مهمترین مهارت در حوزه دیجیتال مارکتینگ

در عصر حاضر، دیجیتال مارکتینگ یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی محسوب می‌شود. به طوری که با گسترش فناوری و دسترسی آسان مردم به اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و دستگاه‌های هوشمند موبایل و تبلت، دیجیتال مارکتینگ نقش برجسته‌ای در موفقیت کسب‌وکارها پیدا کرده است.

مهمترین مهارت در حوزه دیجیتال مارکتینگ

در واقع، هدف نهایی دیجیتال مارکتینگ این است که به شرکت‌ها کمک کند تا به‌راحتی با مشتریان هدف خود ارتباط برقرار کنند و محصولات و خدماتشان را به آن‌ها معرفی نمایند.

بر همین اساس، هر شرکت و کسب‌ و کاری که بخواهد در بازار رقابتی امروز موفق ظاهر شود و سهم بازار خود را حفظ نماید، ناگزیر است که از دیجیتال مارکتینگ به‌عنوان یکی از ارکان اصلی بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدماتش استفاده نماید. در همین راستا، قصد داریم مهمترین مهارتی که باید در حوزه دیجیتال مارکتینگ یاد گرفت را به شما معرفی کنیم.

اولین قدم برای ورود به عرصه بازاریابی دیجیتال چیست؟

اولین قدم برای ایجاد بستر اجرای استراتژی‌های بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت است. طراحی سایت کمک می‌کند تا اصول اولیه بازاریابی و تبلیغات دیجیتال مانند ترافیک، تبدیل و فروش را بهتر درک کنیم و با جمع‌آوری داده‌های مشتریان و استفاده از این اطلاعات در استراتژی‌های بعدی بازاریابی، در جذب و وفادارسازی مشتریان موفق‌تر عمل کنیم.

 

51

از طرف دیگر، طراحی سایت یکی از راهکارهای مفید و ارزشمند برای دستیابی به موفقیت در میان رقبا است،‌ زیرا مراجعه به وب سایت اغلب نخستین تجربه‌ای است که مشتریان با برند یا کسب و کار شما دارند. به این ترتیب، یک سایت طراحی شده حرفه‌ای، زیبا و کاربرپسند می‌تواند تجربه مثبتی برای مشتریان ایجاد کند و آن‌ها را برای خرید یا استفاده از خدمات ترغیب نماید. بنابراین طراحی سایت، پایه و اساس خوبی برای شروع موفقیت‌آمیز فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال فراهم می‌آورد.

یادگیری طراحی سایت نیازمند برخورداری از مهارت‌هایی مانند طراحی رابط کاربری، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو و ... است که بسیاری از این مهارت‌ها در بازاریابی دیجیتال کاربرد دارند. به همین خاطر لازمه تسلط بر طراحی سایت، یادگیری آن به شیوه‌ای اصولی و تحت نظر متخصصان مجرب این حوزه است.

آموزش طراحی سایت حرفه‌ای، مهارتی است که هم برای افرادی که می‌خواهند وارد بازار کار شوند و هم برای صاحبان کسب و کارهای نوپا بسیار حیاتی و ضروری است. یادگیری مهارت‌های طراحی وب، برنامه‌نویسی وب و بهینه‌سازی سایت، می‌تواند به پیدا کردن شغل در این حوزه یا راه‌اندازی یک کسب و کار موفق اینترنتی کمک شایانی نماید.

بنابراین با توجه به وضعیت بازار کار امروز، تسلط بر طراحی سایت یک مهارت بسیار مورد نیاز و پردرآمد است؛ از طراحان وب گرفته تا مدیران بازاریابی، همه نیاز به درک اصول طراحی سایت دارند. حتی صاحبان کسب و کار نیز با یادگیری طراحی وب سایت می‌توانند متوجه شوند که چگونه تجربه کاربری بازدیدکنندگان را بهبود بخشند و به‌تدریج، فروش خود را نیز افزایش دهند.

به همین منظور، وب سایت ژاکت آکادمی با مباحث آموزش صفرتاصد طراحی سایت دوره جامعی را در این حوزه برگزار می‌کند. در این دوره به‌صورت مرحله به مرحله و از مقدماتی‌ترین سطح، مهارت‌های لازم برای کدنویسی HTML و CSS، طراحی صفحه فرود، بنر سایت و ایجاد یک سایت کاربرپسند و بهینه‌ شده با وردپرس آموزش داده خواهد شد. به این ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند با شرکت در این دوره و کسب مهارت‌های لازم، گامی موثر در جهت تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای و موفقیت در عرصه طراحی وب بردارند.

تولید محتوا؛ جزء جدایی ناپذیر در طراحی سایت

بازاریابان دیجیتال باید بتوانند خواسته‌ها، نیازها و الگوهای رفتاری مخاطب هدف خود را درک کرده و محتوایی تولید کنند که دقیقا برای آن دسته از مخاطبان مفید باشد. چراکه تنها با ارائه محتوای ارزشمند می‌توان اعتماد مخاطب را جلب کرد.

در واقع محتوای خوب از یک سو باعث جلب توجه بازدیدکنندگان و افزایش زمان حضور آن‌ها در سایت می‌شود که خود منجر به بهبود تجربه کاربری و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو (سئو داخلی) خواهد شد و از سویی دیگر، تولید محتوا برای سایر وب‌سایت‌ها، مجلات و رسانه‌های آنلاین (لینک‌سازی و رپورتاژ) نقش مهمی در افزایش دیده شدن سایت و بهبود سئو خارجی آن دارد.

بنابراین چه به‌عنوان یک طراح وب و سئوکار فعالیت داشته باشید و چه به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار آنلاین، تسلط بر مهارت‌های تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی از اهمیت بسزایی برخوردار است و مهارت محتوانویسی متنی در تولید محتواهای مختلف مانند مقاله، وبلاگ، ایمیل مارکتینگ، صفحات فروش و غیره مفید است.

در همین راستا، مجموعه ژاکت دوره جامعی تحت عنوان آموزش تولید محتوا را برگزار می‌کند. این دوره به‌صورت تخصصی به آموزش تمام جنبه‌های تولید محتوای متنی می‌پردازد؛ از بازاریابی محتوایی گرفته تا سئو محتوایی، محصول‌نویسی و رپورتاژ آگهی، همه و همه در طی این دوره آموزش داده می‌شود.

52

بنابراین افراد علاقه‌مند می‌توانند با شرکت در این دوره آموزشی، از پایه و به‌شکلی اصولی مهارت‌های لازم برای محتوانویسی متنی را کسب کنند و برای موفقیت در مسیر حرفه‌ای شدن به‌عنوان مدیر محتوا در عرصه دیجیتال، گام موثری بردارند.

طراحی سایت و تولید محتوا، دو مهارت کلیدی برای موفقیت در دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت و تولید محتوای متنی ارزشمند برای آن، دو اقدام بنیادی و البته حیاتی در عرصه دیجیتال مارکتینگ هستند. با توجه به مطالبی که در اینجا مطرح شد، تسلط بر این دو مهارت می‌تواند پایه محکمی برای ورود و موفقیت در دنیای بازاریابی و تبلیغات دیجیتال فراهم سازد.

امیدواریم با بهره‌گیری از دوره‌های آموزشی تخصصی و کاربردی همچون دوره‌های ارائه شده توسط مجموعه ژاکت، علاقه‌مندان بتوانند مهارت‌های لازم را برای موفقیت در این عرصه کسب نمایند و گام‌های بلندی برای پیشرفت شغلی خود بردارند.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها