ساندویچ پانل، تحولی در ساخت و ساز

ایمنی، زیبایی، کیفیت و دوام بالا، این ها همان چیزهایی هستند که برای ساخت یک سازه به آن نیاز داریم.

ساندویچ پانل، تحولی در ساخت و ساز

اما چطور می توان همه این موارد را با هم داشته باشیم؟ ساندویچ پانل ها امروزه به عنوان یکی از بهترین سازه های پیش ساخته نقش مهم و حیاتی را در صنعت ساخت و ساز ایفا می کنند. این محصول به دلیل ویژگی ها و کیفیت بسیار بالایی که دارد در بسیاری از پروژه ها مورد استفاده قرار می گیرد و در مقایسه با مصالح سنتی بسیار کارآمدتر و راندمان بهتری دارد. اما این محصول چطور این همه ویژگی را دارا است؟ در ادامه به معرفی ساندویچ پانل ها، مهم ترین انواع آن، و البته معرفی بهترین و با کیفیت ترین آن می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

ساندویچ پانل ها چطور تبدیل به مهم ترین سازه پیش ساخته شدند؟

در مصالح ساختمانی، متناسب با نوع مصالح از روش های مختلفی برای تهیه و تولید آن ها استفاده می شود. با توجه به مصالح موجود در بازار اکثر آن ها دارای مزیت ها و البته معایبی هستند. به همین جهت کم تر محصولی پیدا می شود که ویژگی های گوناگون را با هم داشته باشد. ساندویچ پانل ها به دلیل استفاده از دو ورق که از جنس های مختلفی همچون گالوانیزه و یا آلوزینک هستند، مقاومت بالایی دارند. در وسط دو ورق نیز فوم عایق که از جنس پلی یورتان، xps و ... هستند، قرار می گیرد. این ساختار در کنار یکدیگر به دلیل نوع ورق ها و کیفیتی که دارند، در کنار فوم های عایق، موجب پدیدار شدن ویژگی های مختلفی می شود. مانند عایق حرارت، وزن پایین در کنار مقاومت بسیار بالا، استحکام و ایمنی بالا در برابر حوادث و... به همین دلیل است که از این سازه مخصوصا در ساخت کارخانجات و سوله ها برای حفظ ایمنی سازه بیشتر استفاده می کنند.

این سازه پیش ساخته در انواع مختلفی ساخته می شوند. مانند ساندویچ پانل سقفی ، ساندویچ پانل دیواری ، پانل های نسوز، آلومینیومی، دکوراتیو و... به همین علت نیز از طرح و رنگ های گوناگونی بهره می برد. تا علاوه بر استحکام ومقاومت بالایی که دارد، بسیار زیبا و جذاب نیز نشان داده شود. آیا دلیل دیگری هم برای اثبات کیفیت و کارایی این سازه لازم است؟

ساختار و مشخصات انواع ساندویچ پانل ها

ساندویچ پانل ها همان طور که اشاره کردیم انواع مختلفی دارند. به همین دلیل در ادامه به معرفی مشخصات اصلی پانل های پرکاربردتر می پردازیم. ضمن اینکه ابعاد و بعضی از ویژگی های پانل ها نیز با توجه به درخواست مشتریان و عدم تطابق با افت کیفی و استاندارد سازه، متغیر است.

ساندویچ پانل سقفی

این نوع پانل عمدتا با ضخامت تقریبی 4 تا 20 سانتی متر ساخته می شود. همچنین بین ورق های آن از فوم پلی اورتان سخت با چگالی تقریبی 40 تا 42 استفاده می شود. ایمنی بالا، مقاومت در برابر رشد قارچ و انواع باکتری، عدم بوی نامطبوع و نفوذناپذیری در برابر حشرات از جمله مزیت های پانل سقفی هستند. از این نوع پانل بیشتر در مجتمع های صنعتی استفاده می شود.

ساندویچ پانل دیواری

پانل های دیواری نیز همانند نوع سقفی از دو ورق که در بین آن ها عایق تزریق شده، تشکیل شده است. که در این بین یکی از بهترین انواع فوم برای پانل دیواری، فوم پلی اورتان می باشد. همان طور که از اسم این پانل مشخص است برای پوشش های دیوار از آن استفاده می شود. به همین دلیل یکی از گزینه های مناسب برای پوشش دیوارهای سردخانه، کانکس، سوله های صنعتی و... می باشد. ابعاد این نوع پانل نیز متناسب با نوع نیاز و محل مورد استفاده متغیر است.

ساندویچ پانل سردخانه ای

از این سازه پیش ساخته در محیط های بالای صفر، زیر صفر، کارخانجات صنعتی، سوپرمارکت ها، هتل ها، بیمارستان و... استفاده می شود. به دلیل اهمیت کیفیت و حفظ دمای محیط که وابستگی زیادی به نوع ساخت و کیفیت متریال به کار رفته در آن دارد، در قسمت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. عمدتا ضخامت این نوع پانل به 8 سانتی متر و یا حتی بیشتر از این مقدار نیز میرسد. که بستگی به شرایط و محل مورد استفاده دارد.

ساندویچ پانل آلومینیوم

ساندویچ پانل های آلومینیومی ترکیبی از ورق های فولادی همراه با پوشش آلومینیوم است. این ورق ها با یک لایه پرایمر و رنگ پلی استر کوره ای نیز پوشیده می شوند. این نوع پوشش بر روی ورق های پانل علاوه بر افزایش مقاومت در برابر خوردگی، از بهترین عایق های حرارتی و صوتی نیز می باشد.

کبیر پانل، ارائه دهنده بهترین ساندویچ پانل ها

همان طور که اشاره کردیم ساندویچ پانل ها دارای مزیت های بسیار زیادی هستند. این سازه های پیش ساخته برای ارائه عملکرد مطلوب و مناسب باید کاملا اصولی و طبق استانداردهای روز دنیا ساخته شوند. مجموعه کبیر پانل با سال ها تجربه در این زمینه و با کمک بروزترین و مجهزترین دستگاه ها و ماشین آلات، و با همراهی افراد متخص در این زمینه، انواع پانل ها، درب های سردخانه، کانکس ، فلاشینگ و... را تولید و روانه بازار می کند. شما نیز می توانید برای تهیه یک ساندویچ پانل با کیفیت با شماره های ذیل تماس حاصل فرمایید. تا کارشناسان ما متناسب با نیاز و محل مورد استفاده از پانل، شما را در خرید آن راهنمایی کنند.

https://panelkala.org/

۰۲۱۲۸۴۲۴۸۳۰

۰۲۱۲۶۷۶۰۶۲۶

۰۲۱۲۶۷۶۰۲۰۸

۰۹۱۲۸۴۸۱۴۴۹

۰۹۱۲۱۲۰۴۴۴۶

۰۹۱۲۹۵۳۰۸۳۸

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها