آیا محدودیت سنی برای تحصیل در هلند وجود دارد؟

اطلاع از محدودیت سنی برای تحصیل در مقاطع مختلف یکی از موضوعات مهمی است که قبل از اخذ پذیرش از دانشگاه‌های هلند و اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی باید مورد بررسی قرار بگیرد.

آیا محدودیت سنی برای تحصیل در هلند وجود دارد؟

به‌ طور کلی این کشور برای اعطای پذیرش و ویزای تحصیلی به دانشجویان روی فاکتور سن حساسیت ویژه‌ای ندارد؛ اما توجه داشته باشید که شرایط هر دانشگاه متفاوت است. همچنین برای تحصیل در برخی رشته‌ها با‌توجه‌به ویژگی‌ها و مهارت‌های مورد‌نیاز محدودیت سنی وجود دارد. در این مطلب با در نظر گرفتن این نکات به بررسی محدودیت سنی برای تحصیل در هلند می‌پردازیم. بعد از مطالعه این مقاله با دانش و آگاهی کافی می‌توانید برای دریافت ویزای تحصیلی هلند در رشته و مقطع مورد‌نظرتان اقدام کنید.

بررسی محدودیت سنی برای تحصیل در دوره‌های دانشگاهی هلند 

برای تحصیل در هلند، سن از فاکتورهای چالش‌ برانگیز نیست. به‌طورکلی در سیستم آموزشی این کشور محدودیت سنی خاصی برای تحصیل در مقاطع مختلف و اخذ ویزای تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی وجود ندارد. با داشتن شرایط تحصیل در هلند مانند ترجمه مدرک تحصیلی و ریز نمرات، شرط معدل، تمکن مالی کافی و مدرک زبان معتبر (آیلتس یا تافل) می‌توانید برای اخذ ویزای تحصیلی از این دانشگاه‌ها اقدام کنید. در ادامه سن معمول برای تحصیل در هر مقطع و رشته‌های مختلف را موردبررسی قرار می‌دهیم.

سن مناسب برای تحصیل کارشناسی در هلند 

به‌طورکلی آغاز دوره تحصیلی کارشناسی در هلند از ۱۸ سالگی است. به‌این‌ترتیب با حداقل ۱۸ سال سن و داشتن مدرک پایان دوره متوسطه می‌توانید برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور اقدام کنید. توجه داشته باشید که متقاضیان مرد برای اخذ ویزای تحصیلی هلند باید معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت داشته باشند.

بهتر است که تا قبل از ۳۰ سالگی برای تحصیل در این مقطع تحصیلی اقدام کنید. البته برای متقاضیان با سن بالاتر نیز محدودیتی وجود ندارد؛ اما با بالا رفتن سن ممکن است شانس اخذ ویزا برایتان کمتر شود. برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان به مدرک تافل (با نمره ۸۵-۸۰) یا مدرک آیلتس آکادمیک (با حداقل نمره ۶) نیاز دارید. 

بررسی شرایط سنی هلند برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

معمولا کشورها برای جذب دانشجویان بین‌المللی به‌منظور تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کمتر به فاکتور سن حساس هستند. کشور هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. در هلند محدودیت سنی خاصی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تعریف نشده است. به‌این‌ترتیب اگر دانشجو شرایط لازم برای تحصیل در هلند را داشته باشد، این امکان را دارد که برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور اقدام کند.

البته پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از کاهش شانس اخذ ویزای تحصیلی تا قبل از ۴۵ سالگی اقدامات لازم را برای پذیرش در رشته و دانشگاه مورد‌نظرتان انجام دهید. به‌خصوص اگر متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های انگلیسی زبان هستید.

دوره دکترا؛ مقطعی بدون محدودیت سنی برای تحصیل در هلند

برای تحصیل در مقطع دکترا در اکثر کشورها از جمله هلند هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. در‌واقع آنچه شانس شما برای پذیرش از دانشگاه و تحصیل در رشته‌ مورد‌نظرتان را افزایش می‌دهد، رزومه تحصیلی و شغلی قوی و مقالات علمی معتبر است. شرایط عمومی مورد‌نیاز برای تحصیل دکترا در هلند شامل رزومه تحصیل و کاری، انگیزه‌نامه تحصیلی قوی، تاییدیه مقاله‌های علمی منتشر‌شده، ترجمه پروپوزال تحقیقاتی رشته مورد‌نظر، توصیه‌نامه از اساتید و مدرک زبان انگلیسی می‌شود.

آشنایی با رشته‌هایی که محدودیت سنی برای تحصیل در هلند در آن‌ها مهم است

یکی از رشته‌هایی که سن متقاضی همیشه در آن اهمیت بالایی دارد، رشته پزشکی و رشته‌های زیر شاخه پزشکی مانند دندانپزشکی، داروسازی و پرستاری است. رقابت بالا و برخورداری از شرایط جسمی مناسب از دلایلی هستند که باعث اعمال محدودیت سنی برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی می‌شوند. این موضوع در خصوص کشور هلند نیز صدق می‌کند؛ بنابراین اگر می‌خواهید شانستان برای دریافت پذیرش و ویزای تحصیلی بالا برود بهتر است تا قبل از ۲۷ سالگی برای تحصیل در رشته پزشکی اقدام کنید.

رشته دیگری که باید در سنین پایین‌تر برای تحصیل در آن اقدام شود، رشته تربیت بدنی است. برای تحصیل در این رشته آمادگی جسمانی متقاضی اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل هرچه در سنین پایین‌تر برای اخذ پذیرش در این رشته اقدام کنید، شانس بالاتری خواهید داشت.

2

موسسه مهاجرتی ایران کانادا؛ مرجع مطمئن برای اطلاع از جدیدترین شرایط تحصیل در هلند

در این مقاله با شرایط محدودیت سنی برای تحصیل در هلند آشنا شدیم. به‌طور‌کلی سیستم آموزشی این کشور برای تحصیل در مقاطع مختلف محدودیت چندانی از نظر سنی برای متقاضیان در نظر ندارد؛ اما توصیه می‌شود قبل از اقدام حتما شرایط دانشگاه را به‌طور‌کامل بررسی کنید. مورد دیگری که باید در نظر بگیرید، رشته تحصیلیتان است. به دلیل رقابت بالا برای تحصیل در برخی رشته‌ها مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی توصیه می‌شود که در سنین پایین‌تر درخواستتان را برای دانشگاه ارسال کنید. برای رشته تربیت‌بدنی نیز به دلیل مهم بودن آمادگی جسمانی، درخواست در سنین پایین شانستان برای دریافت پذیرش و اخذ ویزا را افزایش می‌دهد. 

برای بررسی شرایط هر دانشگاه و آماده‌سازی مدارک مورد‌نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی بهتر است با یک فرد متخصص و موسسه‌ مهاجرتی معتبر در ارتباط باشید. کارشناسان مجموعه ایران کانادا با اطلاعات کافی درباره شرایط تحصیل در دانشگاه‌های هلند و آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی در مسیر دریافت ویزای تحصیلی هلند در مقاطع مختلف همراهتان خواهند بود. به‌این‌ترتیب چالش‌های مهاجرت را به‌راحتی پشت سر می‌گذارید. برای دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از شرایط تحصیل در هلند به سایت ایران کانادا به آدرس irancanada.cc مراجعه کنید. 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    هلند یعنی عشق، هلند یعنی زندگی، هلند یعنی آزادی کامل از هر لحاظ، هلند یعنی بهشت واقعی برای هر انسان.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها