10 تا از مهم ‌ترین معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب

وقتی معامله‌گری تصمیم به فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال می‌گیرد، یک سوال مهم ذهن او را به خود درگیر می‌کند؛ معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب چیست؟

10 تا از مهم ‌ترین معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب

ماهیت متفاوت بازار ارزهای دیجیتال با سایر بازارهای مالی از قبیل بورس و فارکس به‌گونه ‌ای است که فعالان این بازار باید سطح اطلاعات و دانش خود را به صورت روزانه بروزرسانی کنند؛ چرا که تقریبا در هر روز این بازار آبستن حوادث مختلفی است که تاثیرات بسیار زیادی روی روند بازار می‌گذارد. اگر می‌خواهید با مهم ‌ترین معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

1. وایت پیپر پروژه را به عنوان شناسنامه آن حتماً مطالعه کنید
بسیاری از فعالان بازار از بررسی وایت پیپر پروژه‌های فعال در بازار ارزهای دیجیتال غافل می‌مانند. این در حالی است که وایت پیپر به عنوان مهم ‌ترین سند هر پروژه‌ای در بازار رمزارزها شناخته می‌شود. به همین دلیل به عنوان اولین مورد از معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب، مطالعه وایت پیپر را مطرح کردیم. بنیان‌گذاران یک ارز دیجیتال بن‌مایه حرف‌ های خود را در قالب وایت پیپر با عموم فعالان بازار مطرح می‌کنند.

اگر حرف حسابی برای گفتن وجود داشته باشد، باید حتماً در قالب وایت پیپر به صورت شفاف بیان شود. وقتی ارزهای دیجیتال را از غربال وایت پیپر عبور می‌دهید، به یکباره مشاهده می‌کنیم که تعداد بسیار زیادی از آنها از این غربال عبور نمی‌کنند؛ چرا که از اساس با هدف ارزشمندی آغاز به کار نکرده‌اند؛ بنابراین به عنوان معامله‌گر توصیه اول مطالعه دقیق وایت پیپر پروژه ‌هایی است که در بازار ارزهای دیجیتال تعریف می‌شوند.

2. بررسی هویت بنیان‌ گذاران یک ارز دیجیتال
با وجود اینکه مدت زمان کمی از آغاز به کار بازار ارزهای دیجیتال در دنیا سپری شده است، اما در این بین می‌توان افرادی را پیدا کرد که سابقه و تخصص بسیار بالایی را در بازار پیدا کرده ‌اند. حضور این گونه افراد به عنوان بنیان‌گذار در پروژه‌ های مختلف می‌تواند به عنوان یک وزنه و اعتبار برای آن پروژه به حساب بیاید. سعی کنید از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی که تمامی اعضای تیم بنیان‌گذار آنها افراد ناشناس هستند، خودداری کنید.

3. حجم نقدینگی موجود در یک ارز دیجیتال
یکی از مهم‌ ترین فاکتورهای مالی که به عنوان معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب باید حتماً در نظر گرفته شود، حجم نقدینگی است که در یک ارز دیجیتال جریان دارد. این مسئله از چند جنبه حائز اهمیت است که عبارت‌اند از:

· نقدینگی زیاد موجود در یک ارز دیجیتال نشان‌دهنده اعتبار و اطمینان زیادی است که به آن وجود دارد.

· قابلیت نقدشوندگی در این گونه ارزهای دیجیتال به مراتب بیشتر است.

· نوسانات شدید در اثر وجود نقدینگی زیاد تا حدودی کنترل می‌شود.

برای اطلاع از این مسئله همواره به سایت ‌های مرجعی مانند Coinmarketcap.com مراجعه کنید. در این سایت ‌ها همواره لیستی از برترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار ارائه می‌شود که می‌توانید حجم نقدینگی موجود در آن‌ها را به صورت لحظه‌ای مشاهده کنید.

4. تعداد کوین‌ های قابل عرضه در بازار
یکی دیگر از عواملی که می‌تواند روی قیمت ارزهای دیجیتال در بلند ‌مدت به طور مستقیم اثرگذار باشد، تعداد کوین‌هایی است که قابل عرضه هستند. هرچه تعداد کوین‌ها کمتر باشد، طبیعی است که در یک نظام عرضه و تقاضا، عرضه کاهش پیدا کرده و به این ترتیب تقاضا پیشی خواهد گرفت. در نتیجه این مسئله روی قیمت کوین در درازمدت به طور مستقیم اثرگذار است.

5. صرافی ‌های پشتیبانی‌کننده ارز دیجیتال
یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب، صرافی‌هایی است که از آن پشتیبانی می‌کنند. تعدادی صرافی در بازار وجود دارد که از اعتبار بسیار زیادی بین معامله‌گران برخوردار هستند. این صرافی ‌ها برای جلوگیری از خدشه وارد شدن به اعتبار خود، سعی می‌کنند تا تحت هیچ شرایطی از ارزهای دیجیتال مشکوک پشتیبانی نکنند. علاوه بر این مسئله ممکن است به دلایل مختلفی یک صرافی تصمیم بگیرد که در یک ارز دیجیتال را از لیست معاملات خود به طور کامل حذف کند. در این شرایط افراد باید توجه داشته باشند که صرافی ‌های دیگری نیز از یک ارز دیجیتال پشتیبانی کنند که در هنگام فروش دارایی خود به مشکل برخورد نکنند.

6. بررسی سوابق قیمت یک ارز دیجیتال
سابقه قیمتی به عنوان یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب به شمار می‌روند. با بررسی سابقه قیمتی یک ارز دیجیتال می‌توان به نکات بسیار زیادی در خصوص تحلیل تکنیکال آن دست پیدا کرد. روندهای قیمتی یک ارز دیجیتال به این ترتیب در کوتاه‌ مدت و بلندمدت تا حدودی برای ما آشکار می‌شود. اگر یک ارز دیجیتالی از ابتدای عرضه روند قیمتی خوبی را در پیش نگرفته است، حتماً باید با احتیاط بیشتری در خصوص انتخاب آن تصمیم‌گیری کرد. همچنین در صورتی که نوسانات قیمتی یک دارایی در گذشته زیاد باشد، باید حتماً این مسئله را در خرید خود در نظر گرفت و آمادگی لازم را برای تداوم این وضعیت در آینده نیز داشته باشیم.

7. امنیت بلاک‌ چین ارز دیجیتال
یکی از مهم‌ ترین مسائلی که حتماً باید در انتخاب ارزهای دیجیتال با وسواس مورد بررسی قرار داد، امنیت شبکه‌ای است که کوین مورد نظر روی آن تعریف شده است. در صورتی که در زمینه فناوری بلاک‌چین آشنایی چندانی ندارید، بهتر است که از نظرات کارشناسان متخصص در این زمینه به خوبی استفاده کنید.

8. میزان فراگیرشدن یک ارز دیجیتال
برخی از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین هستند که آوازه جهانی پیدا کرده‌اند و معامله‌گران در سراسر دنیا اقدام به سرمایه‌گذاری در آن کرده‌اند. این مسئله نشان از فراگیر شدن این ارز در سطح دنیا دارد که باعث می‌شود به نوعی جای پای خود را در بازار تثبیت کند. در مقابل ارزهای دیجیتالی هستند که دامنه عرضه آن‌ها در سطح محلی باقی مانده است و به دلیل مختلف در فرآیند فراگیر شدن دچار مشکل شده‌اند. به نظر می‌رسد میزان فراگیر شدن یک ارز را باید به عنوان معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب در نظر گرفت تا به این ترتیب از اعتبار آن تا حدودی اطمینان حاصل نمود.

9. طول عمر یک ارز دیجیتال
یکی دیگر از معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب، طول عمر آن است. البته این به معنی شرکت نکردن در عرضه اولیه کوین‌ها نیست. بلکه وقتی یک ارز دیجیتال سال ‌های زیادی از آغاز به کار آن سپری شده است و در این سال ‌ها هیچ‌گونه مشکلی امنیتی برای آن رخ نداده است، می ‌توان با اطمینان بیشتری نسبت به خرید آن اطمینان کرد.

10. کیف پول‌های پشتیبانی‌کننده از ارز دیجیتال
یکی دیگر از مهم ‌ترین معیارهای انتخاب یک ارز دیجیتال مناسب، تعداد کیف پول ‌هایی است که از آن پشتیبانی می‌کند. از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتالی که صرفاً یک کیف پول از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، جدا اجتناب کنید. همچنین تعدادی از کیف‌های سخت ‌افزاری و نرم ‌افزاری هستند که از بیشترین اعتبار در بازار برخوردار هستند. در همین راستا اگر این کیف پول ‌ها از یک ارز دیجیتال پشتیبانی کنند، می‌توان اطمینان حاصل کرد که به نوعی از اعتبار بیشتری برخوردار هستند.

کلام پایانی
ما در کلینیک سرمایه ( https://clinicsarmayeh.com ) در تلاش هستیم تا آموزش‌ های لازم برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار دهیم. علاوه بر مقالات آموزشی متعددی در این زمینه دو دوره آموزشی تحلیل تکنیکال مقدماتی و پیشرفته را نیز برای شما آماده کرده‌ایم تا به کمک آنها بتوانید با تسلط بالا به فعالیت در بازار بپردازید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اسماعیل ترابی
    0

    سلام و درود استفاده کردیم از مطالب گهر بارتان: لطفا در تایپ کلمات بیشتر دقیق باشید. سپاسگزار شما اسماعیل ترابی esmail.1400.1365@gmail.com

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها