پوتین: از رزمایش‌های نظامی نزدیک مرزهای خود نگرانیم

رئیس‌جمهور روسیه ضمن ابراز نگرانی از تحرکات نظامی در نزدیک مرزهای خود، از جمله اوکراین، وعده داد که به‌زودی سلاح مافوق صوتی با سرعت ۹ رونمایی می‌کنند.

 پوتین: از رزمایش‌های نظامی نزدیک مرزهای خود نگرانیم

 «ولادیمیر پوتین»  امروز (سه‌شنبه) درباره تحرکات نظامی اوکراین و دولت‌های حامی این کشور در نزدیکی مرزهای روسیه ابراز نگرانی کرد.

پوتین در این‌باره توضیح داد: «آنها در مورد تهاجم نیروهای روسی به اوکراین در ابتدای سال بسیار صحبت کردند، اما چنین اتفاقی رخ نداد».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با اشاره به تحرکات نظامی اوکراین و کشورهای حامی آن، اظهار داشت: «روسیه همچنین نگران برگزاری مانورهای نظامی در نزدیکی مرزهای خود، از جمله تمرینات برنامه ریزی نشده است».

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه با بیان اینکه توسعه تسلیحات مافوق صوت روسیه پاسخی به اقدامات ناتو است، خبر داد: «به زودی یک سلاح مافوق صوت با حداکثر سرعت ۹ ماخ در روسیه رونمایی می‌کنیم».

بر اساس این گزارش، پوتین همچنین افزود: «در صورتی که سیستم‌های ضربتی و واکنش سریع در اوکراین به سمت مسکو ظاهر شوند، روسیه باید در پاسخ به آن تهدیدی مشابه ایجاد کند».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به بحران‌های منطقه غرب آسیا پرداخته و گفت: «چندی پیش، کشورهای دموکراتیک از بهار عربی استقبال کردند، اما این به یک تراژدی تبدیل شد. کشورهای دموکراتیک وضعیت خاورمیانه را به لرزه درآوردند و سعی کردند جهان را بر اساس الگوهای خود بسازند».

به نوشته اسپوتنیک، پوتین با بیان اینکه رمز موفقیت روسیه در خاورمیانه احترام به شرکا و عدم مداخله در امور داخلی آنهاست، اضافه کرد: «وضعیت در افغانستان دشوار است و ما باید به مردم افغانستان کمک کنیم و پول این کشور را در بانک‌های اروپایی برای اهداف بشردوستانه آزاد کنیم».

اوکراین اوایل سال جاری محموله بزرگی از مهمات و موشک‌های «جاولین» آمریکایی را دریافت کرد و نظامیان این کشور می‌گویند خمپاره و پهپادهای تهاجمی ترکیه‌ای را نیز در اختیار دارند. کشورهای غربی به رهبری آمریکا نیز چند روزی است که با اظهار نظرهای غیرمستقیم از طریق گزارش‌های منابع بی‌نام در رسانه‌ها، روسیه را به طراحی حمله علیه اوکراین متهم کرده‌اند.

چند روز قبل «کارن دانفرید» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا ادعا کرده بود همه گزینه ها در مورد نحوه واکنش به تجمع نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین روی میز است و ناتو در مورد اقدام بعدی، پس از رایزنی در هفته آینده، تصمیم خواهد گرفت.

امروز نیز «لیز تراس» وزیر امور خارجه انگلیس ضمن هشدار به روسیه درباره هرگونه اقدام نظامی علیه اوکراین، گفت لندن در کنار کی‌یف ایستاده و از آن دفاع خواهد کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها