نمک آبرود کجاست؟

نمک‌آبرود شهرکی جدید در ۱۲ متری غرب چالوس است. این شهرک به علت افزایش جمعیت در چالوس و نوشهر، برای جلوگیری از شلوغی بیش از حد ایجاد شد تا عده‌ای به این مکان مهاجرت کنند.

نمک آبرود کجاست؟

ساخت این شهرک جذاب با دو هدف مهم انجام شد. یکی از اهداف ایجاد یک شهر اقامتگاهی و هدف دیگر ایجاد تفرجگاهی هیجان‌انگیز برای جذب گردشگران غیر ساکن بود. امروز شاهدیم که هر دو هدف محقق شده‌ است. نمک آبرود به دو بخش گردشگری و مسکونی تقسیم می‌شود. طراحان آن، بخش مسکونی را برای جمعیتی توریستی تا صد هزار نفر و در ۸ محله طراحی کرده‌اند. ورودی سایر نقاط شهرک از ورودی محلات مسکونی مجزا است. اکثر ویلاهای نمک‌آبرود در شهرک مسکونی ساخته شده‌اند و از ویلاهای چالوس نوساز‌تر هستند. ویلاهای شهرک نسبت به چالوس متراژهای بالاتری دارند. این دو دلیل باعث گران‌تر بودن ویلاهای نمک‌آبرود نسبت به چالوس است.

در بخش گردشگری، امکانات تفریحی فراوانی وجود دارد. تله کابین خط ۱ و ۲، کارتینگ، سورتمه، پارک ماجراجویی، شهر بازی‌های مهیج، زیپ لاین، شیر دریایی، باشگاه تیراندازی، موتور ۴ چرخ و غیره از جمله این امکانات در منطقه‌ٔ تفریحی نمک‌آبرود هستند. این امکانات جالب و هیجان‌انگیز در کنار طبیعت بکر و زیبای نمک‌آبرود باعث شده که هر ساله مسافران زیادی به نمک‌آبرود سفر کنند.

در کل نمک‌آبرود بیشتر جایی برای خوش‌گذرانی به حساب می‌آید. حتی ساحل این ناحیه پر از امکانات تفریحی و سرگرمی برای مسافران است. دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، قایقرانی و برگزاری جنگ‌های شادی بخشی از برنامه‌های تفریحی در ساحل نمک‌آبرود است و همین باعث می‌شود این ساحل در لیست جاهای دیدنی شمال کشور باشد. جنگل‌نوردی یکی دیگر از تفریحات گردشگری ارزان در شمال به حساب می‌آید.

نمک‌آبرود هم جنگلی بسیار زیبا و پر رمز و راز دارد که باب طبع ماجراجویان است. هیجان نمک‌آبرود به همین‌جا ختم نمی‌شود. پل معلق نمک‌آبرود یکی از ترسناک‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات در این شهرک است. این پل در ارتفاع چند صد متری زمین با طناب و تخته‌های چوبی و بسیار باریک ساخته شده، طوری که دو نفر در کنار هم نمی‌توانند از آن عبور کنند.

بسیاری از افراد طرفدار آدرنالین، به نمک‌آبرود سفر می‌کنند تا پل معلق و زیپ‌لاین را تجربه کنند. برای استفاده از زیپ‌لاین باید با تله‌کابین به ارتفاعات منطقه بروید. بعد از پوشیدن لباس مخصوص، به سمت ورودی زیپ‌لاین می‌روید و با تجهیزات مطمئنی که به شما بسته شده، به سمت دره سرازیر می‌شوید.

دو خط زیپ‌لاین موتوردار به شما امکان تماشای درختان از بالا و فضای سرسبز دره‌های عمیق را می‌دهد. تله‌کابین نمک‌آبرود در سال ۱۳۷۲ افتتاح شد. کابین‌های آن برای ۴ تا ۶ نفر طراحی شده‌اند. استفاده از تله‌کابین به شما فرصت تماشای مناظر چشم‌نواز جنگل، دره و البته زیبایی‌های دریای خزر را‌ می‌دهد. خط دوم تله‌کابین تا قله‌ٔ دیو‌حمام کشیده شده‌ است. این خط تله‌کابین حدود ۱۷۰۰ متر طول دارد. قله‌ٔ بکر دیو حمام نه تنها آب‌وهوای مطبوع و خنکی دارد، بلکه سایر امکانات رفاهی برای گردشگران را هم فراهم کرده‌ است.

https://divar.ir/s/mazandaran-province/buy-villa

دیو حمام یکی از دو قله‌ٔ تماشایی مشرف به شهرک توریستی نمک‌آبرود است که با پوششی از انبوه درختان، منظره‌ای تماشایی ایجاد کرده‌اند. این پوشش گاه غرق در مه می‌شود و منظره‌ای رویایی را پیش رویتان می‌گذارد. قله‌ٔ مدوبن قله‌ٔ دیگری است. این مکان با داشتن اختلاف دمای حدود ۱۰ درجه سانتی‌گراد نسبت به پای کوه در ماه‌های گرم سال، طرفداران زیادی دارد و امکانات پذیرایی موجود در آن، فضای دلنشین و خاطره‌انگیزی را برای گردشگران فراهم کرده است.

سورتمه‌ٔ نمک‌آبرود با طول ۱۲۵۰ متر، طولانی‌ترین خط سورتمه‌ٔ ایران است و از تفریحات محبوب گردشگران شمرده می‌شود. سینما شش‌بعدی، باشگاه تیر‌اندازی، کارتینگ و فرودگاه تفریحی نمک‌آبرود بخش‌های دیگری از امکانات وسوسه‌انگیز نمک‌آبرود هستند. به دلیل حجم بالای مسافران مراکز خرید خوبی در شهرک نمک‌آبرود واقع شده‌اند.

فروشگاه زنجیره‌ای خانه و کاشانه‌ٔ نمک‌آبرود، فروشگاه جین‌وست، فروشگاه کیف‌وکفش دنیلی، نمایندگی فروشگاه بالنو، نمایندگی ساموئل اند کوین، فروشگاه پوشاک سالیان، فروشگاه نوین چرم نمک‌آبرود و غیره از جمله این فروشگاه‌های معتبر و پررونق هستند.

مهم‌ترین شهرهای نزدیک نمک آبرود شامل تنکابن، سلمانشهر یا متل قو، نوشهر، چالوس، عباس آباد، مرزن آباد، چلندر، رویان، نور، رامسر، رودسر و کلاردشت هستند که در واقع گلچینی از بهترین شهرهای توریستی شمال کشور در استان های مازندران و گیلان هستند.

نمک‌آبرود بین چالوس و تنکابن قرار گرفته، پس می‌توانید مستقیم به نمک آبرود سفر کنید یا اگر در چالوس و تنکابن مسافر هستید، نمک آبرود را به عنوان مقصد بعدی سفر خود انتخاب کنید. از تهران و جاده کرج که به سمت جاده چالوس حرکت می‌کنید، بعد از این‌که از چالوس گذشتید، در سمت چپ جاده تابلوی ورودی نمک‌آبرود قرار دارد.

راه دیگر دسترسی به این شهرک، جاده فیروزکوه است که پل ورسک وصل‌کنندهٔ این جاده به استان تهران هست. از طریق جاده هراز هم می توانید به نمک‌آبرود برسید که مازندران را به تهران می‌رساند. اگر با قطار قصد رسیدن به این شهرک را دارید، قطارگرگان - تهران گزینهٔ مناسبی خواهد بود.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها