مهمترین تجهیزات برای سرویس‌ بهداشتی رستوران‌ها

امروزه با پیشرفت علم خدمات رسانی و رقابتی شدن تمامی اصناف به خصوص هتل‌داران و رستوران‌داران، توجه به امکانات رفاهی و بهداشتی هتل و رستوران بسیار حائز اهمیت بوده و جزو وظایف اصلی صاحبین این نوع کسب و کار می‌باشد.

مهمترین تجهیزات برای سرویس‌ بهداشتی رستوران‌ها

بخش اساسی و مهم هر رستوران و یا هتل، خدمات و امکانات سرویس‌های بهداشتی‌ می‌باشد. وزارت بهداشت، در حال حاضر قوانینی برای استاندارد سازی تمامی سرویس‌ها تعیین کرده است که بعضی از صاحبان رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌ها، در زیر پرچم این قوانین از خلاقیت خود استفاده کرده و فضا را برای مشتریان خود شخصی‌سازی کرده‌اند. امکانات کلی و استاندارد برای سرویس‌های بهداشتی عبارتند از:

1. در دسترس بودن تجهیزات فیزیکی مناسب

2. نصب علائم راهنما و توصیه‌نامه‌ها

3. امکان دسترسی آسان برای معلولان و قابلیت استفاده برای افراد ویلچری

ما در تیم تحقیقاتی فروشگاه آریان فراز ، با بررسی تعداد زیادی از رستوران‌ها و کافه‌ها در مناطق مختلف، لوازم مورد نیاز برای یک سرویس بهداشتی عمومی مناسب را مشخص کرده‌ایم.

لوازم مورد نیاز برای یک سرویس بهداشتی عمومی

تمامی لوازمی که در ادامه بررسی خواهیم کرد، وسایل و امکاناتی هستند که مشتریان توقع دارند جزو خدمات تمام عیار رستوران باشد. یعنی وجود این امکانات وظیفه‌ی رفاهی اصلی رستوران بوده و برای مشتریان نیز بسیار مهم است.

· جدا بودن سرویس بانوان و آقایان

دلایل زیادی برای مجزا بودن سرویس بانوان و آقایان در سراسر جهان وجود دارد. مسلما شما هم ترجیح می‌دهید با امنیت و راحتی بیشتری از سرویس‌های بهداشتی مجزا استفاده کنید و دیدن چیزی بر خلاف آن، ممکن است شما را شوکه کند. صاحبان رستوران و یا کافی‌شاپ‌ها موظفند علاوه بر مجزا سازی سرویس‌ها، از علائم راهنمای مربوطه نیز بر روی درب یا کنار درب سرویس بهداشتی استفاده کنند.

· حوله یا دست خشک کن

تا قبل از همه‌گیری ویروس کرونا، بعضی از رستوران‌های لوکس، به جای دستمال از حوله‌های یکبار مصرف برای خشک کردن دست استفاده می‌کردند. اما در طی 18 ماه اخیر، دستمال‌ها و حوله‌ها جای خود را به دست‌ خشک کن برقی داده و از رده خارج شده‌اند. در نظر داشته باشید که همیشه هزینه‌ی زیاد پرداختن منجر به دریافت خدمات لوکس و بهتری نمی‌شود. از نظر همه‌ی ما عقلانی‌تر است که یکبار برای خرید دستگاه خشک کن هزینه کنیم و فقط در جهت تعمیر و نگهداری آن هزینه پرداخت کنیم.

به طور کلی استفاده از لوازم هوشمند و سنسوردار در مکان‌های عمومی، تاثیر زیادی روی کاهش هزینه‌های جانبی دارد. اگر به دنبال یک برند معتبر و با کیفیت برای تهیه این محصول هستید، پیشنهاد تیم آریان فراز به شما، خرید دست خشک کن رینا می‌باشد. تنوع مناسب در اندازه و قدرت دستگاه‌های Reena سبب شده تا این برند در ایران بسیار محبوب و پرطرفدار باشد. وات مصرفی دست خشک کن‌های رینا بین 1000 الی 2500 وات می‌باشد. بنابراین دست شما در انتخاب محصول مورد نظر بسته به نیاز فضای بهداشتی، باز خواهد بود.

به غیر از شیرآلات، خرید مایع ریز اتوماتیک و نصب آن در نزدیکی شیرآب، بسیار مهم است. انواع مختلفی از دستگاه‌های مایع ریز وجود دارد. متاسفانه در بسیاری از هتل‌ها و رستوران‌ها، صابون‌های یکبار مصرف را به جای مایع یا فوم دستشویی در اختیار مشتریان قرار می‌دهند که از نظر بسیاری از کارشناسان این کار باعث هدر رفتن مقدار بسیار زیادی صابون شده و هزینه‌های داخلی کسب و کار را افزایش می‌دهد. بنابراین یک بار بسته به نیاز خود یک مایع‌ریز را انتخاب کنید و مدت‌ها از آن استفاده نمایید. البته با توجه به اینکه حساسیت سازمان بهداشت جهانی بر روی پروتکل‌های بهداشتی بیشتر شده است، توصیه می‌کنیم از مایع ریزهای اتوماتیک استفاده کنید. ما در وبسایت آریان فراز، اطلاعات انواع مختلفی از این دستگاه را در اختیار شما عزیزان قرار داده‌ایم و با خدمات مشاوره‌ای رایگان خود، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین مدل آن را تهیه نمایید. پیشنهاد ما به شما، خرید مایع ریز اتوماتیک رینا می‌باشد. خدمات پس از فروش، ضمانت و پشتیبانی دستگاه‌های Reena همگی نقاط قوت این برند محسوب می‌شوند. برای دیدن مدل‌های مختلف این دستگاه در وبسایت ما، بر روی کلمه‌ی مایع ریز کلیک کنید.

· شیرآلات و مایع‌ریز اتوماتیک

قبول کنید که نبود شیرآب گرم برای بسیاری از افراد می‌تواند نکته منفی محسوب شود. پس حتما در هر بخش از سرویس بهداشتی، شیرآب گرم را تعبیه کنید. علاوه بر این، استفاده از به روزترین شیرآلات در این بخش، به اندازه‌ی راحتی صندلی‌های سالن اصلی رستوران اهمیت دارد. شیرآلات هوشمند و اتوماتیک از هدر رفتن آب جلوگیری می‌کنند. بهداشتی‌تر از شیرآلات معمولی هستند و به همین دلیل مشتری ترجیح می‌دهد از چنین امکاناتی استفاده کند. چرا نباید برای چنین بخش مهمی از سرویس بهداشتی کمی بیشتر هزینه کرد؟ شیرآلات هوشمند اگر بر طبق اندازه‌ی سینک روشویی انتخاب شوند، از پاشیدن آب به آینه و مشتری جلوگیری می‌شود. حتی اگر شیرآلات خود را به روز نکرده‌اید، توجه داشته باشید که رسوب و لکه‌های روی آن‌ها باید تمیز شود و نظافت شیرآلات باید به طور منظم انجام پذیرد

· دستمال کاغذی

وجود دستمال کاغذی با کیفیت در هر سرویس بهداشتی ضروری است. مشتریان شما بیش از آنچه که تصور کنید روی این مورد حساس هستند. اینکه دستمال کاغذی در بسته بندی بهداشتی و در بخش مشخصی از سرویس وجود داشته باشد، جزو وظایف شماست. حتی بهتر است در قسمتی از کمد سرویس، دستمال اضافه نیز قرار دهید تا در صورت تمام شدن رول قبل، مشتری به سرعت به جایگزین آن دسترسی داشته باشد. در گذشته از دستمال کاغذی در بخش خشک کردن دست‌ها نیز استفاده می‌شد اما در حال حاضر انواع دست خشک کن جایگزین تیشوی دستمال کاغذی شده‌اند.

· سرویس مخصوص معلولان

لازم است که حداقل یک سرویس بهداشتی با دسترسی آسان برای معلولان در نظر گرفته شود. استفاده از سرویس فرنگی در این بخش الزامی است. فضای این سرویس‌ها باید کمی بزرگتر بوده و بخش روشویی نیز باید دارای ارتفاع کمتری نسبت به حالت معمول باشد. وجود دستمال مرطوب و دستمال اضافی در کمد سرویس الزامی است. هر زمان که به رفاه بیشتر مشتری خود اهمیت دهید، مسلما مشتری هم ارزش بیشتری برای کسب و کار شما قائل شده و در تیم طرفداران شما قرار می‌گیرد. بنابراین رضایت مشتریان خود را در اولویت قرار دهید. تصور کنید شما مجبور به استفاده از ویلچر هستید. در واقع خودتان را به جای فرد معلول قرار دهید. برای صرف یک شام کاری به یک رستوران دعوت شده‌اید. نیاز دارید که از سرویس بهداشتی استفاده کنید. چه دغدغه‌هایی در ذهن شما ایجاد می‌شود؟ آیا به این فکر نمی‌کنید که شاید برای ورود به سرویس نیاز به کمک داشته باشید؟ یا برای شما دشوار باشد تا سوپاپ یا دکمه‌ی مایع ریز را فشار دهید؟ شستن دست‌ها چطور؟ برای شما دغدغه محسوب نمی‌شود؟

قبول کنید که اگر مایع ریز اتوماتیک و شیرآلات هوشمند در سرویس نصب شده باشد، قطعا راحتی و آسایش معولان عزیز بیشتر خواهد بود.

· بهداشت سرویس فرنگی

وجود سرویس توالت فرنگی در بخش عمومی بسیار مهم است. اما از آن مهمتر، بهداشت و تمیزی سرویس است. اگر سرویس فرنگی دارید، حتما کاورهای یکبار مصرف توالت را در نزدیکی آن نصب کنید. در طول روز چند بار سرویس را تمیز و ضدعفونی کنید. برای تصفیه‌ی طبیعی فضای سرویس بهتر است از گیاهان استفاده کنید و زیبایی سرویس را بیشتر کنید. ما در وبسایت آریان فراز تاثیر گیاهان در دکوراسیون داخلی را مفصل بررسی کرده‌ایم. می‌توانید از آن کمک گرفته و انتخاب مناسب فضای خود را انجام دهید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • دومان
    0

    نویسنده یا تو اروپا زندگی میکنه یا ...زده آب و آفتابه ندارن .....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها