هرآنچه باید درباره سمساری بدانید!!!

سمساری جزو مشاغلی است که از گذشته تا به امروز فعالیت داشته است.

هرآنچه باید درباره سمساری بدانید!!!

در گذشته سمسار ها به عنوان دوره گرد هایی در کوچه و خیابان می چرخیدند تا لوازم و وسایل دست دوم افراد را خریداری کنند و یا کالای دست دوم مورد نیاز آن ها را تامین نمایند.

اما امروزه این حوزه صنفی، رنگ و لعاب امروزی به خود گرفته است و سمسار در مغازه ای به نام سمساری ، خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم را انجام می دهد. همین طور نحوه فعالیت آن ها کاملا مطابق با خواسته ها و نیاز های روز افراد شده است و با کمک گیری از اینترنت و فضای مجازی، خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم را به صورت آنلاین و با عنوان سمساری اینترنتی انجام می دهند.

به طور کلی خرید کردن از سمساری می تواند برای افراد بسیار مقرون به صرفه باشد. همان طور که می دانید، هزینه خرید کالا های اساسی نو و یا برخی از لوازم و وسایل بسیار بالا بوده و هر شخصی توان خریداری آن را ندارد. در صورتی که می توان از سمساری با کم ترین هزینه، کالای مورد نیاز خود را به صورت دست دوم خریداری کنیم.

همین طور این امر باعث پس انداز شدن پول و یا خرید کالا های دست دوم دیگر با همان مبلغ می باشد. البته لازم به ذکر است که خرید کردن از سمساری و تهیه نمودن لوازم و وسایل دست دوم، می تواند به حفظ سلامت محیط زیست نیز کمک کند.

از سمساری چه کالا هایی را می توان خریداری نمود؟

سمساری ها جزو مشاغلی هستند که شما می توانید برای خرید لوازم دست دوم به آن ها مراجعه کنید. در واقع این حوزه صنفی، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را برای شما فراهم کرده است. همین طور می توانید لوازم و وسایل دست دومی که نمی توانید آن ها را به صورت نو و آکبند تهیه کنید، اعم از لوازم آنتیک و لوازم لوکس، به راحتی در سمساری پیدا و خریداری کنید.

یکی از نکاتی که باید در مورد سمساری ها بدانید این است که به طور معمول، لوازم و وسایل دست دومی در آن ها خرید و فروش می شود که امکان استفاده مجدد از آن ها وجود داشته باشد. به طور مثال غیر ممکن است شما برای خرید تلویزیون به سمساری مراجعه کنید و کالایی را مشاهده نمایید که علاوه بر نداشتن ظاهر مطلوب، غیر قابل استفاده نیز باشد.

بلکه شاید تلویزیونی که شما می پسندید دارای زدگی بر روی بدنه باشد، اما می تواند مانند یک تلویزیون نو کارایی لازم را برای شما داشته باشد.

به همین خاطر در زمان فروش لوازم و وسایل دست دوم خود به این نکته توجه داشته باشید که فردی پس از شما بتواند به درستی از آن استفاده نماید. در غیر این صورت نه شخص سمسار آن را از شما خریداری می کند و نه پس از شما شخص دیگری می تواند از آن استفاده نماید.

شما هر مغازه سمساری که امروزه در سطح شهر تهران مشاهده می کنید، تمامی لوازم و وسایل دست دوم قابل استفاده مجدد را برای مشتریان خود فراهم نموده اند و غیر ممکن است کالای دست دومی را در سمساری مشاهده کنید که امکان استفاده مجدد را نداشته باشد.

سمساری معتبر چه مشخصاتی دارد؟

در صورتی که می خواهید از نحوه فعالیت یک سمساری معتبر آگاه شوید، لازم است بدانید ک این واحد صنفی، پیش از شروع فعالیت خود، باید مجوز های لازم را از ادارات دولتی مانند شهرداری کسب کند.

به طور مثال اگر یک سمسار بخواهد فعالیت خود را در سطح شهر تهران گسترش دهد، باید تمامی مجوز های لازم را به صورت قانونی اخذ کرده باشد. در غیر این صورت فعالیت آن غیر قانونی بوده و خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم با این واحد صنفی از ریسک بالایی برخوردار می باشد.

از دیگر مشخصات یک سمساری معتبر می توانیم به مرتب بودن و پاکیزگی آن اشاره کنیم. تمامی لوازم و وسایل دست دومی که در سمساری موجود می باشد، فاقد بسته بندی و شاید ظاهری مشتری پسند باشند. به همین خاطر چیدمان آن ها به طوری که مشتری جلبشان شود و یا تمیز بودن مغازه، می تواند یکی از نشانه های بارز یک سمساری معتبر باشد.

البته لازم است بدانید که چیدمان لوازم و وسایل دست دوم در مغازه سمساری تهران، از نکات قابل تاملی است که شاید هر شخص سمسار هنر این کار را نداشته باشد. در صورتی که تمامی کالا های دست دوم به صورت دسته بندی شده و مرتب در مغازه سمساری چیده شده باشند، مشتری می تواند به راحتی خرید خود را انجام دهد.

برای چیدمان مرتب و قابل توجه، سمسار باید مغازه خود را طبقه بندی و قفسه بندی کند و هر کالا را در بخشی مشخص شده چیدمان کند. به طور مثال باید بخشی صرفا به لوازم دست دوم آنتیک و لوکس اختصاص داده شود تا مشتری بتواند در زمان خرید به راحتی لوازم و وسایل دست دوم مورد نیاز خود را شناسایی و خریداری کند.

همان طور که می دانید، تمامی اجناس موجود در سمساری، در دسته بندی لوازم و وسایل دست دوم قرار می گیرد. به همین خاطر سمسار نمی تواند ویترینی جذاب از کالا های خود برای مشتری تهیه کند. از این رو چیدمان مرتب لوازم و وسایل در سمساری، می تواند به عنوان یک ویترین عمل کند و مشتری بیش از پیش جذب کالا های دست دوم و کارکرده شود.

سمسار باید تمامی لوازم و وسایل دست دوم را به ارزش واقعی آن ها قیمت گذاری کند. همین طور باید قیمت گذاری را بهصورت منصفانه انجام دهد. به طور مثال در زمان بررسی کالا و قیمت گذاری، باید به زدگی ها و یا خوردگی ها و یا حتی در بلورجات به لب پریدگی ها توجه داشته باشد.

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید کالای دست دوم خود را به سمساری بفروشید، باید به این نکته دقت کنید تا شما نیز کالای دست دوم خود را بر اساس ارزشی که دارد، قیمت گذاری کنید. به طور مثال اگر تصمیم دارید تخته فرشی را به سمساری بفروشید، باید به درستی و بر اساس ارزشی که به عنوان کالای دست دوم دارد، آن را قیمت گذاری کنید.

البته لازم است بدانید که سمسار در زمان خرید لوازم و وسایل دست دوم از شما، همیشه در صدد است تا آن را به کم ترین قیمت ممکن خریداری کند. چرا که درآمد سمسار از حاشیه سود خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم می باشد.

درباره سمساری آریا

سمساری آریا، از جمله معتبر ترین و شناخته شده ترین سمساری ها در تهران می باشد که با کسب و اخذ مجوز های لازم، فعالیت خود را در محدوده هایی مانند الهه، شریعتی، هروی، ولنجک، سعادت آباد و... گشترس داده است.

سمساری آریا، شرایط خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم را در بستر اینترنت برای مشتریان خود فراهم نموده است تا با این کار در وقت و هزینه های افرادی که تصمیم دارند خرید خود را از سمساری انجام دهند، صرفه جویی شود.

این سمساری، با داشتن 20 سال سابقه در زمینه خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم، یکی از با سابقه ترین واحد های صنفی در حرفه سمساری شمرده می شود. سمساری آریا تا به امروز و در طی گذشت این 20 سال، همواره در تلاش بوده است تا با استفاده از تخصص کارشناسان زبده و ماهر، خرید و فروش لوازم و وسایل دست دوم را برای مشتریان آسوده تر کند و راحت ترین شرایط را برای مشتریان خود فراهم نماید.

تمامی کالا های دست دومی که در سمساری آریا موجود می باشند، علاوه بر قیمت گذاری مناسب و اصولی و بر اساس ارزش واقعی هر کالا، از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار بوده و می تواند از هر کدام برای مدتی طولانی استفاده نمود.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یک حقیقت
    0

    همشون بزخرند و فیل فروش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها