نگاهی نو در دیجیتال مارکتینگ با نیما صائب

امروزه تعداد افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند، هر روز بیشتر می شود ولی همه آن ها به اهدافی که تعیین می کنند، نمی رسند و در اکثر مواقع علت آن نداشتن نگاه 360 درجه به کسب و کار مشتریست.

نگاهی نو در دیجیتال مارکتینگ با نیما صائب

 برای اطمینان از دستیابی به اهداف مشخص شده، باید نوع نگاه خود را تغیر دهیم و تمام موارد تاثیر گذار را بررسی نمائیم. از بازخوردهای مثبت و منفی مخاطبان، رصد صفحاتی که مخاطب بازدید کرده، تعداد دقایقی که بازدید کنندگان سایت برای مطالعه محتوا وقت می گذارند، تعداد لایک، ذخیره کردن و ارسال پست اینستاگرام، دریافت ایمیل از مخاطبان و سایر اقدامات مخاطبان در کنار بازخورد صاحبان کسب و کار از اقدامات صورت گرفته، هر کدام از این داده ها می تواند قدمی ولو کوتاه به سوی مسیر مورد نظر شما باشد.

دیجیتال مارکتینگ در سال های اخیر دچار تغییرات زیادی شده و در حال حاضر موارد بسیاری بر موفقیت یا عدم موفقیت یک کمپین تبلیغات دیجیتال تاثیر می گذارند. از تغییر الگوریتم های گوگل گرفته تا ربات های هوشمندی مثل Chat GPT.

البته نباید فراموش کرد که به روز بودن در دنیای دیجیتال مارکتینگ حائز اهمیت می باشد و در آینده نیز تاثیرات هوش مصنوعی در این حوزه غیر قابل انکار است.

معرفی نیما صائب سوابق کاری

images_1679229814_64170376edc1b.jpg

مهندس نیما صائب فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه تهران بوده که در طی سال های 1385 الی 1388 موفق به اخذ مدرک کارشناسی نرم افزار نیز شده اند. در رزومه تحصیلی ایشان همچنین اخذ مدرک DBA جنرال و سپس DBA برندینگ در طی دهه 90 به چشم میخورد.

نیما صائب مدیر عامل شرکت آرامش گستران مینا با برند آمینا گروپ می باشد، وی در سال 1380 وارد حوزه برنامه نویسی شده و بعد از 3 سال فعالیت خودش را بصورت فری لنسری در زمینه وب سایت آغاز کرد پس از آن بصورت موازی در سال 1385 بصورت مشاوره به مدیران عامل در زمینه فروش محصولات به روش ترکیب روش های سنتی و مدرن به فعالیت خود ادامه داد که این امر سبب شد تا به شهرهای مختلف ایران سفر نماید.

مهندس صائب در ادامه فعالیت کاری خود، با رویکرد کار تیمی و ایجاد یک مجموعه پیشرو در صنعت تبلیغات آنلاین، در سال 1397 اقدام به تاسیس برند آمینا گروپ کرد که هم اکنون یک از شرکت های پویا در حوزه دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود. این مجموعه سابقه همکاری با کسب و کار های مطرحی را در کارنامه خود دارد.

اهمیت دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز

دیجیتال مارکتینگ یک ابزار ارزشمند در دنیای امروز است. به کمک دیجیتال مارکتینگ کسب و کارها قادرند با طیف گسترده ای از ابزارها و پلتفرم ها به مخاطبان هدف خود دسترسی پیدا کنند. با بازاریابی دیجیتال، کسب‌وکارها این پتانسیل را دارند که علاوه بر ارائه خدمات و محصولات خود بصورت آنلاین، مشتریان را به شیوه‌ای تعاملی و شخصی‌سازی شده درگیر کنند. صاحبان کسب و کار می‌توانند محتوای جذاب‌تری نسبت به قبل ایجاد کنند و از ابزارهایی مانند شبکه های اجتماعی برای افزایش آگاهی و وفاداری برند، استفاده کنند. علاوه بر این، بازاریابی دیجیتال به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد تا موفقیت خود را راحت‌تر دنبال کنند و تاکتیک‌های خود را با توجه به بینش‌های مبتنی بر داده‌ها در کمترین زمان بهبود بخشند. دیجیتال مارکتینگ یک پلتفرم مقرون به صرفه برای کسب‌وکارهایی فراهم می‌کند که هدفشان به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI) و رشد سریع‌تر از همیشه است.

images_1679230570_6417066a3d000.jpg

چالش های امروز در دنیای مارکتینگ چیست؟

فضای دیجیتال مارکتینگ امروز رقابتی تر و پیچیده تر از هر زمان دیگری است. مشتریان انتظار پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده را دارند و شرکت‌ها باید بتوانند با ماندن در صدر آخرین تغییرات، رقابت را دنبال کنند.

این به معنای درک بهتر از مخاطب و بهینه سازی پلتفرم های مختلف مانند رسانه های اجتماعی، موتورهای جستجو و کمپین های تبلیغاتی آنلاین در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات است.

شرکت‌ها همچنین باید در مورد قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها و بهترین شیوه‌های امنیت سایبری به‌روز باشند تا ضمن حفاظت از اطلاعات مشتریان، از قوانین پیروی کنند.

در نهایت، کسب‌وکارها باید استراتژی‌های محتوایی مؤثری داشته باشند که از داستان‌ها برای ارتباط با مخاطبان خود به روش‌های معنادار استفاده کنند. به طور کلی چالش‌های دیجیتال مارکتینگ امروزه ممکن است دلهره‌آور به نظر برسند، اما کسانی که مایل به پیشرفت و عبور از چالش های این حوزه هستند، از سایرین به موفقیت نزدیک ترند.

بر اساس تجربیات شما راه موفقیت در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

موفیقت در حوزه بازاریابی دیجیتال، از نظر مفهومی به معنای شناسایی و رفع نیاز های مخاطب از طریق خدمات یا محصولات موجود تعریف میشود. به بیان دیگر ایجاد ارتباط صحیح و آسان میان عرضه و تقاضا به کمک ابزار های دیجیتال، رسالت و هدف یک مجموعه دیجیتال مارکتینگ است. در صورتی که این مهم به درستی صورت بگیرد، میتوان آن را موفقیت تلقی کرد.

در این راستا، اطلاع از تازه های صنعت و استفاده از تجربیات سایرین کمک شایانی به پیشگام بودن و موفیقت مینماید.

تکنیک شما برای اطلاع از آخرین اخبار و به روز بودن چیست؟

بطور مستمر نظرات و تجربیات صاحبان نظر در صنعت را بخوانید و دنبال کنید : در هر صنعتی افرادی تاثیر گذار و صاحب نظر وجود دارد که بینش های متفاوتی نسبت به وقایع و تازه های دنیای دیجیتال مارکتینگ به شما میدهند. از این طریق میتوانید در جریان جنبه های مختلف موضوعات تازه قرار بگیرید و متناسب با استراتژی های خود، برداشت شخصی از تازه های صنعت داشته باشید.

images_1679230230_64170516b2c72.jpg

از طریق دنبال کردن صفحات شبکه های اجتماعی این افراد میتوانید به این اطلاعات ارزشمند تا حد زیادی دست یابید.

شرکت در کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی: شرکت و حضور در این محافل می‌تواند بینشی صحیح نسبت به چالش های این صنعت ارائه دهد. به همین سبب، اطلاع از نظرات افراد متخصص می‌تواند کمک کند تا در استفاده از تکنیک‌ها و روش های جدید مورد استفاده بازاریابان دیگر، به روز بمانید.

توصیه شما به تازه کاران چیست؟

  1. قبل از پرداختن به موضوعات پیچیده و تخصصی، برای یادگیری اصول بازاریابی دیجیتال، مانند SEO، PPC و بازاریابی رسانه های اجتماعی وقت بگذارید.

  2. از منابع ارزشمندی که در اینترنت و شبکه های اجتماعی به راحتی یافت میشوند استفاده کنید و رویکردهای مختلف را آزمایش کنید تا بفهمید کدام تاکتیک برای شما و مشتریانتان بهتر است.

  3. از تجربیات سایرین حتما کمک بگیرید و از مشورت گرفتن از افراد متخصص در صنعت به هیچ عنوان دریغ نکنید!

  4. در آخر به هیچ عنوان امید خود را از دست ندهید، چرا که انسان به امید زنده است و تنها امید است که انگیزه ی تلاش و پیشرفت را در وجود ما ایجاد می کند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها