اوکراین فعال شده است.

روسیه: ارتش روسیه خرسون و بردیانسک را محاصره کرد

خبرگزاری رویترز گزارش کرد وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که  نیروهایش شهر خرسون و بردیانسک در جنوب اوکراین را محاصره کرده‌اند و کنترل شهر ژنشسک و فرودگاه چرنوبیکا در جنوب اوکراین را به دست گرفته‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده است ارتش روسیه تاکنون ۹۷۵ تأسیسات زیرساختاری نظامی اوکراین را منهدم کرده است.

نقشه کشورهایی که حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده یا نکرده‌اند

photo_2022-02-27_09-41-38

کشورهای آبی حمله روسیه به اوکراین را در سازمان ملل محکوم کرده و کشورهای طوسی مخالفت نکرده‌اند

در این مورد خاص ایران، اسرائیل، عربستان، امارات، هند و چین در یک جبهه قرار گرفته‌اند!

فرانسه برای اوکراین تجهیزات نظامی بیشتر ارسال می‌کند

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد پاریس قصد دارد تجهیزات نظامی بیشتری برای اوکراین ارسال کند. فرانسه علاوه بر این گفته که تحریم‌های بیشتری علیه روسیه اعمال خواهد کرد.

اعلام آمادگی سوئیفت برای تحریم روسیه

انجمن ارتباطات مالی بین بانکی جهانی (سوئیفت) اعلام کرد آمادگی دارد پس از «دستور قانونی» مناسب، تصمیم کشورهای اروپایی در مورد تحریم برخی بانک‌های روسی را اجرا کند.

 پکن: آمریکا مسئول وضعیت فعلی در اوکراین است

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (یکشنبه) در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، ایالات متحده را مسئول وضعیت فعلی اوکراین توصیف کرد و گفت: «ایالات متحد باید از خود بپرسد که چه کسی تمامی این چیزها را آغاز کرد».

گوگل رسانه‌های روسیه را محدود کرد

شرکت گوگل کسب درآمد از طریق پلتفرم‌های خود را برای رسانه‌های روسی که تأمین منابع مالی آ‌ن‌ها به دولت روسیه وابسته است، به حالت تعلیق درآورد.

واکنش جنبش حماس به حمله نظامی روسیه به اوکراین را اینجا بخوانید

ویدئویی از جمعیت انبوهی که در غرب اوکراین منتظر قطار برای خروج به سوی لهستان هستند

رئیس جمهور اوکراین: حق رای روسیه در شورای امنیت را بگیرید

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواسته تا حق رای روسیه در شورای امنیت سازمان ملل را سلب کند.

شیخ الازهر: روسیه و اوکراین به صدای عقل گوش فرا دهند

احمد الطیب شیخ الازهر شنبه شب در واکنش به حمله نظامی روسیه به اوکراین، از دو کشور خواست به صدای عقل گوش فرا دهند.

به گزارش رسانه‌های مصری، الطیب در بیانیه‌ای که به زبان عربی و انگلیسی منتشر شد، تأکید کرد که کشمکش‌ها تنها با گفت وگو حل می شود و جنگ‌ها فقط ویرانی بیشتری به بار خواهند آورد.

اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف

شبکه خبری فاکس‌نیوز به استناد یک کانال تلگرام نزدیک به دولت اوکراین از اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف خبر داده است.

این انفجار به ایجاد آتشی مهیب منجر شده است. مسئولان از ساکنان مناطق اطراف خواسته‌اند در خانه‌هایشان بمانند و پنجره‌ها را ببندند.

 غرب بر سر قطع دسترسی روسیه به سوئیفت توافق کرد

کمیسیون اروپا بامداد یکشنبه پس از کشمکش های فراوان اعلام کرد؛ متحدان غربی توافق کردند که برخی بانک های روسیه را از سیستم سوئیفت خارج کنند.

در همین حال، کاخ سفید نیز شامگاه شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که در هماهنگی با کمیسیون اروپا و کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و کانادا، از اخراج  "برخی بانک‌های روسیه" از شبکه مالی سوئیفت حمایت می کند (بیشتر بخوانید).

رسانه‌ها: مردم کی‌یف سریعاً به پناهگاه بروند

برخی رسانه‌های ا‌وکراینی با اعلام هشدار سریع به مردم حاضر در کی‌یف از آنها خواستند که فوراً به پناهگاه بروند.

این رسانه‌ها می‌گویند حمله هوایی سنگینی در پیش است.

گزارش سومین روز از حمله روسیه به اوکراین

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • انسان
    1

    ندیدم یه ایرانی همدردی کنه از ایرانی دروغگوتر و نامردتر ندیدم

    نظرات شما -
    • فاطمه
      0

      حتما افغانستانی هستی که اینو می گی . در ضمن ما دولتمون مخالفت نکرد و گرنه مردم خیلییییییییییییییی مخالف بودن. درباره ی ما ایرانیا درست حرف بزن لطفا

  • یحیی
    0

    سلام برادر رئیسی چندی پیش پیش پوتین بود این پوتین نامرد اشاره نکرد می خواهد ب اکراین حمل کند تا متوجه بشیم قیمت نفت رکورد زمان احمدی نژاد می زند تا در برجام و احیای آن ب حاشیه نرویم فعلاً روی برجام 2015 متمرکز بشیم صادرات نفت می توانست 8ماه زودتر شروع بشود ولی متاسفانه پوتین ایران را فقط برای اهرمی فشار به غرب برای رسیدن به اهداف شوروی سابق می بیند جنگ اکراین می توانست اقتصاد منفی ما را یک ساله برگرداند ولی متاسفانه گروه مذاکره کنند رئیسی تخصصی روی برجام کار نکرد و گرنه مشکل ماه ها رفع تحریم شده بودیم الان اختلاف روی خارج کردن تعدادی سازمان و نهاد و شخصیت خارج شدن از لیست سیاه غرب است ربطی به برجام ندارد می شد در گروه تخصصی تر در آینده این کار کرد مشکل اسنائ اتمی ایران است خارج از مراکز نامبرده ایران است و ایران توضیحات حاشیه ای می دهد ما که یکساله به اتم بالا رسیدیم بازم می توانیم این بار در صورت خروج امریکا شش ما برسیم چون وسایل و سانتیوفیوژهای پیشرفته در ایران می ماند هدر دادن در شرایط فعلی زمان بسود اعراب با نفت 110دلاری هست با این درآمد حتی عراق می تواند دو سال ب رشد7میلیون بشک در روز تا 10میلیون بشکه برسد و دیگر نیازی به نفت ایران نیست حتی زمان بر شدن می تواند فاتح برجام بخواند رئیسی بیدار شو وقت تصمیم است

  • م.مرندی
    7

    از طرف آقا زادها متولد و مقیم آمریکا و غرب بر آمریکا لعنت میفرسیم، مرگ بر آمریکا درود بر برادران مجاهد روسی، ما واقعا زندگی سخت و طاقت فرسا در امریکا داریم و دولت وحشی آمریکا بما تابعیت زوری داد و اجازه برگشت به مهیمن اسلامی ایران نمیده

    نظرات شما -
    • سامان بیگ
      0

      برادران مجاهد روسی؟! به ارتش متجاوز و تروریستی روسیه که با پرچم سرخ داس و چکش شوروی سابق به کشور اوکراین تجاوز کرده و مردم را به خاک و خون می کشند میگی مجاهد؟! خدا رو شکر که هم اوکراین دفاع جانانه ای داشته و هم همه مردم جهان به کشورگشایی پوتین اعلام نفرت و انزجار کردند.پوتین نابکار هم جریان توافق برجام را از بین برد و هم اوکراین را به آشوب کشیده تا سلطه خود را بر شاهراه های دریایی جهان مسلط شود این است تعامل و دوستی با کمونیست های روس

  • ایرانی
    1

    سکوت مرگ بار سران ایران در مقابل تجاوز وحشیانه روسیه واقعا"خجالت آور است، ای سران بی دین نان به نرخ روز خور پیوندتان با اسرائیل مبارک، هردو حامی متجاوز هستید...

  • بنده خدا
    1

    این غربیهای نژاد پرست نباید بهشون رحم کرد. چه مرد چه زن چه بچه.الان که روسیه به اوکراین حمله کرده همشون روسیه رو دارن از تمام جهات تحریم میکنن.این پدر سوخته های نژاد پرست کثیف واسه چی عربستان و امارات رو بخاطر حمله به یمن تحریم نمیکنن.چرا در این مورد هیچ واکنشی نشون نمیدن. غربیها رو باید از بزرگ و کوچک سلاخی کرد.رحم کردن به غربیها ظلم در حق بشریته.الان موقع حمله ایران به اسراییله. چین و کره شمالی هم باید وارد جنگ با آمریکا و غرب بشن.

  • قرقی
    1

    توسل به جنگ برا رسیدن به اهداف و امنیت ملی محکوم و نادرست است، اما در جنگ روسیه علیه اوکران می بایست دغدغه های امنیتی روسیه هم در نظر گرفته شود. پیمان ناتو در زمان جنگ سرد و برای جلوگیری از گسترش کمونیسم شوروی بوجود آمد، اما بعد از فروپاشی شوروی و برطرف شدن علت وجودی ناتو، این سازمان نه تنها به حیات خود ادامه داد، بلکه تلاش کرده با به عضویت درآوردن کشورهای اطراف روسیه، در واقع این کشور را محاصره و از احیا قدرت آن جلوگیری کند، در چنین وضعیتی هر دولتی برای امنیت کشورش نگران خواهد شد، رفتار روسیه در گرجستان، اوکراین و اروپای شرقی دقیقا ناشی از این دغدغه امنیتی می باشد. به عبارت دیگر در واقع این آمریکا و کشورهای اروپای غربی هستند که با بی توجهی به دغدغه های امنیتی و منطقی روسیه و تلاش برای به عضویت درآوردن کشورهای پیرامون روسیه در ناتو، زمینه های رفتار تهاجمی دولت روسیه در اوکراین را فراهم کردند، هر کشور دیگری هم جای روسیه باشه همین گونه رفتار خواهد کرد، مگر اینکه دولت و مردم اون کشور بزدل و بی غیرت باشند و منافع و امنیت ملی خود را به حراج بگذارند و ننگ سلطه دیگران را بر خود بپذیرند

  • آمریکا و غرب حق ندارند از حقوق بین‌الملل سخن بگویند
    0

    آمریکا و غرب حق ندارند از حقوق بین‌الملل سخن بگویند

  • ناشناس
    0

    پای منافع در میان باشه...نه آمریکا ما رو ادم حساب میکنه نه روسیه....پس به ما ربطی نداره غربی ها به جون همه افتادند .همونقدر پوتین جنایتکاره که آمریکا، پاش بیفته از اونم بدتره... بذار اونا هم طعم جنگ و ناامنی رو بچشند...ببینند چقدر تلخه

  • ناشناس
    0


    وزارت دفاع روسیه: اوکراین در حال آزار و شکنجه نظامیان اسیر روس است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها