تجربه خریدی متفاوت، در تجارت گرام

برای اینکه بتوان ساخت و سازهای ساختمانی را با راحتی بیشتری انجام داد، نیاز به یکسری لوله‌هایی تحت عنوان لوله‌ی داربستی است.

تجربه خریدی متفاوت، در تجارت گرام

لوله داربستی
داربست‌ها از جنس فلز بوده که از اندازه‌های 3 تا 6 متری برخوردار هستند و به صورت کلی در انواع سبک و سنگین در نظر گرفته می‌شوند. از دیگر مشخصه‌های لوله‌های داربستی می‌توان به اندازه 48 میلی‌متری قطر خارجی و 3 میلی‌متری ضخامت دیواره‌ی آن اشاره کرد. داربست‌ها معمولاً از چند لوله تشکیل می‌شوند که به یکدیگر متصل شده‌اند. گفتنی است که این لوله‌ها فقط مصارف صنعتی دارند و به منظور ساخت و ساز‌های ساختمانی بکارگیری می‌شوند. برای خواندن مطالب بیشتر، لوله داربستی در تجارت گرام را، ببینید.

کاربرد لوله داربستی چیست؟
از مهمترین موارد استفاده از لوله‌های داربستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· ایجاد سازه‌هایی با مقاومت بالا به جهت راحتی کار در ارتفاعات ساختمان‌ها.

· نگهداری پروژه‌های مختلف ساختمانی مانند پل‌ها.

· بکارگیری در رمپ‌های اسکی، غرفه‌های مختلف نمایشگاهی و حتی ساختمان‌های نظارتی و دیدبانی.

موارد تشکیل دهنده‌ی داربست
در تهیه انواع داربست، از لوله‌ و بست‌های مختلف استفاده می‌شود. ضمن اینکه بنا به نیاز، برای تولید داربست از بست‌های تک پیچ یا دو پیچ بکارگیری خواهد شد. به طور کلی برای تهیه داربست از موارد زیر استفاده خواهد شد:

· لوله داربستی
معمولاً برای لوله داربستی از انواع لوله‌های گالوانیزه یا فولادی بکارگیری می‌شود که در دو نوع بدون درز یا درزدار در بازار فروش وجود دارند. گفتنی است که نوع بدون درز آن از ایمنی بهتری برخوردار است.

· کفشک پایه
این ماده اولیه تشکیل داربست، دارای طول 60 سانت و عرض حداکثر 25 سانت است و ضخامتی در حدود 4 تا 6 سانت دارد. معمولاً جنس کفشک از چوب بوده و در بخش‌های ناهموار و در قسمت زیرین کفشک‌های فلزی جای داده می‌شوند. علاوه بر کفشک پایه، از کفشک فلزی نیز در تهیه داربست استفاده می‌شود که در انتهای لوله داربست در نظر گرفته خواهد شد.

· تخت داربست
جنس تخت داربست، فلز یا چوب است و اندازه‌های آن نیز 4 و 6 متر خواهد بود. حداقل ضخامت این مواد تشکیل دهنده لوله داربستی نیز 3.8 و حداکثر ضخامت آن نیز 6.3 در نظر گرفته می‌شود.

· مغزی
هر گاه بنا به متصل کردن لوله‌های داربست به یکدیگر باشد، از مغزی بکارگیری خواهد شد.

· کاور
اگر بنا به متصل کردن بخش‌های بیرونی لوله‌های داربست باشد، استفاده از کاور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

انواع داربست
داربست‌ها به موارد مختلفی دسته بندی می‌شوند که از جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

· داربست مثلثی
داربست‌ها معمولاً نیاز به باز و بسته کردن دارند و در اکثر موارد نیاز به یکسری کارگر دوره دیده است. اما با توجه به اینکه داربست مثلثی به سادگی باز و بسته می‌شود، لذا اکثر افراد توانایی این کار را خواهند داشت. پر واضح است ک فریم مثلثی در این داربست به شکل نره و ماده به هم وصل شده‌اند.

· داربست چکشی ستاره
برای تولید این نوع داربست نیاز به مهارهای افقی و همچنین پایه‌های عمودی است. البته به گونه‌ای نخواهد بود که نیاز به آچار به جهت باز و بسته کردن این نوع داربست باشد. از مزایای استفاده از این نوع داربست می‌توان به عدم نیاز به مهاربندی در ارتفاعات، قابل بکارگیری در کفراژبندی و سبک بودن قطعات آن اشاره کرد.

· داربست چکشی کاسه‌ای
در این نوع داربست پایه‌های آن از استانداردهایی مانند 3، 2.4 و مواردی از این دست خواهد بود. نصب این داربست بسیار آسان بوده و نیاز به هیچ کارگر ماهری ندارد. از ویژگی‌های داربست چکشی کاسه‌ای می‌توان به سرعت قابل توجه به جهت باز و بسته کردن آن، جابجایی بسیار راحت و بکارگیری در انواع سازه‌ها اشاره کرد.

موارد مهم در هنگام اجرای داربست و لوله داربستی
وقتی نیاز به داربست باشد باید به هنگام اجرای آن یکسری موارد بسیار مهم را در نظر گرفت تا اجرای آن بدون کمترین مشکل پیگیری شود.

لذا عوامل مهم و قابل توجه در این مورد عبارتند از:

· برای سازه‌‌های با ارتفاع کم، حتماً باید از داربست‌ با وزن پایین بکار برد. البته کوتاه بودن داربست نیز دارای اهمیت است.

· دقت کنید که ارتفاع بیش از سه متر داربست استفاده نشود.

· برای لوله داربستی از لوله‌های فولادی با قطر 5 سانت استفاده شود. ضخامت آن نیز بهتر است حداکثر 4 میلی‌متر باشد.

· در زمان بکارگیری از داربست، ملزم به استفاده از کفش غیرلغزنده هستید.

· باید ایمنی نردبان‌های ورودی به داربست به طور کامل در نظر گرفته شوند.

· ایمنی تخته‌های داربست بوسیله‌ی تسمه یا طناب در نظر گرفته شود.

· حفظ پایه‌های عمودی داربست اهمیت دارد که معمولاً تا دو متر استفاده می‌شود. همچنین پایه‌ها باید در یک خط قرار داشته باشند.

عوامل موثر بر قیمت لوله داربستی
قیمت‌گذاری لوله‌های داربستی به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهمترین آنها می‌توان به جنس لوله اشاره کرد. ضمن اینکه وزن این‌گونه لوله‌ها نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند که پر واضح است برای تعیین وزن به ضخامت و سایز لوله توجه می‌شود. این سه مورد از مهمترین مواردی هستند که بر تعیین قیمت لوله داربست اثرگذار خواهند بود. ضمن اینکه در کنار این موارد سایز و ضخامت کلی لوله را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند.

تهیه داربست یا لوله داربستی از سامانه تجارت‌گرام
تهیه لوله داربستی یا حتی انواع داربست کار آنچنان پیچیده‌ای نیست، با این حال به یک مرجع معتبر به جهت خرید و فروش این محصول ساختمانی نیاز است. حال اگر در حال حاضر نیاز به چنین محصولاتی دارید، توصیه می‌کنیم به سامانه‌ی تجارت‌گرام مراجعه کنید. این سامانه با فروشگاه‌های متعددی در ارتباط است، به گونه‌ای که همواره تلاش کرده است تا خریداران را به بهترین فروشندگان محصولاتی مانند لوله داربستی یا هر گونه مصالح دیگر ساختمانی وصل کند. از جمله مزایای استفاده از سامانه‌ی تجارت‌گرام می‌توان به استعلام قیمت و موجودی انواع محصولات مانند لوله داربستی اشاره کرد. در هر حال اگر نیاز به هر نوع محصول ساختمانی دارید، کافی است که با استفاده از راه‌های قرار داده شده با سامانه تجارت‌گرام در ارتباط باشید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها