معرفی 4 مورد از زیباترین ورق های شیروانی

امروزه در دنیای خاکستری آهن و فولاد، ورق های شیروانی از جذابیت و محبوبیت بسیاری برخوردار می باشد. این فلزات حاصل فرم دهی ورق های گالوانیزه رنگی هستند و طرح های مختلفی را به خود اختصاص می دهند.

معرفی 4 مورد از زیباترین ورق های شیروانی

ویژگی منحصر به فرد این محصولات مقاومت در برابر زنگ زدگی، خوردگی، اکسیداسیون، رطوبت، حرارت، خراش، ضربه و ... می باشد. زیباترین طرح های ورق شیروانی که هر کدام با دستگاه های مخصوص اعمال می شود، شامل 4 مورد هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

ورق شیروانی ذوزنقه ای

یکی از زیباترین و مستحکم ترین طرح های ورق شیروانی که زیبایی ظاهری خاصی نیز دارد، فرمینگ ذوزنقه نامیده می شود. این طرح از اعمال موج های مربعی شکل در عرض ورق گالوانیزه تولید شده و دارای طیف رنگی متنوعی نیز می باشد. شیب مجاز فرم ذوزنقه ای 20 درصد بوده و در بازه ضخامتی 4/0 تا 9/0 میلی متر در تولید می گردد. نحوه عرضه این فلز در طول های 1 تا 12 متری می باشد و عرض آن ها معمولاً 1000 و 1250 میلی متر در نظر گرفته می شود. بیشترین کاربرد فرمینگ ذوزنقه ای در سوله سازی، دیوار انبارها، حصار دور محوطه و سقف ساختمان های مختلف می باشد و قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارد.

ورق شیروانی کرکره سینوسی

معرفی 4 مورد از زیباترین ورق های شیروانی - تصویر 2

زمانی که صحبت از قدیمی ترین فرمینگ های ورق گالوانیزه می شود، نام کرکره سینوسی به میان می آید. علت نامگذاری این فرم به سبب وجود موج هایی دایره ای شکل در سطح بوده که بسته به گام دستگاه تغییر می کنند و از این رو سینوسی نامیده می شود و از سوی دیگر ظاهری شبیه به کرکره دارد؛ به همین دلیل به آن کرکره سینوسی می گویند.

ضخامت ورق های کرکره سینوسی که در طیف رنگی متنوعی تولید می شوند، معمولاً در بازه 4/0 تا 1 میلی متری قرار داشته و عرض مفید آن ها نیز معمولاً 80 و 100 سانتی متر، پس از فرمینگ می باشد. بیشترین کاربرد ورق های کرکره سینوسی نیز در پوشش دهی سقف ها، کانتینر سازی، حصار دور زمین و ... است.

ورق شیروانی شادولاین

معرفی 4 مورد از زیباترین ورق های شیروانی - تصویر 3

سومین و زیباترین فرم ورق شیروانی، با نام فرمینگ شادولاین شناخته می شود و طرح بسیار زیبایی دارد. ورق شیروانی شادولاین نیز در طیف رنگی متنوع در بازه ضخامتی 3/0 تا 7/0 میلی متر، عرض مفید 80 و 102 سانتی متر و طول های متغیر بسته به سفارش خریداران تولید می شوند. شیب مجاز فرمینگ شادولاین حدود 20 درصد بوده و در پوشش دهی انواع سقف های شیروانی، سایبان ها و به صورت کلی مواردی که نیاز به استحکام بالا همراه با زیبایی بیشتر می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

ورق شیروانی طرح سفال

معرفی 4 مورد از زیباترین ورق های شیروانی - تصویر 4

در نهایت چهارمین طرح ورق های شیروانی که فرم های مختلفی را در بر می گیرد، شیروانی طرح سفال نامیده می شود. این فرم یکی از مستحکم ترین طرح ها به خصوص در برابر بارش های شدید برف و باران و عوامل رطوبتی به شمار می آید. روش تولید فرمینگ سفالی پرس بریک بوده و فشار زیادی را به دستگاه وارد می کند؛ از این رو قیمت بالاتری نسبت به فرم های دیگر دارد. از دیگر طرح های ورق شیروانی سفالی می توان به طرح های جنوا یا ژنوا، پالرمو و پرچین اشاره کرد که هر کدام زیبایی ظاهری خاصی دارند. ضخامت کلی این فلزات بین 3/0 تا 7/0 میلی متر بوده و بیشتر در پوشش دهی سقف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. عرض مفید آن ها بسته گام دستگاه نیز بین 80 تا 100 میلی متر می باشد.

با این وجود هر طرح بسته به سلیقه خریدار انتخاب شده و مورد استفاده قرار می گیرد؛ زیرا تمامی این طرح ها دارای مقاومت در برابر عوامل اکسیدی و رطوبتی، قابلیت انعطاف پذیری، طول عمر بالا، نصب آسان و خاصیت جوش پذیری هستند.

سایت دانشگاه صنعتی اصفهان درباره بهینه سازی فرایند شوره زدایی ورق های گالوانیزه می نویسد:

چکیده ایجاد شوره سفید بر سطح ورق گالوانیزه از عیوب رایجیاست که در شرایط انبار کردن در محیط مرطوب، بدون گردش هوای آزاد، اتفاق می‌افتد و بهظاهر ورق و پوشش کرومات لطمه وارد می‌کند. این شوره‌ها با توجه به ساختار متخلخلروی سطوح روی مستعد جذب کلرید و آب به‌وسیله واکنش‌های تبادلی یا مکانیزم های انحلال/رسوب هستند و با تشکیل مخازنی موجب نگه‌داشتن رطوبت و آنیون‌های خورنده، مانند کلریدمی‌شوند. عدم حذف شوره سفید منجر به افزایش مصرف لایه روی و عدم تشکیل لایه محافظخوردگی می‌شود و درنتیجه، مقاومت به خوردگی را کاهش می‌دهند

سایت آهن اینفو درباره فرایند تولید ورق گالوانیزه رنگی می نویسد:

تولید فلزات رنگی مانند شیت های سیاه یا روغنی عملیات متالورژیکی خاصی را لازم ندارد و یک فرآیند ثابت و خودکار دارد که در آن سطح محصول پس از بررسی کارشناسان تولید به بخش آماده سازی تحویل داده می شود. همچنین سطح فولاد گالوانیزه پیش از انجام عملیات رنگ آمیزی و ایجاد رویه محافظ، کاملاً پرداخت می‌ شود و روند ساخت آن ها در سه مرحله حذف ناخالصی ها و چربی زدایی، شستشو و هوادهی و در نهایت رنگ آمیزی به پایان می رسد.

به نقل از سایت tradewarehouse  درباره ورق های شیروانی که مینویسد:

We are a supplier of galvanised corrugated roofing sheets, which are utilised for household and commercial cladding, as well as industrial and agricultural constructions. These sheets can be used as a single-skin sheeting, as part of a built-up, insulated system, or as a replacement for an existing roof. When utilised in roof applications, this form of corrugated sheet may be securely constructed down to a 10-degree pitch. On top of the profile, just use normal nail or self-drilling screw fixes.

ترجمه

این ورق ها را می توان به عنوان یک ورق تک پوسته، به عنوان بخشی از یک سیستم ساخته شده، عایق یا به عنوان جایگزینی برای سقف موجود استفاده کرد. هنگامی که در کاربردهای سقف استفاده می شود، این شکل از ورق موجدار ممکن است به طور ایمن تا یک شیب 10 درجه ساخته شود. در بالای پروفیل، فقط از میخ های معمولی یا پیچ های خود سوراخ دار استفاده کنید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها