معرفی بهترین مکمل‌ های تقویت استخوان

همانطور که می‌دانید استخوان‌ها و مفاصل در واقع ساختار حرکتی بدن را تشکیل می‌دهند، که سلامت آن‌ها رابطه مستقیمی با سلامت عمومی بدن نیز خواهد داشت.

 معرفی بهترین مکمل‌ های تقویت استخوان

مواردی چون افزایش سن و عدم تحرک و فعالیت بدنی، می‌تواند سبب آسیب ‌دیدن مفاصل و استخوان‌ها شود. البته گاهی افراد جوان‌تر هم ممکن است بنا به دلایلی به این‌گونه عارضه‌ها مبتلا شوند.

اما آنچه که واضح و روشن است این است که استخوان‌ها و مفاصل اغلب در سنین جوانی سالم‌تر و قوی‌تر هستند، و تراکم استخوان با افزایش سن کمتر خواهد شد، بنابراین می‌تواند موجب به‌ وجود آمدن مشکلات زیادی در افراد شود که در این صورت باید به دنبال روش های درمانی مناسب از جمله فیزیوتراپی رفت. تکنیک‌های فیزیوتراپی به تقویت عضلات و استخوان‌ها کمک می کند. به طور کلی این فرایند می‌تواند منجر به افزایش قدرت عضلات و تراکم استخوان ها شود. البته که انجام صحیح تمرینات فیزیوتراپی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، به همین دلیل است که فیزیوتراپ ها به افراد توصیه می کنند از دستگاه های فیزیوتراپی استفاده نمایند. در صورت تمایل به خرید و بررسی قیمت دستگاه فیزیوتراپی، روی لینک داده شده کلیک کنید.

اما در بسیاری از موارد، محدودیت­‌های رژیم غذایی، از دست دادن اشتها، اختلالات گوارشی یا سایر عوامل هم می‌توانند توانایی افراد را در دریافت انواع مواد مغذی مورد نیاز تحت شعاع قرار دهند. در این حالت، مکمل­‌ها و ویتامین­‌ها می­‌توانند برای افزایش دریافت مواد مغذی مفید واقع شوند.

بنابراین بسیاری از بیماری‌های استخوانی و مفاصل قابل پیشگیری هستند و همانطور که گفته شد می توان با استفاده از قرص ها و مکمل های تقویتی که به صورت تزریقی، کپسول، قرص و ... موجود می‌باشند، از این نوع بیماری‌ها جلوگیری کرد.

بهترین مکمل‌ های تقویت استخوان و مفاصل

معرفی بهترین مکمل_ های تقویت استخوان - تصویر 2

مکمل یا قرص های کلسیم نقش مهمی در سلامت استخوان و بهبود تراکم استخوان و کاهش عوارض پوکی استخوان و شکستگی های استخوان دارد.

  •  

قرص یونی بن بلند لیبرتی

 ترکیبات این قرص کربنات کلسیم، ویتامین دی 3، روی، ویتامین کا 2 و منیزیم می‌باشد، که با مصرف آن می‌توانید شاهد تاثیرات فوق‌العاده‌ای در بهبود سلامت استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان باشید. همچنین مواد مغذی موجود در این محصول موجب ارتقا عملکرد سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

  •  

قرص سوپراکل نیچرز اونلی

این قرص حاوی ویتامین دی، منیزیم و روی می‌باشد، که ترکیبی موثر جهت ساخت و حفاظت از استحوان‌ها، پیشگیری از تحلیل رفتن استخوان و از روش های درمان پوکی استخوان نیز محسوب می‌شود.

  •  

قرص استئوکینون هولیستیکا

ویتامین کا 2 و کلسیم، از ترکیبات مهم این قرص می‌باشد، که با استفاده از این قرص قدرت جذب کلسیم به بدن افزایش یافته، و همچنین غلظت مواد معدنی استخوان‌ها افزایش پیدا کرده و با از بین‌ رفتن توده‌های استخوانی کمک می‌کند.

  •  

قرص یونی فلکس لیبرتی

ترکیبات این قرص شامل کلسیم، ام اس ام، ویتامین دی 3، منیزیم، روی و ویتامین کا 1 می‌باشد، که با مصرف این دارو دردهای ناشی از آرتریت به اندازه قابل توجهی کاهش یافته، و افراد مبتلا به این بیماری عملکرد جسمی و عضلانی بهتری پیدا خواهند کرد.

  •  

قرص استئوکر ویتابیوتیکس

این قرص حاوی روی، کلسیوم، منیزیم و ویتامین دی 3 است، که با توجه به این ترکیبات می‌توان گفت منبع غنی از کلسیم به شمار می‌رود. این مکمل در سلامت قلب و عروق، ماهیچه‌ها و همچنین افزایش قدرت استخوان بسیار مفید و موثر است.

  •  

قرص کلسی کر ویتان

 ویتامین دی 3، زینک و منیزیم از ترکیبات موثر این قرص است، که به جذب کلسیم در بدن کمک کرده و نیز شکل‌ گیری استخوان‌ها را بهبود می‌بخشد.

  •  

قرص کلسی پاور هولیستیکا

این دارو حاوی کلسیم، منیزیم دریایی، روی و ویتامین دی 3 است، که مصرف آن برای ترمیم استخوان‌ها به خصوص در زمانی که استخوان‌ها دچار شکستگی می‌شوند، توصیه می‌شود.

  •  

قرص کلسیترا سوپرابیون

این داروی موثر علاوه بر کلسیم، ویتامین دی 3، منیزیم و روی، حاوی مس و منگنز هم می‌باشد، که با توجه به وجود مس در ترکیب آن، از خاصیت آنتی ‌اکسیدانی برخوردار می‌باشد، که از وارد شدن آسیب به سلول‌ها و بافت‌های استخوانی جلوگیری خواهد کرد. همچنین به بهبود تراکم استخوان کمک کرده و در شکل‌گیری استخوان‌ها نقش موثری را ایفا می‌کند.

  •  

کپسول فست ران او پی دی فارما

 این کپسول گیاهی حاوی عصاره آووکادو و سویا بوده، که ترکیب گلوکوزامین، کندرویتین و سویا استرول‌ها در بازسازی و ترمیم استخوان، بهبود عملکرد مفاصل، کاهش درد و التهاب مفاصل بسیار مفید و موثر بوده و همچنین بهبود دهنده تحرک و انعطاف پذیری غضروف می‌باشد.

ترکیبات کلی مکمل‌ ها و داروهای تقویتی استخوان و مفاصل

معرفی بهترین مکمل_ های تقویت استخوان - تصویر 3

به طور کلی برخی ترکیبات به کار رفته در مکمل‌های تقویتی استخوان، به صورت مشترک بوده و در همه داروها وجود دارند، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • کلسیم
  • ویتامین دی
  • منیزیم
  • زینک (روی)
  • ویتامین کا 2
  • در برخی مکمل‌ها ترکیبات آلی، عصاره‌های گیاهی

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها