چطور با یک تلویزیون‌ شهری و چند برج نوری شهرمان زیبا می‌شود؟

همه ما تجربه لذت‌بخش دیدن تصاویر از یک تلویزیون شهری بزرگ را داشته‌ایم یا حداقل از روشنایی برج‌ نوری در فضاهای بزرگ مثل پارک‌ها، فضای باز مجتمع‌های گردشگری یا سواحل استفاده کرده‌ایم.

چطور با یک تلویزیون‌ شهری و چند برج نوری شهرمان زیبا می‌شود؟

اما کمتر به این موضوع توجه شده‌است که تلویزیون شهری و برج نور چه تاثیری در زیباتر شدن فضای شهری ما دارند و چطور شهرداری‌ها یا نهادهای مسئول می‌توانند با استفاده صحیح از این المان‌های اساسی، طرحی نو در زیباسازی شهرها دراندازند! نه‌تنها شهرداری‌ها بلکه سایر نهادهای تبلیغاتی لازم است به منظور پویاسازی تبلیغات و کاهش هزینه‌ها به شکلی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، به سمت استفاده بیشتر از این محصولات حرکت کنند.

در این مقاله به اهمیت استفاده از برج‌ روشنایی در زیباسازی شهرها همینطور به کارکردهای تبلیغاتی و فرهنگی تلویزیون شهری می‌پردازیم. همین‌طور به چالش‌ها و عوامل فنی موثر بر اجرای پروژه‌های زیباسازی یا تبلیغاتی با استفاده از این المان‌ها اشاره خواهیم کرد و ظرفیت‌های موجود در کشور و زیرساخت‌های مورد نیاز برای آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

اهمیت برج نور در محوطه‌سازی بهینه و زیبا
برج نور وظیفه تأمین روشنایی مورد نیاز محوطه‌های باز را بر عهده دارند. نور به‌‌عنوان یک عنصر اساسی در شهرسازی جایگاهی ویژه‌ای‌ دارد. معماران نور را عامل هویت‌بخش فضا می‌دانند و ایجاد جلوه‌های بصری در کنار زیبا ساختن چشم‌انداز فقط بخشی از اهمیت روشنایی در محیط‌های شهری یا فضاهای باز است. توجه به استفاده مناسب و بجا از برج‌های روشنایی با توجه به کارکرد‌هایی که گفته شد در خیلی از مکان‌ها بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته‌ است. در حالی که در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۹ خبر نصب هزارمین برج نوری در منطقه ۴ شهرداری تهران شنیده شد، شهرداری میلان ایتالیا فقط در سال سال ۲۰۰۳، بیش از ۹۰هزار یورو برای خرید تجهیزات نصب دکل نوری و برج‌های نوری اختصاص داد.

عوامل فنی و اقتصادی موثر بر احداث برج نوری

احداث یک برج نوری تابع عوامل فنی و اقتصادی مختلفی است که بر قیمت تمام‌شده تاثیر مستقیم دارد. سازه یک برج روشنایی از فونداسیون، بدنه گالوانیزه چندقسمتی و سبد حامل پروژکتورها تشکیل شده است. ارتفاع برج نور تا ۶۰ متر نیز قابل افزایش است ولی با بالا رفتن ارتفاع ملاحظات مهندسی مثل زلزله و باد برای حفظ پایداری و ایمنی برج اهمیت مضاعف پیدا می‌کند و روی قیمت تاثیر می‌گذارد.

در بین عوامل موثر در کیفیت نهایی یک برج نوری، کیفیت ورق گالوانیزه و خم آن، کیفیت تابلو برق و قدرت سیستم جابه‌جا کننده سبد حامل پرژکتورها، مهم‌ترین تاثیر را در کارایی محصول نهایی خواهند داشت.

خوشبختانه صنعت ساخت برج نوری در کشور ما بومی شده‌ است. در بین تولیدکنندگان داخلی، شرکت سپهر صنعت آداک توانسته است با توجه به شاخص‌های فنی در ساخت این محصول به انتخاب اول کارفرمایان مطرح کشور تبدیل شود. استفاده‌کنندگان از برج روشنایی تولیدشده در کارگاه اختصاصی این شرکت، سطح رضایتمندی بالایی از کیفیت ورق، اجزای تابلو برق و تناسب قدرت گیربکس با وزن سبد(‌در برج‌های با سبد محرک) اعلام کرده‌اند. برای اطلاعات بیشتر در مورد محصول برج نوری ساخت شرکت سپهر صنعت آداک اینجا کلیک کنید.

تلویزیون شهری، جلوه‌ای مدرن از شهری زیبا
تلویزیون‌ شهری بدون تردید یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیز‌ترین المان‌های یک جاذبه گردشگری به‌حساب می‌آید. قطعاً زیبایی یک پارک با تلویزیون شهری صدچندان خواهد شد. کاربری این صفحه نمایش ال‌ ای دی غول پیکر فقط به پخش برنامه‌های تلویزیونی محدود نمی‌شود بلکه یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن تبلیغات محیطی است و از آن به‌عنوان بهترین جایگزین برای بیلبوردهای ثابت خیابانی و بنرهای بدون پیوست فرهنگی یاد می‌شود. استفاده از تلویزیون شهری شاید هزینه اولیه بالاتری نسبت به بیلبوردهای ثابت داشته باشد ولی ارزش افزوده آن‌ به‌خاطر کاهش هزینه چاپ بنر و امکان پخش تبلیغات جذاب و پویاتر باعث بازگشت سریع سرمایه خواهد شد.

با توجه به اهمیت امور فرهنگی در شهرداری‌های کشورمان، استفاده از تلویزیون شهری در مناسبت‌ها‌، جشن‌ها و مراسم آئینی می‌تواند کارهای کلیشه‌ای را به محتوای فرهنگی جذاب و اثرگذار تبدیل کند. علاوه بر این، امکان برگزاری گردهمایی‌هایی مثل پخش بازی‌های ورزشی به‌صورت عمومی، وحدت و همدلی در کنار حس شادی را برای شهروندان به ارمغان می‌آورد. علاوه بر کارکردهای فرهنگی، احداث این تلویزیون‌ها در مواقع بحران مثل انفجار یا زلزله، در محل‌های تجمع امن در شهرها و شرکت‌ها به‌ شکل قابل‌توجهی به مدیریت بحران کمک می‌کند و به نظر می‌رسد توجه به این جنبه تاکنون مغفول مانده است.

یک تلویزیون شهری بزرگ چطور ساخته می‌شود‌؟
تلویزیون شهری، یک ال‌‌ای‌دی بسیار بزرگ است که از کنار هم قرار گرفتن ماژول‌های کوچک‌تر LED ساخته شده‌است. همین شیوه ساخت باعث می‌شود که امکان ساخت آن به‌صورت منحنی یا زاویه‌دار برای موقعیت‌های خاص نیز فراهم باشد. شهرداری‌ها و کارفرمایانی که از این تلویزیون‌ شهری استفاده می‌کنند نباید از بابت عوامل محیطی مثل باران، ضربه ناشی از برخورد پرندگان و گردوخاک نگرانی داشته باشند، چون این نمایشگرهای محبوب در برابر عوامل بیرونی کاملاً مقاوم‌اند. ورود تکنولوژی به این عرصه باعث شده تا ارتباط با سرور از راه دور به‌صورت بی‌سیم با امنیت بالا به قابلیت‌های تلویزیون شهری عادی اضافه شود. پخش صدا با کیفیت استریو، در کنار وضوح تصویر از فاصله نزدیک هم از سایر جذابیت‌های نسل جدید این نمایشگرهاست.

البته تمام این مزیت‌ها زمانی تحقق پیدا می‌کند که قطعات و نرم‌افزارهای این تلویزیون از یک شرکت معتبر و باکیفیت ایده‌آل تهیه شده باشند تا در سال‌های بعد سازمان‌ها را درگیر هزینه‌های گزاف تعمیر و نگهداری نکنند.

قیمت تلویزیون ‌شهری یکی از نگرانی‌های عمده متقاضیان این محصول است. اما با توجه به وارداتی بودن تجهیزات تلویزیون شهری، برای یک خرید بی‌دغدغه و بدون نگرانی از هزینه‌های اضافی بعد از خرید، لازم است برای قطعات باکیفیت هزینه شود. در کنار آن پشتیبانی تخصصی و تأمین قطعات نیز به‌عنوان یک اصل در هنگام تهیه این دستگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

توجه به همین نکات اساسی باعث شده کارفرمایانی مثل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت سپهر صنعت آداک را برای خرید یک تلویزیون شهری با بیشترین قابلیت‌ها و بهترین پشتیبانی خدمات انتخاب کنند. سپهر صنعت آداک در بین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تلویزیون شهری جایگاه منحصربه‌فردی از نظر تأمین انحصاری قطعات باکیفیت و تضمین خدمات پیدا کرده است و روز‌به‌روز در حال ارتقاء آن‌هاست. برای آشنایی بیشتر از صفحه تلویزیون شهری این شرکت دیدن کنید.

تلویزیون شهری و برج نوری برای محیطی زیباتر
در این مقاله به اهمیت استفاده از تلویزیون شهری و برج نوری در زیباسازی فضاهای شهری، شرکتی، نمایشگاهی و... اشاره کردیم. به‌نظر می‌رسد همچنان ظرفیت بالایی برای استفاده از این محصولات (به‌خصوص تلویزیون شهری) در پارک‌ها و مراکز فرهنگی و تجاری شهرهای کشورمان وجود دارد. در صورت استفاده مناسب از این محصول، علاوه بر قابلیت‌های تبلیغاتی و جذابیت بصری، می‌شود کارکردهای فرهنگی متنوع و اثرگذاری را هم از آن انتظار داشت.

3931

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • احمدرضا
    0

    سلام برج نوری محصول درجه 1 نورپردازیه و امیدوارم تو ایران رشد و پیشرفت کنه و نمونه های پیشرفته تری هم بیاد، نمونه هایی که ریموت دارن و از راه دور پروژکتورا رو میشه چرخوند. ممنون

  • علیرضا احمدی
    0

    سلام برج نوری و تلویزیون شهری علاوه بر اینکه به روز هستن الان با بالا رفتن قیمت ها باید گرون شده باشن، ممنون بابت این مطلب.

  • کریمی
    0

    برج نوری باید بدونی چی و چه ارتفاعی بخری کجا کارش بزاری که دقیقا روشنایی خوبی بده

    نظرات شما -
    • علیرضا احدی
      0

      دوست عزیز این بحث نیار به دانش و تجربه فنی داره و حتما یک کارشناس با تجربه باید نظر فنی اعلام کنه که در چه زاویه ای نصب بشه و چند عدد با چند پروژکتور و در چه ارتفاعی مناسبه. غیر ازین باشه پولت رو ریختی آب جوب.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها