ازغدی: امام علی می گوید مردمانی که من را معصوم نمی دانند می توانند از من انتقاد کنند

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی می گوید: امام علی می گفتند مردم از من انتقاد کنند و این حق من است و ایشان البته مردمی را خطاب قرار داده که ایشان را معصوم نمی دانند.

ازغدی: امام علی می گوید مردمانی که من را معصوم نمی دانند می توانند از من انتقاد کنند

حسن رحیم پور ازغدی به روزنامه کیهان گفت: امیرالمؤمنین‌ (علیه‌السّلام) معصوم هستند امّا می‌گویند مرا امر به معروف و نهی از منکر کنید. کدام معروف است که علی به آن عمل نکرده و کدام منکر است که علی انجام داده باشد؟ ولی ایشان صریح هستند.

جالب این است که نمی‌گویند این حقّ شما است، می‌گویند حقّ من به ‌عنوان حاکم است؛ نمی‌گویند شما آزادی انتقاد دارید، می‌گویند حقّ من است که از من انتقاد کنید. این را امامی گفته که معصوم است.

در جای دیگر می‌گویند من بالاتر از این نیستم که خطا کنم؛ البتّه بعدش می‌گویند اگر خودم باشم و خودم؛ چون آنجا دارند با مخاطبانی صحبت می‌کنند که ایشان را معصوم نمی‌دانند.

این را هم بدانیم که اکثر مردم و حتّی اغلب شیعیان در زمان ایشان، شیعه‌ سیاسی بودند؛ شیعه کلامی خیلی کم بودند.

تیپ‌های خاصّی شیعه‌ کلامی بودند که اعتقاد داشته باشند ایشان خلیفه‌ بلافصل پیامبر است و این نصب الهی است و ایشان معصوم است. حتّی آنهایی که در سه جنگ در جبهه‌ها نیروهای امیرالمؤمنین (علیه‌السّلام) بودند، اکثرشان شیعه‌ سیاسی بودند؛ یعنی لزوماً معتقد به عصمت ایشان نبودند ولی می‌گفتند حکومت حقّ علی است. شیعه‌ علی در آن موقع، شیعه‌ سیاسی است که اکثرشان از نظر کلامی اهل سنّت هستند.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ناشناس
    0

    توکه اینقدرادعاداری چرا نمیری با مخالفین توی این سایتهای رنگارنگ مناظره کنی ؟نکند چیزی بارت نیست ؟اونا هی هل من مبارز میطلبند اما خبری از تو واون عباسی وپناهیان ورسایی ووووووونیست که بتونه جواب دندون شکن بهشون بده .

  • فاطمه
    0

    شما غلط میکنید.خودتان را با امام.یا کسانی را باامام یا کسی را با امام قیاس میکنید.مفت خور.مردم امروزی اگاه تر از انند که فکر میکنی............

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر انتقاد کردی مساوی با گونی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      سرکار « ر »!!! افاضه نفرمودید به چه دلیل دینی و مذهبی از قرآن و عقل انتقاد از حضرت امیر که 14 قرن است وفات یافته و در طول این مدت امکان جعل و تزویر بی نهایت علیه ایشون فراهم بوده است می توان شناخت که نقد سخنان منسوب به ایشان محکوم به شکست است؟؟؟!!!

  • ر
    0

    باید بدانیم هر گونه انتقادی از حضرت امیر ع منجر به شکست است، ولی سیره علوی به ما می آموزد که مدیران باید انتقادپذیر باشند و ساده زیست، یعنی زندگی آنان در حد افراد متوسط و فقیر جامعه اسلامی باشد. در حال حاضر اکثر مدیران با منتقدین، رفتار وحشیانه ای را به اجرا میگذارند، و در غارتگری از بیت المال سر از پا نمی‌شناسند. دروغگویی و اشرافی‌گری از مشخصه های بارز بعضی مدیران شده است که قوه قضائیه باید جهت حفظ عزت و اعتبار حکومت اسلامی ، شدیدا به مقابله با آنها برخیزد، یعنی سریعا محاکمه، مجازات و اطلاع رسانی کند، تا کسی جرات خیانت کردن نداشته باشد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خلط عامیانه ی مباحث همراه و هم زمان با مغلطه گویی گمراه کننده است --- میان انتقاد از سخنان ایمانی امیر مؤمنان حضرت علی (ع) و از شخصیت بی آلایش آن حضرت و انتقاد از من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل که به آن حضرت در تضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن نسبت داده می شوند و توسط دین فروشان و مذهب فروشان با اصرار ترویج می گردند ؛ فرق و تفاوت میان حقیقت زمین و حقیقت موجودات آسمانی است که در حال سخن از هر یک از این دونوع انتقادها فرق و تفاوت مذکور می باید با به کار گیری اصول بحث علمی قرآنی و عقلی حتما مد نظر قرار گیرد و این دونوع انتقاد با یک دیگر نزد نویسندگان اشتباه و در هم آمیخته نشوند تا بتوان به نتیجه ی علمی بی خدشه برای هر مسئله ای از بحث دست یافت و بتوان پاسخ هر شبهه و اشکالی را عالمانه داد. چنین فرق و تفاوتی در سخن در باره ی هرمسئله ای از دین و مذهب برای جلو گیر از مغلطه گویی و از خلط عامیانه ی مباحث می باید حتما لحاظ شود.

  • ناشناس
    0

    به برخی از رسانه های همگانی کشور/ شنبه 08/08/1400 --- قانون ستیزی ضد دین و مذهب را چرا نهادهای نظارتی مهار نمی کنند؟ --- بولتن نیوز و چند رسانه ی همگانی مجاز معروف دیگر در کشور مانند خبر گزاری صدا و سیمای ج.ا.ا و الف و تابناک و بسیاری از رسانه های مشابه که باید به قانون رسانه گردانی کشور مقید باشند با چه حقی بی هیچ توجیه قانونی و شرعی و منطقی علمی به خود اجازه می دهند بگونه ای سلیقه ای روشنگریهای قرآنی و عقلی را که مردم متدین را به اصول دین داری و مذهب داری درست و بی خدشه ی الهی آگاه می سازند بی پاسخگویی حذف و نابود سازند. با این که این رویه ی قانون ستیز همیشگی ، سالها است ادامه دارد و در مکاتباتی با دفتر عالی ترین مسئول محترم نظام ج.ا.ا بتکرار یاد آوری شده است هنوز رسانه های مذکور در اقدام همیشگی قانون ستیز پیوسته مردم را از حق آگاهی به حقایق قرآنی و عقلی در باره چگونگی دین داری و مذهب داری خدا پسندانه بی هیچ بازدارنده ای محرو می سازند. دین داری و مذهب داری خدا پسندانه این نیست که من در آوردیها و خرافات و جعلیات دین زدا که با محکمات مفصل قرآن تضاد آشکار دارند بی هیچ مانعی به اذهان مردم متدین تزریق شوند و حق مسلم شرعی و قانونی و منطقی روشنگری این اذهان با حقایق قرآنی در زمینه دین داری و مذهب داری خدا پسندانه از آگاهان به شناختهای محکم و مفصل فرهنگ دین داری و مذهب داری قرآنی - عقلی سلب شود. تردیدی نیست که سر انجام سلب این حق که با حذف روشنگریهای قرآنی و عقلی همیشه مقرون است ، باآشکاری حقیقت در دست رس بودن قرآن نزد همگان و در همه جا ، بحکم هشدارهای بسیاری در قرآن به گمراهی دین زدای توده های متدین و به گرفتار شدن آنان به گناهان کبیره ی نابخشودنی و به عذاب نابخشودنی این گناهان منجر خواهد شد. خداوندا تو خود آگاهی که حقایق فوق صدها بار به گوش مسئولان ذی ربط حکومتی و به گوش و نظر مراجع دین شناسی از راه رسانه های همگانی رسیده اند. افسوس و هزار افسوس که تا کنون با آشکار ساختن این حقایق هنوز نتیجه خدا پسندانه ی ملموس و محسوسی در نتیجه ی آشکار سازی این حقایق الهی حیاتی و سر نوشت ساز در راستای تصحیح اوضاع دین زدای فاجعه بار در دین داری و مذهب داری مردم در هیچ نهاد و ارگان حکومتی و مردمی در سایه یک حکومت دینی که مهم ترین وظیفه ی قرآنی آن مصون نگه داشتن دین از هرگونه تحریف است ؛ بگونه ای سازمان یافته ی علمی و قانونی ضابطه مند و بگونه ای آشکار دیده و شنیده نشده است . وضعیت نا بسامان و ناهنجار و فاجعه بار تبلیغ وارونه و قرآن گریز دین و مذهب در صدا و سیمای ج.ا.ا و در بیشتر رسانه های همگانی ایران اسلامی گواه غیر قابل انکار وجود حقیقت رواج فاجعه بار گمراه رها کردن توده های مردم متدین بنام دین و مذهب در کشور است .

  • ناشناس
    0

    مهم ترین وظیفه ی دینی و مذهبی مسئولان نظام دینی ج.ا.ا و مراجع دین شناسی چیست؟
    ---
    نخستین و مهم ترین و ظیفه ی دینی و مذهبی مسئولان نظام ج.ا.ا و مراجع دین شناسی ؛ دفاع از اصالت الهی دین قرآنی خداوند و دفاع از اصالت توحیدی مکتب تشیع نهج البلاغه ای علوی و مبارزه ی علمی فراگیر همیشگی علیه انبوه روز افزون ضد ارزشی من در آوردیها و خرافات و جعلیات متضاد با قرآن و عقل است که این اصالت را لوث و نابود می کنند.
    اصالت الهی - توحیدی دین خدا و مذهب تشیع علوی با آمیختن ضد ارزشهای متضاد با شناختهای محکم و مفصل قرآن به دین و مذهب بعلت آزادانه فعال بودن خیل بی شمار تحریف گران منفعت طلب بی بند و بار عوام فریب در پوشش حرفه های گوناگون ؛ کاملا لوث و مخدوش و مسخ و نابود می گردد.
    سکوت مطلق همیشگی مراجع دین و مذهب شناسی و مراکز آموزش دین و مذهب در مقابل تحریف گران و خود داری این مراجع و مراکز از انجام وظیفه ی روشنگری قرآنی و عقلی و خود داری از آگاه سازی متدینان به هشدارهای آشکارقرآن در زمینه تحریف گریها ؛ دین و مذهب را به بازیچه ی منفعت طلبی تحریف گران تبدیل کرده و مردم متدین را از آگاهی به حقیقت ضد قرآنی من در آوردیها و خرافات و جعلیات آمیخته به دین و مذهب محروم ساخته است .
    ما بیش از چهل است بحمد الله در سایه حکومت دینی نظام ج.ا.ا زندگی را می گذارنیم ولی افسوس که تاکنون هیچ اقدام و جنبش سازمان یافته ی علمی ضابطه مند و قانون مندی را از نهادهای ذی ربط حکومتی نظام و از مراجع و مراکز دین شناسی برای مبارزه علمی آشکار علیه تحریف گریهایی که پیوسته اصالت توحیدی دین و مذهب را نشانه می روند ندیده ایم.
    این مبارزه ی علمی خدا پسندانه که همه ی پیامبران الهی از بدو بعثت بدستور خداوند طلایه دار آن بودند در حقیقت نخستین و مهمترین وظیفه و مسئولیت تخلف ناپذیری است که خداوند در قرآن به دوش مسئولان ذی ربط نظام و مراجع و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب گذارده است .
    خداوند در قرآن متخلفان از این وظیفه و همه ی افرادی که حقایق وحی الهی از جمله حقایق شناختهای توحیدی قرآن را بنا به مصلحت اندیشیهای گوناگون بشری محض کتمان می کنند به لعن و نفرین از جانب خود و از جانب مؤمنان و به محرومیت از رحمت الهی ؛ آشکار هشدار داده است .

  • ناشناس
    0

    مردم تاکی باید از حقایق شناختهاو هشدارهای قرآن غافل بمانند؟؟؟!!!
    ---
    مردم با کتمان حقایق شناختها و هشدارهای قرآن در باره چگونگی دین داری و مذهب داری ، که با سکوت مراجع دین شناسی و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب در مقابل رواج من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل ؛ مجهول مانده اند و و عدم آگاهی به آنها دین داری و مذهب داری آنان را نابود می کند تا کی باید از این حقایق و هشدارها غافل بمانند و گرفتار و اسیر ضد ارزشها شوند؟؟؟!!!
    مگر مهم ترین وظیفه دین شناسان و مراکز آموزش و تبلیغ دین و مذهب روشنگری و آگاه سازی همیشگی مردم به حقایق شناختها و هشدارهای قرآن برای شناساندن آنان به چگونگی دینداری و مذهب داری خدا پسندانه نیست؟؟؟!!!
    آیا مردم می دانند که گرایش به من در آوردیها و خرافات و جعلیات ضد قرآن و عقل بنام دین و مذهب با غفلت از شناختها و هشدارهای قرآن بحکم خداوند در آیات 103 تا 106 سوره کهف و آیه 65 سوره زمر و در بسیاری از هشدارهای دیگر قرآن حاصل یک عمر دین داری آنان را نابود و تباه می کند؟؟؟!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها