تفاوت پشم سنگ و پشم شیشه و کاربردهای صنعتی و ساختمانی آن

پشم سنگ و پشم شیشه دو نوع عایق حرارتی محبوب در صنایع مختلف و ساختمان‌سازی هستند که هرکدام ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

تفاوت پشم سنگ و پشم شیشه و کاربردهای صنعتی و ساختمانی آن

در این مقاله، به مقایسه تفاوت‌ها و کاربردهای این دو نوع عایق خواهیم پرداخت. در پایان نیز یک پیشنهاد ویژه برای خرید پشم سنگ و پشم شیشه از فروشگاهی معتبر داریم. تا پایان همراه ما بمانید.

پشم سنگ و پشم شیشه چطور ساخته می‌شوند؟

پشم سنگ از سنگ‌های مذاب معدنی مانند بازالت و دولومیت به دست می‌آید. پس از ذوب این سنگ‌ها و فرآوری آن‌ها، الیافی پیچیده و بافتی غیرهمگن تشکیل می‌شود. از جمله ویژگی‌های پشم سنگ مقاومت حرارتی بالا و خاصیت ضدآتش محصول است.

در مقابل پشم شیشه از شیشه کائولینیتی و سدیم‌کلسیوم به دست می‌آید. پس از فرآوری این دو ماده الیاف بلوری نسبتاً صاف و یکنواخت ساخته شده که خواص حرارتی مناسبی دارد و مقاومت بالایی در برابر آتش از خود نشان می‌دهد.

تفاوت خصوصیات فیزیکی و مکانیکی پشم سنگ و شیشه

پشم سنگ تراکم بالا و وزن نسبتاً بیشتری دارد. در برابر صدا بسیار نفوذناپذیر است و مقاومت بیش‌تری در برابر فشار و حرارت از خود نشان می‌دهد. پشم شیشه تراکم کمتری داشته و سبک‌وزن تر است. به لحاظ عایق صوتی نسبت به پشم سنگ بهتر عمل کرده و از نظر مقاومت در برابر فشار و حرارت حرف چندانی در برابر پشم سنگ ندارد. اگر می‌خواهید با سایر تفاوت‌های پشم سنگ و پشم شیشه بیش‌تر آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم در فرصتی مناسب مقاله تفاوت پشم سنگ و پشم شیشه را مطالعه کنید.

2

آشنایی با کاربردهای مختلف پشم سنگ و پشم شیشه

از جمله کاربردهای پشم سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق حرارتی در ساختمان‌ها و صنایع
  • عایق صوتی در ساختمان‌ها
  • کاربرد در ساخت لوازم خانگی و خودروها

برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره پشم سنگ و اطلاع از قیمت محصول می‌توانید به صفحه خرید پشم سنگ مراجعه کنید.

از جمله کاربردهای پشم شیشه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق حرارتی در ساختمان‌ها و صنایع
  • عایق صوتی در محیط‌های صنعتی
  • استفاده در صنایع نفت و گاز

برای مشاهده قیمت روز پشم شیشه می‌توانید از صفحه پشم شیشه کیلویی چند بازدید کنید.

آیا پشم شیشه و پشم سنگ برای محیط زیست مضرند؟

اگر دغدغه محیط زیست را داشته باشید احتمالاً سازگاری مواد استفاده شده در صنعت و ساختمان با محیط زیست اهمیت زیادی دارد. در پاسخ به سوال میزان سازگاری و تاثیرات پشم سنگ و پشم شیشه بر محیط باید بگوییم که پشم سنگ قابلیت بازیافت دارد اما ممکن است در هنگام تولید انرژی بیش‌تر مصرف کرده و به محیط زیست آسیب بزند. اما به صورت کلی پشم شیشه بیش‌تر با محیط زیست سازگار است و راحت‌تر بازیافت می‌شود.

3

از کجا پشم شیشه و پشم سنگ بخریم؟

در بین انواع عایق‌آلات موجود در بازار پشم شیشه و پشم سنگ بیش‌‌‌‌‌ترین کاربرد را دارند. ما در این مقاله تفاوت پشم سنگ و پشم شیشه را باهم بررسی کردیم اما انتخاب نهایی بر عهده شماست.

در واقع بر اساس هدف خود و حوزه فعالیت‌تان در صنایع مختلف یا ساختمان‌سازی می‌توانید از این دو عایق بهره ببرید. پس از انتخاب عایق مدنظر یکی از چالش‌ها پیدا کردن یک فروشگاه معتبر برای خرید عایق‌های ساختمانی است.

مجموعه هامون عایق با حضور در فضای آنلاین به پشتوانه سال‌ها تجربه حضوری در آهن مکان تهران و بازار آهن ایران تمام عایق‌آلات ساختمانی و صنعتی را به فروش می‌رساند. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره مجموعه و خرید پشم سنگ یا پشم شیشه و سایر عایق‌آلات ساختمانی کافی است عبارت هامون عایق را در گوگل جستجو کنید.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها