رحیم پور ازغدی: سه چهار نفر اپوزیسیون داریم که همگی جزو روسای جمهور سابق بوده‌اند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در یک مقطعی بنی صدر اپوزیسیون بوده و بعد از آن هم هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد اپوزیسیون شدند و فکر می‌کنم روحانی هم در حال تبدیل شدن به یک اپوزیسیون است.

رحیم پور ازغدی: سه چهار نفر اپوزیسیون داریم که همگی جزو روسای جمهور سابق بوده‌اند

حسن رحیم پور ازغدی در مراسمی با بیان اینکه انتقاد از نظام باید عادلانه، دلسوزانه و در جهت حل مساله باشد و نه در جهت حذف افراد و گرفتن جای آنها، گفت: طبق قانون اساسی نمایندگان مجلس باید بر دولت و وزرا نظارت کنند و این نظارت نیز شامل وزارت کشور و عدم صدور مجوز برای انجام اعتراضات مردمی می‌شود؛ البته اگر مجلس نیز به وظیفه خود عمل نکند رسانه‌ها باید به این موضوع بپردازند و اگر رسانه‌ها نیز کوتاهی کردند می‌توان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد.

وی گفت: حکومت پهلوی، چون اصلاح ناپذیر بود و کسی حق نقد آن را نداشت یک سیستم فاسد بود و به صورت اتوماتیک وار به نشر فساد می‌پرداخت؛ اما امروز وضعیت کشور اینگونه نیست تا جایی که برخی روسای جمهور ما از بالا تا پایین قانون اساسی را زیر سوال می‌برند و اصلا مسئولان ما مسابقه می‌گذارند تا بگویند نسبت به دیگران اپوزیسیون‌تر هستند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: هم اکنون سه چهار نفر اپوزیسیون در کشور حضور دارند که همگی جزو روسای جمهور سابق بوده اند و اپوزیسیون‌های دیگری نیز وجود داشته اند؛ مثلا یکی از این اپوزیسیون‌ها بازرگان بود که خودش زمانی همه کاره مملکت بوده و یا یک زمانی آقای منتظری اپوزیسیون شد که خودش قائم مقام امام و نفر دوم کشور بوده و اصلا در مورد خیلی از کار‌ها خودش تصمیم گیری کرده است.

در یک مقطعی هم بنی صدر اپوزیسیون بوده و بعد از آن هم هاشمی، خاتمی و احمدی نژاد اپوزیسیون شدند و فکر می‌کنم روحانی هم در حال تبدیل شدن به یک اپوزیسیون است؛ البته تبدیل شدن این افراد به اپوزیسیون به معنای معیوب بودن سیستم نیست. معتقدم سیستم بیش از اندازه لوس است، چون باید یقه این افراد را بگیرد و به آن‌ها بگوید وضعیتی که امروز نسبت به آن اعتراض می‌کنید نتیجه تصمیمات خود شما بوده است، اما این کار را نمی‌کند.

وی بیان کرد: سیستمی که امکان اصلاح نداشته باشد و اجازه اصلاح را ندهد این سیستم فاسد است و حتما از هم فرو می‌پاشد و راهی هم جز براندازی آن نیست؛ اما در ایران راه برای اصلاح سیستم باز است تا جایی که در دولت خاتمی، احمدی نژاد و در دولت احمدی نژاد روحانی که هر کدام ضد دولت قبل از خود بودند رای می‌آورد و این بدان معناست که هم دموکراسی در چارچوب سیستم برقرار است و هم امکان اصلاح وجود دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 67
  • پرسان
    0

    جناب رحیم پور اون آقایون اپوزیسیون نیستند منتقد رفتارخودشون هستندکه چرا بامردم ومملکت عمل کردن،اونهاپشیمان نحوه ی مملکت داریشان هستند،گذشته از همه ی اینها اگه مردم قدرت انتقاد رودر روداشتند نظام اسلامیه،اگه آدمهاخط قرمزنباشند حکومت عدالت علوییه،کی جرآت انتقاد داره، انتقادم بشه کی پاسخگویه شماداری چیزی روبه زبان میاری که دلت نه خبرداره ونه اعتقادی به موضوع داری

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      فکر نکنم از طرف اونها حرف‌زدن کار درستی باشه!!!

  • ایرانی گرفتار
    0

    سیستم معیوب نیست سیستم خ.. تو خ.. است و طبیعی است همچین نتیجه داشته باشد راستی آقای ازغندی هویج چند شد در این سیستم بی عیب و نقص

  • عبیدی
    0

    بزرگترین دشمن نفوذی واپوزسیون این کشورحرافان بی خاصیتی چون تو وحسین شریعتمداری والله کرم و فریدون عباسی وکریمی قدوسی وپناهیان تک ماکارون و...هستید که جز نفرت پراکنی ودفع حداکثری دوستداران انقلاب هیچ رسالت دیگری ندارید. انسان ها با چماق وفحاشی وتهمت هدایت نمی شوند ، منطق ومحبت است که امثال حر ریاحی را هم شیفته حسین ع می کند .

    نظرات شما -
    • مسعود
      0

      مرده شور اصلاح طلب و اصولگرا رو باهم ببرن که هر دوشون مسبب وضع موجودن..سوالی که هست فقط اینه! این آقایون تخم نفرت پراکن سخنران اصولگرا همیشه و در همه ی دولتها تریبون دست داشتن نمونه ش همین آقا که پایه ثابت شبکه ۱ بود..ولی چرا هیچکدوم از سخنرانان و ایده پردازان اصلاح طلب تا بحال توی رسانه میلی صحبت نکردن؟

  • کاربر ناشناس
    0

    اگرکشوربه دست شمانبودالان وضعیت مردم این گونه نبودان بندگان خدا تازمانیکه بودن کلی خدمت به مردم کردندهاشمی وخاتمی بزرگ بودن وبزرگ خواهندماند ارشمااقای ازغدی چیزی غیرکوبیدن دلسوزان ندیدیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همه بدبختیامون از زمانی بود که احمدی نژاد جلیلی رو رئیس تیم مذاکره کننده کرد از اونجا بدبختیامون شروع شد همش هم میگن هسته ای سود داره والا ما که تا الان چیزی ندیدیم

    • هاج و واجم
      0

      درحیرتم که از یک نظریه پرداز که یک تحلیل کلی در مورد اپوزیسیون و روسای جمهورقبلی واینکه الان طرز تفکر و نگاهشان به نظام و مملکت چجوری شده و به کدام سو میروند ، چه استنباطی کردید که اینجوری خودتون رو به در و دیوار میکوبید و هفت پشتش را ردیف کردید !!! آخه از حرفهای ایشون چی فهمیدید که اظهار تفضلات میفرمایید !!! بابا شمارا بخدا انصاف داشته باشید !!! فضای مجازی اجازه اظهار نظر داده ولی چیزی بنویسید که جهالتتون را اینقدر علنی نکنه !. خوب دقت کنید اون چی میگه شما چی مینویسید!!!!!! وای برما ، که چقدر هم خودمون رو علامه میدانیم!!!! بخدا ادم از این همه اظهار فضل اقایون علما و فضلا متاسف میشه. به کجا چنین شتابان؟؟؟!!!

  • بازنشسته
    0

    جناب رحیم پور مردم زیرفشارتورم وگرانی وقیمت دلار دارن له میشن اونوقت شمادنبال چی هستی این بود قدرت اصولگرایان

    نظرات شما -
    • هاج و واجم
      0

      این هم نمونه ای از پرت و پلا گویی اقایان علما و فضلا !!! خب گرانی را از اول انقلاب و بطور مدام داشتیم و اوجش نتیجه مذاکرات عالیجنابان روحانی و داردسته اش در برجام و خیانتهای پیدا و پنهانشان بود خب انصاف بخرج بده وجلیلی و ظریف را کنار هم بگذار و بگو کدام خط فکری به مملکت و ملت ضرر زد . کینه و عقده کور تان کرده حاضر نیستید روی انصاف صحبت کنید فقط دلتان میخواد یه جوری عقدهاتونو خالی کنید ، کی و کجاو چه حرفی میزنید مهم نیست !!! فقط برای خیلی هاتون متاسفم! وبرای خودم که به چرت و پرت گفتنهاتون اهمیت دادم.

  • حسین
    0

    هاشمی و خاتمی اصل نظام بودند و بقیه اپوزیسیون آنها. چرا تاریخ را برعکس ورق میزنید؟

  • علی
    0

    آقای ازغدی، روسای جمهور مورد تایید عینی و عملی ملت قهرمان ایران با آرای مستقیم انتخاب شدند، و حرف و عمل آنها پشتوانه مردمی و مشروعیت دارد، ولی جنابعالی که رای مردم را نداری ، برای چه چیزی حرف میزنی؟ اول خودت را در معرض انتخاب و رای مردم قرار بده، اگر رای آوردی، شروع به سخن پراکنی کن.

  • ناشناس
    0

    حالم ازت به هم می خوره چه خوب بگی چه بد پس کمتر صحبت کن

    نظرات شما -
    • و
      0

      ناشناس خاصیت آدم فاسد همینه که از مومن خوشش نمیاد

    • ر
      0

      مومن را تعریف کنید؟ آیا حمایت از حاکمان ستمگر و غارتگر عین دین و ایمان است؟ آیا گرسنگی دادن به مردم ، از شراره های دین و ایمان است؟ آیا ضربه به دین زدن، تحت لوای اسلامگرایی و بیداری اسلامی، مورد تایید امام عصر عج است؟ انشالله خداوند همه را به راه راست هدایت کند، البته کسانی که شکم هایشان با اموال حرام پر شده است، در قعر جهنم سوزان قرار خواهند گرفت، این اراده خلل ناپذیر خداوند است. ای حراف های دمدمی مزاج ، به خود آیید و توبه کنید. این به نفع شماست ، اگر میدانستید.

  • اصولگرای گروگانگیر جان ملت برای رسیدن به قدرت
    0

    شما اصواگرا ها چی هستید ؟یه مشت برشکسته نزد مردم .اتفاقا اصل اپوزیسیون شما هستید علیه ملت. به چه فلاکتی افتادید. متوسل شدید به امید دانا و تتلو. پول مملکت میدید به امید دانا که ازتون تعریف و تمجید کنه.خیلی شبیهتونه . ریش داره .شبها چجوری خوابتون میبره با این وضع مملکت؟رسیدن به قدرت جه لذتی داره .به این فلاکت؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رئیسی تنها اصولگرایی بود که رئیس جمهور شد اونم با حذف شخصیت های مهمی مثل احمدی نژاد و لاریجانی و پزشکیان

  • تیرشیش کبلاقا
    0

    آهای ازشکری تو خودت عین کاپیتو لاسیونی

  • حیران
    0

    غیر از اولی که فرار کرد ما نشانی ار اپوزیسیون بودن بقیه ندیدیم یا شاید ما معنی اپوزیسیون را درست نفهمیده ابم......

    نظرات شما -
    • ارغوان
      0

      مردم هم مخالف هستند ،ولی سرکوب میشوند

    • ناشناس
      0

      واقعا" معنی اپوزسیون را نفهمیدی

  • بنده خدا
    0

    آقای رحیم پوازغدی،پدر گرامی شما تازه به رحمت خدا رفته.تن بنده خدا رو تو قبر نلرزون.چرا باعث میشی به بنده خدا حرفی زده بشه.تو رفتارت کردارت حرف زدنات توجه کن.من خودمم پدرمو یکسال از دست دادم همیشه مراقبم که خدایی ناکرده موجب ناراحتی پدرم نشم.درضمن شما باید تو اون دنیا جوابگوی تهمتها وتزویر وسکوتهای منفعت طلبت باشی.

    نظرات شما -
    • @
      0

      درود بر رحیم پور.

  • ناشناس
    0

    اره جون خودت

  • احدی
    0

    خیلی جالبه !!! ۱- اقای هاشمی کسی بود که رهبری معظم تا وقتی هاشمی زنده بود فرمودندهیچ کس در این کشور برای من هاشمی نمی شود و وقتی هم که فوت کردند رهبری در پیام شان فرمودند خناسانی سال ها تلاش کردند که میان ما اختلاف ایجاد کنند ولی نتوانستند ، پس معلومه یکی از ان خناسان جنابعالی هستی که حتی از مرده هاشمی وحشت داری ۲- در مورد احمدی نژاد رهبری فرمودند که موضع سیاسی احمدی نژاد به من نزدیک تر است . حالا افراطیون امثال تو چه کرده اید که این یار غار رهبری هم به عنوان اپوزسیون معرفی می شود ؟ روحانی را هم که کم کم دارید به اپوزسیون ها اضافه می کنید ! حسد بدترین بیماری است که درمانش از سرطان سخت تر است ومتاسفانه تو وهمفکران طالبان صفتی چون تو به ان گرفتارند .

    نظرات شما -
    • مشهدی
      0

      شما که اینقدر مطالب رو به دقت به خاطر دارید چطور فرمایش امام که فرمودند میزان حال افراد است را فراموش کردید ضمنا" لازم است به چند مطلب را یادآوری کنم . ۱- حذف آقای هاشمی از امامت جمعه ۲-متن نماز میت آقا برای مرحوم هاشمی ۳-عنوانی که هفته گذشته آقا در پیام تسلیتشان به مناسبت درگذشت پدر آقای اذغدی به ایشان نسبت دادند.

  • حسین
    0

    رحیم پور جان ،اون بالا بالا چه خبره که بعد رحلت امام ره ، همه ی روسای جمهور درحالیکه هر کدام هشت سال کشور دست شان بوده و نفر اول اجرایی کشور پر ثروت ما بوده اند ،به یکباره میشوند اپوزیسیون ، جان من بگو چه خبره ،؟ داداش جان اونجا خر که داغ نمی کنند؟

    نظرات شما -
    • آشنا
      0

      انتقاد از نظام باید در جهت حل مساله باشد و نه در جهت حذف افراد و گرفتن جای آنها،------- اگر یک جو شعور بود، حیا می کرد و میفهمید که در مقابل چشمان ملت همه کاندیداها برای انتصاب رئیسی حذف شدند

  • موسی کهنو
    0

    ۲۸خردادمعلوم شداپوزیسیون چندنفرن .یاروت زیاده یامردم را....حساب کردی .بدبخت اگرجیب من هم پربودشایدهم فکرت بودم فعلا انسولین وداروم واجب تره

    نظرات شما -
    • هفت لنگ بختیاری
      0

      حاج موسی.مگه انقلاب باید برای تو دارو تهیه کند.انقلاب وظیفش به انسانیت رساندن شماست که هنوز ادم نشدید.داروهاتونو خودتون باید تهیه کنید

  • اکبر
    0

    فکر نمی کنین مشکل از خودش شماست که هرکس رئیس جمهورمیشه با هم مخالف مبشید

  • سعید
    0

    میزنم شما چطور اجازه اصلاح می‌دین تو اوین و فشافویه

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر روحانی محاکمه نشود عدالت در جامعه نییت در فرانسه چطور سارکوزی محاکمه می شود ولی در ایران امثال روحانی ۸سال خیانت کردند آ زادند فردا هم طلبکار می شوند

  • کاربر ناشناس
    0

    خدا لعنت کند کسانی که تیشه به ریشه این انقلاب زدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هی ززززززززررررررااااات.

  • کاربر ناشناس
    0

    تنها چیزی که ملت را آرام می کند محاکمه روحانی است

  • سروش
    0

    رحیم پور ازغدی:حکومت پهلوی، چون اصلاح ناپذیر بود و کسی حق نقد آن را نداشت یک سیستم فاسد بود پس میشه نتیجه گرفت اگر حکومتی اصلاح پذیر نبود فاسده

  • عال
    0

    اصلا اپوزسییون معنیش میدونی هرکس کفت بالای چشمت ابرو ست شما مگید ارازل اوباش مثلا میخواهی بکی ازادیه امرور هرکس به شما اعتراص کنه شما اجازه صحبت نمیدید مردم خر نیستن

  • اکبر
    0

    من ایمان دارم اکثر شما اخوند زاده ها وسیاست مداران این مرزوبوم هیچ کدامتان ایرانی نیستید همگی تان از آل زبیر هستید. بازم ممنون خودتو یک سر بالاتر از دیگران میدانی دقیقآ مثل عبدالله پسر زبیر.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      اکبرخان! تو از آل کی هستی!؟ مرده شور خودت وایمانت راببرندکه نشان دادی ازان حرام خواران باسابقه ای

  • ..
    0

    یک موی احمدی نژاد می ارزد به هزارتا امثال شما به فکر مردم بود یارانه داد سهام عدالت داد مسکن مهر رو انجام داد حالا شماها هیچ نکردید هیچ به همون برنامه های احمدی نژاد هم گند زدید از خدا بترسید معلوم نیس فردا زنده باشی یا نه ظلم نکنید

    نظرات شما -
    • اقآ
      0

      هیچ کس.نه برای خدا.نه برای دین.نه برای مردم.نه برای شرافت و انسانیت و وجدان کاری نکرد همه برای نفس خویش و جایگاه و قدرت طلبی کوشیدند.

  • اکبر
    0

    هرکارتان کنند باز هم تشنه قدرت هستید. خاک بر سرتان.

  • آشنا
    0

    اصلا هم کار از جای دیگری نمی لنگه!!!! مثلا پاچه ای چیزی نخوردی که همه روسای جمهور چهل سال اخیر را محکوم میدانی

  • میلاد
    0

    اپوزسیون تو وامثال تو با تفکرات بسته ومتحجرانه وطالبانی هستید که وقتی مردم در انتخابات شرکت نمی کنند چون کر م نیمه جان ، جان می گیرید ومثلا به صحنه می ایید ، ان کسی اپوزسیون است که پایگاه مردمی ندارد احمدی نژاد وخاتمی وروحانی هرکدام بابیش از ۳۰ میلیون رای رئیس جمهور شدند در صورتی که رئیسی با هزار ویک حرف وحدیث ۱۷ میلیون رای !؟ حالا به نظرت کدامیک مردمی تر هستند ؟ شما معروفید به ۲۰ درصدی پس حرف زیادی نزن .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مخصوصا احمدی نژاد و خاتمی که اکثریت مردم اونها رو انتخاب کردند نه اکثریت آرا

  • فاتح
    0

    همین کامنت ها را بخونی متوجه خواهی شد که جایگاهت در میان مردم چگونه است ، مصداق عینی انهایی هستی که علی ع در شکوه از انها سر در چاه می کرد ، متحجرینی خودخواه وخود برتر بین ، زبان نفهم ، جمود الفکر ، حسود ، کینه ای ، دارای عقده های حقارت انباشت شده و....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      تو که از روحانی و فریدون و جهانگیری و امثال اینها برای منافعشون حاضر به فروش مملکت شدند دفاع میکنی از حضرت علی (ع) مایه نگذار .

    • .
      0

      فاتح مزدور قلم به مزد.ای جماعت پیرو منافقین خاموش

  • فرهاد
    0

    بجز شهید رجایی سلطان احمدی نژاد همگی بلی هستن اپوزیسیون

  • ش.معلم
    0

    اینکه چندین مقام اجرایی بالا در کشور بعد از دوران کارشان اپوزیسیون میشن خیلی معنا داره. حتما کار جایی می لنگد.

  • ساچو
    0

    استاد !رحیم پور نظر شما در باره آخوند پناهیان چی هست؟همیشه و همیشه تندروی ختم میشود به خود بزرگ بینی ونتیجه آن نابودی.باور کن استاد!!!!!!!!

  • میرزا
    0

    شما بواسطه حضور در جنگ( ایران وعراق)و خواندن چند کتاب ، غره شدی.به خود بیا ، به قول خودتان میزان حال افراد است.حال، استاد رحیم پور:پر ادّعا، متحجر، تمامیت خواه، تندرو و.......'.......والبته مصداق سخنان جورج بوش پسر : هرکه با مانیست، پس علیه ماست.

  • ستار خان
    0

    یک بیماری خطرناک شمارو استاد!!! فراگرفته وآن: ...... منّ مخالفم وآن چیزی که منّ تحلیل میکنم درسته!!!!!شما از حافظه مِلّت ایران پاک شدی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته استاد اپوزیسیون

  • ناشناس
    0

    شهید رجایی وباهنر خیلی زمان کوتاهی بر سر قدرت بودند که اگر میماندند آنها هم جزءاپوزسیون بودند،، جالب اینکه پور ازغدی همیشه وارونه حرف میزند خود به خودمعنی صحبت ایشان این است هرکه آگاه تر بیشتر اپوزسیونی تر خدا از سر گناهان این آقا بگذرد سلطان استدلال برای وارونه نشان دادن موضوعات

  • ناشناس
    0

    شما که خودت فرد اگاهی میدانی، بیبن چقدر اش شوره که هر کس از خر مراد پیاده میشه تبدیل به اپوزیسیون میشود اسمش میگذاری دموکراسی.

  • ناشناس
    0

    مهم ترین مسئله اینه که حرفای این آقا خودش خودش رو نقض میکنه ، ایشون میگه نظام پهلوی چون قابل اصلاح نبود و کسی حق اعتراض نداشت ، یک سیستم فاسد بود ، چند جمله بعد باز میگه ، روسای جمهور ما بالا تا پایین قانون اساسی رو نقد میکنن ، سوال اینجاست که چند درصد از نقدها منجر به اصلاح قانون اساسی شد؟ اصولا از دیدگاه حکومت فعلی قانون اساسی قابل اصلاح هست یا فقط میتوان آن را به صورت شفاهی نقد کرد ؟ اتفاقا روسای جمهور قبلی وقتی از دیدگاه شما اپوزیسیون‌ میشوند که به قانون اساسی نقد وارد میکنن ، پس میبینیم که نقد ناپذیری در حکومت فعلی از جملات شما هم قابل اثبات هست و همچنین اینکه چرا روسای جمهور بعد از پست ریاستشان تبدیل به اپوزیسیون‌ میشوند هم خود جای سوال است، آیا از مسائلی سر در میاوردند که تا قبل از آن از آن اطلاع نداشتن ؟ چگونه راه برای اصلاح سیستم باز است در حالی که حکومت منتقدان را به چشم اپوزیسیون‌ میبیند؟ اینکه سیستمی را که تمام دنیا به چشم سیستمی مستبد میبینند شما لقب لوس را به آن میدهید هم طنز جالبی است

  • مهرداد سربندی
    0

    رحیم پور ازغدی،عضو محترم شورای انقلاب فرهنگی، فرهنگستان زبان فارسی به جای «اپوزیسیون» واژه «گروه مخالف» را پیشنهاد داده‌است. بنابراین شما هم بهتر است بگویید گروه مخالف. این واژه زهرش بسیار کمتر از زهر دلخواه شما در آن واژه فرانسوی است که برای تخریب اذهان عمومی مد نظر دارید. حالا از شمای مثلا روشنفکر سئوال می کنم اگر در حکومت اسلامی ایران که ادعای ام القرایی عالم اسلام را دارد کسی با جریان انحصار طلب اصولگرا و جریان پایداری و جریان سوء استفاده کنندگان از نام مقدس اسلام برای غارت مردم مخالف باشد اشکالی دارد؟ سئوال دوم ، اگر کسی دولت رئیسی را از برآمده از انتخابات حداکثری نداند و مخالف آن باشد اشکالی دارد؟ سئوال سوم، اگر کسی به این یقین رسیده باشد که در این مملکت به اسم دین به مردم ستم می شود و مخالف این ستگری باشد اشکالی دارد؟ چهل سال شما و هفکرانتان مخالف دولت امام و جنگ مخالف دولت باز سازی ، مخالف دولت تمام مردم اصلاحات و مخالف دولت اعتدال بودید و تنها افتخارتان موافقت با دولت سرتا پا دزد و غارتگری احمدی نژاد است که از آستین خودتان برای گزیدن مردم بیرون آمد و وقتی که خودتان را هم گزید از او هم به اسم اپوزیسیون یاد می کنید. آیا دولت روحانی دولت رسمی و حداکثری مردم نبود؟ چرا جلیلی در مقابل آن دولت با افتخار خود را رئیس دولت سایه میدانست. و شما نگفتید او یک اپوزیسیون است. به نظر شما دانشی که در خدمت یک گروه ضد مردمی قرار بگیرد صاحب آن دانش چند می ارزد؟ آقای مثلا باسواد مسلمان ،اپوزیسیون (به فرانسوی: Opposition) در اصطلاح سیاست به مجموعه افراد و نهادهای مخالف اصل نظام سیاسی گفته می‌شود که در صدد براندازی نظام حاکم هستند. این امر لزوماً به معنی مخالفت با اصل نظام حکومت نیست، بلکه ممکن است به مخالفت با آن بخش که دولت را در دست دارد تنزل کند. مثال این واژه در نظام‌های پارلمانی در مورد گروه‌های مخالف دولت یا در مورد گروهی از جامعه که با سیاست‌های دولت موافق نباشند به کار برده می‌شود. بنابراین مخالف جریان فکری شما و یارانتان ن تنها خاتمی و روحانی و هاشمی و میر حسین و احمدی نژاد نیستند بلکه بخش عظیمی از بنده جامعه است که دنیا آنها را بنام ایرانیان مسلمان شیعه پیروی خط سرخ کربلا می شناسند اما شما آنها را اپوزیسیون، غیر خودی، دگر اندیش و حتی گاهی ضد انقلاب و غربزده و مرتد میدانید. براستی که شما چقدر مردمی هستید.

  • اقآ
    0

    انسان بسیار شریف.نجیف.علیف.غلیف.جلیف.چلیف.حلیف.ملیف.صلیف.صلیف.وغیره.و سایر.

  • احمدی
    0

    علت آنکه روسای جمهور پیشین ما منتقد سیستم میشوند آنست که حزبی ندارند که تجربیات ۸ ساله آنها در آنجا مدون و در اداره بهتر کشور بکار گرفته شود .

  • سید اصغر
    0

    با رفتارهای نابهنجار و بی لیاقتی که در بطن مدیریت کشور وجود دارد الانه اکثریت مردم اپوزسیون هستند نتایج انتخابات مبین آنست

  • فقرا
    0

    این درخت ۴۲‌ساله شما هنوز ثمر نداده؟؟؟

  • ماس موسیر
    0

    بسیجیان حرم توپخونه.ابگوشت‌تموم شد همه رفتند خونه ای داد بیداد خدانگهداد

  • کاربر ناشناس
    0

    چه اهمیتی داره حرفهای این پاچه خوار به اصطلاح روشنفکر

  • غیر قابل نشر
    0

    پس بگو دستگاه اپوزیسیون سازی راه انداخته شورای نگهبانتون

  • آلن
    0

    جناب اذغدی شما یه تحقیقی بکن که چرا هر رئیس جمهور بعد از دوران ریاست جمهوریش منفور نظام میشه! این افراد هم فرزند خود نظام هستند! یا این نظام پوپولیستی است یا انسان آفرین نیست؟! قضاوت با تو مواجب بگیر نظام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها