بهترین گزینه‌های موتورسیکلت برقی در بازار

علیرغم فروش گسترده موتورسیکلت‌های برقی در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا، این نوع محصولات با استقبال چندانی از سوی مشتریان ایرانی روبرو نشده‌اند.

بهترین گزینه‌های موتورسیکلت برقی در بازار

غیر از قیمت بالا شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل این بی‌میلی، ذهنیت درباره مشخصات فنی ضعیف موتورهای برقی باشد. خبر خوب این است که در بازار ایران گزینه‌های جذابی برای خرید وجود دارند، که نظر شما را تغییر می‌دهند.

کافی است فقط یک بار هم که شده نگاهی به اخبار موتورسیکلت بیاندازید تا متوجه سرعت خیره‌کننده توسعه محصولات برقی به‌ویژه موتورسیکلت‌ها شوید. محصولاتی که حالا تبدیل به یک استاندارد در بازارهای توسعه‌یافته شده‌اند. از سوی دیگر دلایلی وجود دارد که موتورسیکلت‌های برقی نتوانسته‌اند در سایر بازارها موفقیت‌آمیز باشند. مهم‌ترین دلیلش قیمت موتور برقی است که طبیعتاً در سطحی بالاتر از مدل‌های بنزینی قرار می‌گیرد. البته به عقیده کارشناسان، فاکتور بهای فروش در بازاری که آمار فروش موتور وسپا بی‌اندازه بالاست، چندان هم موضوعیت ندارد. درواقع گفته می‌شود که فروش پایین موتورهای برقی به دلیل تصور مبنی بر ضعیف بودن و توانایی پیمایشی پایین آنهاست.

اما اکنون در بازار کشور گزینه‌های جذابی وجود دارد که می‌توانند تبدیل به جایگزین مدل‌های بنزینی شوند.

1 - کویر ET1

شما با اولین موتورسیکت برقی کلاس آفرود در ایران آشنا می‌شوید. موتورسیکلت برقی ET1، محصول شرکت Sun-Ron است که در بازارهای جهانی با نام Light Bee به معنای زنبور سبک عرضه می‌شود و در زمره معدود موتورسیکلت‌های برقی است که در کلاس آفرود سبک، طراحی و تولید شده است. گشتاور بالای موتورسیکلت‌های آفرود و سبکی و چابکی دوچرخه‌های کوهستانی، یکجا در ET1 گرد آمده‌اند. در پشت ظاهر پرتحرک و پویای این موتورسیکلت، قلبی پر قدرت و پر احساس می‌تپد. با این موتور برقی 4 اسب‌بخاری می‌توان با یک بار شارژ تا 100 کیلومتر پیمایش داشت. سرعت نهایی آن 45 کیلومتر برساعت است. ظرفیت باتری‌های ET1 معادل 60 ولت، 32 آمپر است که با شارژر 10 آمپرساعت طی 2.5 تا 3.5 ساعت به ظرفیت تکمیل می‌رسد.

2 - سوپر سوکو CUx

شاید نام و برند این محصول برای مشتریان امروزی ناآشنا باشد، ولی بدنه آن، متناسب با بازار اروپا طراحی شده است. فضایی که در این اسکوتر برای جا دادن پا در نظر گرفته شده از همه محصولات مشابه بیشتر است. با هر بار شارژ می‌توان تا 75 کیلومتر را با آن پیمود و یک اپلیکیشن هم دارد که خدماتش تا سه سال رایگان است. باتری لیتیوم یون این محصول می‌تواند حداکثر سرعت اسمی 45 کیلومتر برساعتی را برایش به ارمغان بیاورد. درباره باتری 60 ولت 30 آمپر ساعت صحبت می‌کنیم که مدت زمان شارژ کامل آن بین 7 تا 8 ساعت است. قوای محرکه برقی CUx، هاب الکتریکی سایز بزرگ 17 اینچی بوش است. حداکثر توان خروجی آن 2.78 کیلووات معادل 3.7 اسب‌بخار است.

3 - سوپر سوکو TS

دیگر محصول سوپر سوکو مدل TS است. این موتوربرقی نیز مانند مد قبلی مجهز به یک الکتروموتور 2000 وات قدرتمند ساخت شرکت بوش است. این محصول گشتاوری در حدود 120 نیوتن‌متر را به طور مستقیم بدون هیچ‌گونه لرزش و صدایی بر جاده منتقل می‌کند. موتورسیکلت برقی سوپر سوکو مدل TS دارای باطری قدرتمند لیتیوم یونی پاناسونیک 60 ولت 30 آمپر است، که هم‌زمان به دو باطری لیتیوم یونی قابل حمل مجهز شود. بدنه این باطری از آلیاژی آلومینیومی که در ساخت هواپیما به کار می‌رود، ساخته شده است که در عین استحکام و مقاومت در برابر ضربات، وزن پایینی دارد. این موتور با هر بار شارژ پیمایشی در حدود 80 الی 90 کیلومتر دارد، که با اضافه کردن یک باطری اضافه این پیمایش به 160 الی 180 کیلومتر می‌رسد؛ به صورتی که وقتی شارژ باطری اول تمام شد، باطری دوم را وصل کنید.

4 - توسن Nevia

اگر به دنبال خرید یک موتورسیکلت برقی در کلاس اسکوتر هستید، مدل نویا بهترین گزینه برای شما خواهد بود. توان قوای محرکه آن 2000 وات و ساخت برند بوش است. سرعت نهایی نویا 60 کیلومتر برساعت است. این موتور برقی با یک بار شارژ کامل تا 80 کیلومتر پیمایش دارد و زمان لازم برای شارژ کامل آن نیز فقط 4 ساعت است. باتری لیتیوم قابل حمل از برند سامسونگ، صفحه نمایش تمام دیجیتال LCD، چراغ‌های LED پر نور، درگاه شارژ USB، دارای صندوق با فضای مناسب و قابلیت استفاده در مناطق مرطوب و بارانی ازجمله قابلیت‌های مدل نویا است. کیفیت قطعات بدنه و فلاپ‌ها مانند قطعات الکتریکی موتور اهمیت خاصی دارد، که در عین سبک بودن استحکام کافی را نیز دارا باشد. موتورسیکلت برقی NEVIA از کیفیت قطعات قابل قبولی در این زمینه بهره می‌برد و یک سواری بدون لرزش و صدا را برای راننده فراهم می‌کند.

5 - دایچی EC3000

یکی از معروف‌ترین موتورسیکلت‌های برقی موجود در بازار ایران از برند دایچی است. جالب است بدانید هر دو ساختار ترمز جلو و عقب، دیسکی هیدرولیکی هستند. جنس بدنه این موتور از آلومینیوم بوده و توان الکتروموتور هم 3000 وات است. حداکثر سرعت 45 کیلومتر برساعت، حداکثر مسافت در یک بار شارژ 80 کیلومتر و نوع باتری نیز Lead - acid خواهد بود. ظرفیت باتری 72 ولت (20 آمپر) و مدت زمان شارژ باتری بین 6 الی 8 ساعت است. نوع شارژر نیز 110 ولت / 220 ولت است. این موتور مجهز به درگاه USB است، برای زمانی که نیاز به شارژ برای گوشی موبایل خود داشته باشید. علاوه‌براین باکسی برای قراردادن کلاه ایمنی وجود دارد. موتور برقی EV 3000 دایچی دارای چراغ با نور کافی است تا در شب دید شما را به حداقل برساند و نور کافی برای رانندگی در شب داشته باشید.

6 - نیو N1S

جدیدترین محصول برند Niu یک اسکوتر برقی جمع و جور با ظاهری آینده‌نگر است. این وسیله نقلیه مطمئناً طراحی منحصربه‌فردی دارد، که چشم هر کسی را به خود جلب می‌کند. قدرت قوای محرکه الکتریکی آن 2400 وات ثبت شده است. میزان پیمایش آن با شارژ کامل معادل 70 کیلومتر خواهد بود. جالب است بدانید حداکثر سرعت N1S نیز معادل 70 کیلومتر برساعت است. باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 29000 میلی‌آمپر و ولتاژ 60 ولتی آن برای شارژ کامل فقط 6 تا 8 ساعت زمان نیاز دارد.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها