معرفی انواع پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب آب سازه یکی از مهم ترین و اصلی ترین محصولات گروه تخصصی و مهندسی آب سازه می باشد.

معرفی انواع پکیج تصفیه فاضلاب

کارشناسان و مهندسان شیمی و فرایند گروه تخصصی آب سازه، توانایی طراحی پکیج تصفیه فاضلاب در بهینه ترین حالت سازه ای (از منظر مقاومت، سبک وزنی و استحکام در برابر شرایط محیطی) و بهترین حالت فرایندی (از منظر پروسه درست و اصولی تصفیه و رساندن کیفیت پساب خروجی به استانداردهای سازمان محیط زیست کشور ایران) را دارا می باشند. آب سازه، با ساخت انواع پکیج های تصفیه فاضلاب در ظرفیت های متفاوت و با متریال سازه ای متفاوت، یکی از تولید کننده های برتر کشور بوده و انواع پکیج های تصفیه فاضلاب گروه تخصصی تولیدی آب سازه با مشخصات فنی متفاوت در اقصی نقاط داخل کشور و در برخی کشورهای همسایه، قابل بازدید و در حال بهره برداری می باشد.

امروزه، با توجه به اهمیت مبحث تصفیه صحیح فاضلاب، عدم انتشار بوی نامطبوع فاضلاب در محیط، عدم فرسایش و آسیب سازه ای پکیج تصفیه فاضلاب، بهینه بودن و اصولی بودن انجام پروسه های فرایندی در حوضچه های مختلف پکیج تصفیه فاضلاب و ظاهر شکیل با رنگ آمیزی اصولی و بهینه پکیج تصفیه فاضلاب جزو دغدغه های اصلی مهندسین محترم مشاور و کارفرمایان و صاحبان صنایع به هنگام خرید و اجرای پکیج تصفیه فاضلاب میباشد. بنابراین ارزش طراحی، ساخت و اجرای یک پکیج تصفیه فاضلاب اصولی و صحیح، بر هیچ کسی پوشیده نیست؛ چرا که انتخاب ناصحیح، علاوه بر اتلاف هزینه و زمان اضافی، موجب آسیب ها و خسارات غیر قابل جبران معنوی نظیر آلودگی های زیست محیطی و انتشار بوی نامطبوع را فراهم می آورد.

پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

کربن استیل، یک آلیاژ فلزی، ترکیبی از دو عنصر، آهن و کربن است. سایر عناصر در مقادیر بسیار اندک برای تاثیرگذاری بر خواص آن موجود هستند.  میزان و مقدار عنصر کربن مصرف شده،‌ میران سختی آلیاژ‌ را تعین می کند. اگر از کربن به میزان کمی استفاده شد،‌ آلیاژ نرم تر و با استفاده از کربن بیشتر، این فلز سختی و استحکام بیشتری به دست می آورد. هر چه میزان کربن مصرفی در آلیاژ بیشتر باشد، نقطه ذوب کاهش می یابد.

کربن استیل با محتوای کربن بالا مشخص می شود که معمولاً تا 1-2 درصد وزن آن است. موسسه آهن و فولاد آمریکا (ASISI) با رعایت ضوابط زیر، کربن استیل را تعریف می کند:

حداقل محتوای مورد نیاز برای کروم، کبالت، نیکل، تیتانیوم، تنگستن، وانادیوم یا سایر فلزات مقاوم در برابر خوردگی.

حداقل محتوای مس مورد نیاز نباید بیش از ۴/۰ درصد باشد.

حداکثر مقدار منگنز نباید از ۶۵/۱ درصد بیشتر باشد.

حداکثر محتوای مس نباید از ۶/۰ درصد بیشتر باشد.

حداکثر محتوای سیلیکون نباید بیش از ۶/۰ درصد باشد.

جهت خرید پکیج تصفیه فاضلاب فلزی به آب سازه مراجعه فرمایید.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب

لازم به ذکر است که هر نوع فاضلاب با توجه به نوع مواد آلاینده باید از تجهیزات تصفیه خانه فاضلاب گوناگون استفاده کند. دراینصورت هر نوع پساب با توجه به نوعش از زمان ورود تا خروج از پکیج مراحل گوناگونی را باید پشت سر بگذارد. در ادامه شما را با ۳ نوع کاربردی آشنا می کنیم.

پکیج تصفیه پساب صنعتی

واحدهای صنعتی برای انجام کارهای خود نیاز شدیدی به آب دارند. آب ورودی به بخش های گوناگون صنعتی بعد از عبور از دستگاه های متفاوت و مخلوظ شدن با انواع آلاینده های شیمیایی به فاضلاب صنعتی یا شیمیایی تبدیل می شود. بدون شک ورود این نوع فاضلاب ها به سفره های آب زیر زمینی خطرات جدی برای محیط زیست و انسان است. از این رو در پالایشگاه ها، کارخانجات و بیمارستان های از پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی استفاده می کنند.

در ضمن نوع بدنه این مدل متفاوت است که پکیج فلزی تصفیه فاضلاب از نمونه های شناخه شده آن است. روش تصفیه آب فاضلاب در این نوع در سه روش تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی انجام می شود. در این میان روش بیولوژیکی که خود دارای ۲ نوع پکیج تصفیه فاضلاب بی هوازی (بدون اکسیژن) و در نوع هوازی است دارای کیفیت و بازدهی بیشتری نسبت به دو روش قبلی است.

پکیج تصفیه فاصلاب شیمیایی با توجه به میزان TOC، COD،  BOD و FOG و نوع مواد آلوده و فلزات سنگین آن دارای تجهیزات گوناگون از قیبل موارد زیر است:

  •  مخزن ته نشینی لجن
  • مخزن تزریق مواد منعقد کننده
  •  فیلتراسیون برای تصفیه فیزیکی آب فاضلاب
  • تجهیزات جمع آوری لحن
  • تصفیه بیولوژیکی فاضلاب با روش تصفیه فاضلاب

 

پکیج تصفیه فاضلاب چیست؟

پکیج فاضلاب بهداشتی (تصفیه فاضلاب انسانی)

فاضلاب های انسانی و ورود مواد آلاینده آن به محیط زیست از معضلات بزرگ جوامع است. از این نوع دستگاه برای حذف مواد آلوده و باکتری های در محیط های بیمارستانی، مسکونی، نظامی و آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد. از کاربردهای مهم پکیج تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی برای استفاده در مجموعه های که به فاضلاب شهری متصل نیستند مانند هتل ها، ترمینال های مسافربری، بیمارستان ها و شهرک های مسکونی اشاره کرد. این نوع پکیچ دارای ۴ قسمت است که شامل موارد زیر است:

  • حوض هوادهی
  • حوض ته نشینی برای لجن های تولید شده از حوض هوادهی
  • از بین بردن لحن برای دفع مواد انباشته
  • کلرزنی برای از بین بردن آلاینده ها و باکتری ها

حتما: فیلتر هیدروسیکلون

اجزاء پکیج تصفیه فاضلاب

در هنگام خرید پکیج تصفیه فاضلاب باید به این نکته توجه داشته باشید که اجزاء تشکیل دهنده آن چه قسمت هایی هستند. همین اجزاء پکیج تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن دارد. در نتیجه برای مقایسه بین برندهای مختلفی که اقدام به تولید و راه اندازی پکیج تصفیه فاضلاب می کنند، باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید.

بخش آشغالگیری 

در این بخش فاضلاب جمع آوری شده به یک ایستگاه پمپاژ وارد می شوند و فرآیند پمپاژ و انتقال فاضلاب به لوله ی ورودی پکیج را انجام می دهند. پس از آن در قسمتی به نام آشغالگیر کلیه ی آشغال ها به وسیله ی دانه بندی فیزیکی حذف شده و پساب آن به واحد بعدی فرستاده می شود.

سیستم هوادهی 

در قسمت هوادهی، به فاضلاب ورودی اکسیژن دهی می شود و با کمک مدیاها، میکروارگانیسم ها رشد می کنند و توده ی لجن را تشکیل می دهند. لجن تولید شده از موادغذایی موجود در فاضلاب استفاده می کنند و این کار موجب کم شدن بار آلودگی پساب می گردد.

مخزن ته نشینی 

توده های لجنی که ایجاد شده اند با استفاده از پمپ هایی به قسمت هوادهی برگشت داده می شوند و لجن مازاد به واحد هضم لجن انتقال پیدا می کند.

بخش ذخیره و هاضم لجن

لجن های مازاد در قسمت ته نشینی در این بخش نگهداری می شوند.

تصفیه فاضلاب صنعتی

بخش ضدعفونی

پساب خروجی از بخش ته نشینی برای اینکه استریل شود و میکروب های باقی مانده ی آن حذف گردد، عمل ازن زنی و یا کلرزنی روی آن انجام می گیرد و یا در تماس با اشعه UV قرار داده می شود. پس از اینکه عملیات ضدعفونی بر روی آن صورت گرفت، آماده ی تخلیه به محیط زیست می شود.

بخش کنترل 

به منظور کنترل خودکار یک دستگاه تابلو برق با تمامی ورودی ها و خروجی های مورد نیاز در نظر گرفته می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پکیج تصفیه فاضلاب به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://absaze.com/%d9%be%da%a9%db%8c%d8%ac-%d8%aa%d8%b5%d9%81%db%8c%d9%87-%d9%81%d8%a7%d8%b6%d9%84%d8%a7%d8%a8-%d9%be%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%aa%db%8c%d9%84%d9%86-%d8%af%d9%81%d9%86%db%8c/

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها