برای دریافت کارت مهارت برق ساختمان چه باید کرد؟

احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کارت مهارت برق ساختمان چیست و چه کاربردی دارد.

برای دریافت کارت مهارت برق ساختمان چه باید کرد؟

ممکن است شما به عنوان یک برقکار تجربی علاوه بر داشتن تخصص و دانش کافی در این زمینه، قادر باشید صفر تا صد یک پروژه برق ساختمان را پیش ببرید اما به دلیل اینکه این موضوع ممکن است خطرات جبران ناپذیر و هزینه‌های گزافی را در پی داشته باشد، جهت اثبات این توانایی خود بهتر است این کارت را در اختیار داشته باشید.

در نظر داشته باشید که داشتن کارت مهارت برقکاری ساختمان امری است که براساس توافق دو طرفه بین سازمان نظام مهندسی و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور الزامی شده است. تمامی افرادی که مایل به ورود به بازار کار حرفه‌ای در این حوزه هستند، می‌بایست در دوره آموزش برقکاران ساختمان ویژه نظام مهندسی شرکت کرده و این کارت را دریافت نمایند.

دریافت کارت مهارت برق ساختمان برای چه کسانی الزامی است؟

طبق توافقی که بین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و سازمان نظام مهندسی انجام شده است، تمامی افرادی که مایل به وارد شدن به بازار کار در زمینه برق ساختمان هستند، موظف به دریافت این کارت می‌باشند. در واقع می‌توان گفت، دریافت کارت مهارت برق ساختمان برای افرادی مناسب است که آگاهی و دانش کامل روی مباحث برق ساختمان را در اختیار دارند و آماده ورود به بازار کار هستند.

چرا گرفتن کارت مهارت برق ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است؟

یکی از دلایل مهم برای داشتن این کارت، اهمیت بالای کیفیت و چگونگی برق کشی ساختمان است. با گذراندن این دوره آموزشی و دریافت کارت مهارت برق ساختمان، مهر تاییدی بر روی توانایی‌ها و دانش شما در این زمینه می‌خورد.

همچنین این توافق دو طرفه جهت الزام دریافت کارت مهارت برق ساختمان، به دلیل جلوگیری از خسارت‌های برق گرفتگی و هدررفت وقت و هزینه می‌باشد؛ چرا که تمامی افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند علاوه بر داشتن دانش و تخصص، توانایی لازم برای برق کشی را در اختیار دارند و با شرکت در این دوره آموزشی به طور کامل آماده ورود به بازار کار می‌شوند.

شرایط شرکت در دوره مهارت برق ساختمان شامل چه مواردی می‌شود؟

پیش از آشنایی با شرایط این دوره لازم است بدانید که آن را با نام دوره شایستگی برقکاران تجربی هم می‌شناسند. جهت شرکت در این دوره لازم است از شرایط زیر بهره‌مند باشید:

فرد شرکت کننده در دوره دریافت کار مهارت برق ساختمان باید از سلامت کامل جسمی و ذهنی بهره‌مند باشد.
در نظر داشته باشید که شرکت کنندگان باید پیش از اقدام جهت شرکت در این دوره در حوزه برق ساختمان فعال بوده و شناخت نسبی از این کار در اختیار داشته باشند.
بهتر است در نظر باشید که حداقل میزان تحصیلات مورد نیاز جهت شرکت در دوره شایستگی برقکاران تجربی، مدرک سوم راهنمایی است.
صلاحیت فرد شرکت کننده باید از طرف اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم الکتریکی مورد تایید قرار گیرد.
این دوره برای کسانی است که به موضوعات مهندسی و فنی علاقه‌مند می‌باشند، بنابراین داشتن انگیزه و علاقه نیز از اهمیت بالایی برخودار است.

در دوره آموزش برقکاران ویژه نظام مهندسی جهت کارت مهارت برق ساختمان چه موضوعاتی مطرح می‌شود؟

شرکت کنندگان این دوره در طول جلسات آموزشی خود با سرفصل‌های تخصصی زیر آشنا می‌شوند:

شناخت برق سه فاز و تک فاز
نکات مهم در جلوگیری از برق گرفتگی
آشنایی کامل با جریان‌های مستقیم و متناوب
شناختن انواع کلیدها و پریزها، سیم‌ها و تجهیزات الکتریکی
یادگیری نصب کردن آیفون‌های ساده و تصویری
چگونگی کار با مولتی متر جهت اندازه‌گیری جریان، مقاومت و...
شناخت و آشنایی با انواع داکت، جعبه تقسیم، کنتور و لوله‌ها
شناسایی چگونگی نصب کابل روی دیوارها، کنتور
یادگیری کشیدن نقشه و نقشه خوانی شمای فنی یک واحد
تمامی موارد گفته شده به علاوه نکات تکمیلی و کارهای عملی باید در دوره برق ساختمان ویژه نظام مهندسی مورد بررسی قرار گرفته و توسط اساتید ماهر نظارت شود تا فرد دریافت کننده کارت مهارت برق ساختمان، واقعاً به یک برقکار ماهر تبدیل شود.

هنگام انتخاب آموزشگاه مناسب جهت شرکت در دوره دریافت کارت مهارت برق ساختمان باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر شما هم در حوزه برق ساختمان به صورت تجربی مشغول به فعالیت هستید و جهت ارتقای کیفیت کار خود به دنبال دریافت کارت مهارت برق ساختمان می‌باشید، بهتر است برای گذراندن این دوره به یک مرکز حرفه‌ای و مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور مراجعه نمایید. برای داشتن انتخابی بهتر حتما پیش از ثبت نام به نکات زیر توجه نمایید:

یکی از نکات مهم بهره‌مندی از اساتید مجرب و متخصص می‌باشد چرا که این افراد می‌توانند اطلاعات مفید و تجربیات خود را در اختیار دانشجویان دوره قرار دهند.
استفاده از ابزار و تجهیزات به روز جهت یاگیری عملی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
دسترسی محلی و موقعیت جغرافیای آموزشگاه برای راحتی در رفت و آمد
ارائه مدرک معتبر و مورد تایید سازمان فنی و حرفه‌ای کشور
چگونگی سطح کیفی برگزاری کلاس‌ها

چرا آموزشگاه دارالفنون برای گذراندن دوره برق ساختمان ویژه نظام مهندسی بهترین انتخاب است؟

اگر شما هم به دنبال مرکزی معتبر برای گذراندن این دوره هستید و نمی‌دانید به کجا مراجعه کنید، پیشنهاد ما آموزشگاه دارالفنون است. این آموزشگاه علاوه بر بهره‌مندی از اساتید باتجربه و متخصص، به تمامی تجهیزات مورد نیاز برای آموزش‌های عملی مجهز می‌باشد.

همچنین از نظر موقعیت جغرافیایی در مکان خوبی قرار دارد و دسترسی به آن با وسیله‌های نقلیه عمومی بسیار راحت است. این مجموعه برای دانشجویانی که مسیر دوری دارند، خوابگاه‌هایی را در نظر گرفته که شرکت کنندگان بتوانند بدون دغدغه و به راحتی در کلاس‌ها شرکت کنند.

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای این مجموعه، برگزاری انواع مختلف کلاس‌ها و دوره‌هایی است که با شرکت در آنها می‌توانید به راحتی به بازار کار مورد علاقه خود وارد شوید.

برای مثال دوره برق ساختمان ویژه نظام مهندسی برای برقکارانی است که به صورت تجربی سابقه فعالیت در این حوزه را دارند و دانش نسبی از این کار در اختیار دارند و تنها به دنبال دریافت کارت مهارت برق ساختمان هستند، اما اگر شما عزیزان به برق ساختمان و فعالیت در آن علاقه‌مند هستید، می‌توانید به سادگی در دوره آموزش برق ساختمان این موسسه شرکت کرده و کار خود را آغاز کنید.

ضمناً جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه دریافت کارت مهارت برق ساختمان می‌توانید از وب سایت این مجموعه به آدرس darr.ir دیدن کنید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • نوراحمد
    1

    تبه افغان هستم میخاهم کارت مهارت برق بیگرم

  • نوراحمدمرادی
    1

    من تبه افغانستان هستم میخوام کارت مهارت بگیرم

  • امين الله آچکزی
    1

    سلام من از تبه افغان هستم پنج سال هستش که کار برق ساختمانی انجام می دهم اما چطوری باید کارت مهارت برق ساختمان بگیرم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها