چگونه گواهینامه بین المللی بگیریم؟

مسلماً برای رانندگی در هرجای دنیا نیاز به یک گواهینامه دارید! خوشبختانه قوانینی که آموزش داده می شود استانداردهایی بین المللی است و برای تجربه رانندگی در دیگر کشورهای دنا فقط نیازمند بین المللی کردن گواهینامه خود هستید.

چگونه گواهینامه بین المللی بگیریم؟

در موسسه حقوقی سایرس به عنوان معتبر ترین شرکت حقوقی کشور در زمینه اقامت اروپا ، تمامی مراحل و فرایندهای لازم برای دریافت گواهینامه بین المللی را مورد بررسی قرار می دهیم.

گواهینامه بین المللی چیست و چه تفاوتی با گواهینامه معمولی دارد؟
گواهینامه بین المللی یا IDP مدرکی است که مطابق با آن در تمامی کشورهای عضو سازمان جهانی اتومبیل رانی، اجازه رانندگی خواهید داشت. در تمام دنیا 196 کشور و کشور ما نیز عضو این سازمان هستند و با دریافت گواهینامه بین المللی می توانید در دیگر کشورهای دنیا نیز رانندگی کنید.

گواهینامه بین المللی اعتباری یک ساله یا سه ساله دارد که وابسته به درخواست شما زمان آن تعیین می شود. برخلاف فرایند مورد نیاز برای دریافت گواهینامه معمولی نیازی نیست به ناجا، پلیس +10 و یا مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

زمانی که برای دریافت گواهینامه بین المللی اقدام می کنید در حقیقت یک توریست محسوب می شوید و بدین ترتیب تمامی کارهای شما به سازمان گردشگری و اتومبیل رانی کشور مربوط می شود.

برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی چه مدارکی نیاز داریم؟
برای دریافت گواهینامه بین المللی پیش از هر چیز نیاز به دو مدرک همیشه ثابت و مهم دارید که عبارتند از:

· داشتن گذرنامه یا پاسپورت

· داشتن گواهینامه درجه 3

گواهی نامه شما باید دارای حداقل سه ماه اعتبار باشد و در صورتی که گواهینامه تان چنین اعتباری ندارد، باید در ابتدا گواهینامه داخلی خود را تمدید و سپس برای گرفتن گواهی نامه بین المللی اقدام کنید. دیگر مدارک مورد نیاز به ترتیب عبارتند از:

· کپی مدارک گواهینامه و پاسپورت

· یک قطعه عکس

· مراجعه به مراکز معرفی شده

· پرداخت هزینه مورد نیاز

· تکمیل فرم دریافت گواهی نامه رانندگی بین المللی

با داشتن این مدارک و مراجعه به سازمان گردشگری و اتومبیل رانی کشور، در زمانی یک ساعته گواهینامه بین المللی خواهید داشت! گواهینامه بین المللی امکان ترجمه به 7 زبان بین المللی را داراست و انگليسي، فرانسوي، روسي، عربي،‌ آلماني، اسپانیائی و چینی زبان هایی است که در اختیار شما وجود دارد.

مراحل گرفتن گواهینامه بین المللی یا IDP
مراحل مورد نیاز برای گرفتن گواهینامه بین المللی رانندگی به دو طریق حضوری و اینترنتی قابل انجام است. در صورتی که روش اینترنتی را انتخاب کنید، دریافت گواهینامه بین المللی در فرایند 7 روزه به انجام می رسد و مشابه با دریافت تمدید پاسپورت ، گواهینامه درب منزل شما تحویل داده می شود.

اما اگر امکان مراجعه حضوری داشته باشید این مزیت برای شما وجود دارد که امکان دریافت گواهینامه را به صورت یک ساعته دارید. خوشبختانه مراکز اصلی و نمایندگی های سازمان گردشگری و اتومبیل رانی در سراسر کشور در اختیار شماست.

برای پیدا کردن نزدیک ترین شعبه به محل زندگی تان می توانید به آدرس https://gis.taci.ir مراجعه کنید و با انتخاب نزدیکترین محل اطلاعات مورد نیاز را به دست آورید. همچنین برای پیگیری دریافت گواهی نامه بین المللی می‌توانید با شماره ۰۹۶۲۹ تماس بگیرید و سوالات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

برای دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی به صورت اینترنتی که زمانی 7 تا 10 روزه نیاز دارد کافی است به سایت http://shop.taci.ir مراجعه کنید. مدارک آماده شده را در سایت بارگذاری می کنید و گواهینامه بین المللی شما برایتان پست می شود.

توجه داشته باشید پیش از آنکه بخواهید برای دریافت گواهینامه بین المللی اقدام کنید ابتدا به بررسی این موضوع بپردازید که کشور مقصد شما این گواهینامه را می پذیرد یا خیر؟ در موسسه حقوقی سایرس سرویس هایی که ارائه می کنیم بهترین نوع از انواع اقامت اروپا شامل اقامت از طریق تمکن مالی اروپا، اقامت بلوکارت آلمان، اقامت سرمایه گذاری و اقامت کارآفرینی اروپا هستند. این خدمات در کشورهای یونان، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اتریش به عنوان اصلی ترین تمرکز مجموعه سایرس به اجرا می رسد و در تمامی کشورهای عنوان شده نیز گواهینامه بین المللی پذیرفته شده است.

همینطور پس از دریافت گواهینامه بین المللی می بایست با تمام قوانین راهنمایی رانندگی و ضوابط کشور مقصد آشنا شوید. ماموران هر کشور طبق قوانین خود با شما برخورد خواهند کرد. برخی از کشورها نیز اجازه ورود ماشین به داخل کشور خود نمی دهند و یا فقط می توانید با ماشین های کرایه شده داخل شهر به گردش بپردازید.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها