بهترین روش‌های تبلیغات برای املاک

بازار املاک در ایران کمی داستانش با بازارهای دیگر متفاوت است. مشاورین املاک با نوسان‌های زیادی مواجه می‌شوند.

بهترین روش‌های تبلیغات برای املاک

بعضی می‌گویند بازار مسکن خراب است! مشتری نیست! معامله نمی‌شود! از طرف دیگر، بعضی مشاورین املاک در همین بازار پررقابت و نوسانی، به مشتریان زیادی دست پیدا می‌کنند و معامله‌های زیادی جوش می‌دهند. آن‌ها از چه روش‌هایی استفاده می‌کنند؟ چه نوع تبلیغاتی اجرا می‌کنند که همچنان برای آ‌ن‌ها بازدهی خوبی دارد؟

در این مقاله، ابتدا به بهترین روش‌های تبلیغات املاک می‌پردازیم و سپس نمونه متن تبلیغاتی اثرگذار در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهیم تا با خیال راحت به جذب مشتری بپردازید. 

بهترین کانال‌های تبلیغات برای املاک

اگر می‌خواهید بودجهٔ تبلیغاتی خود را در جای درستی خرج کنید، باید کانال‌هایی را برای تبلیغات انتخاب کنید که بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشند. برای این کار، باید ببینید مخاطبان شما بیشتر در کجاها هستند؟ در این صورت است که با تبلیغات در مکان درست به مخاطب درست، نتایج خوبی نصیبتان خواهد شد. 

البته ما این کار را برای شما آسان کرده‌ایم! در ادامه، بهترین روش‌‌های تبلیغات املاک را به ترتیب اولویت به شما معرفی می‌کنیم:

تبلیغات از طریق وب‌سایت

وب‌سایت دارید؟ اگر ندارید و فکر می‌کنید به دردتان نمی‌خورد، ابتدا این دو سه خط توضیح ما را بخوانید، سپس تصمیم خود را در این باره بگیرید. 

فرض کنید برای کسب‌وکار خودتان یک سایت دارید. نام، آدرس و شمارهٔ شما به طور کامل در سایتتان درج شده که این یکی از راه‌های اعتمادسازی برای مخاطب است. در کنار این، می‌توانید آگهی‌هایتان را در سایت خودتان درج کنید و به سایت یا نرم‌افزار دیگری وابسته نباشید. مزیت دیگر؟ درب روش‌های دیگری از تبلیغات به روی شما باز می‌شود که به جذب مشتری بیشتر، کمک بزرگی خواهد کرد (مثل گوگل ادز که جلوتر دربارهٔ آن صحبت می‌کنیم). حالا باز هم فکر می‌کنید که داشتن وب‌سایت برای شما منفعت‌آور نیست؟ 

تبلیغات پیامکی برای املاک

بگذارید از تجربه‌ای شخصی صحبت کنم که برای خودم بسیار جالب بود. وارد دفتر املاک شدم و با ذکر شرایطم، مشاور مربوطه به من آگهی‌های موجود را نشان داد؛ ولی هیچکدام مورد پسندم نبود! خواستم خداحافظی کنم که گفت شماره تماس خود را به من بدهید تا موارد جدید را برای شما پیامک کنم. تعجب کردم! تا به حال کسی این کار به ظاهر ساده را انجام نداده بود. آنجا بود که متوجه شدم استفاده از کانال پیامک چقدر می‌تواند برای مشاورین املاک مناسب باشد. 

علاوه بر این، شما می‌توانید از این روش برای تبلیغات هم بهرهٔ خوبی ببرید. فکرش را بکنید؛ دقیقا همان زمانی که مخاطب شما به دنبال خانه‌ای مناسب است، پیامک آگهی شما به دستش می‌رسد. همان زمانی که صاحب ملک به دنبال مستاجر (یا خریدار) است، پیامکی مبنی بر «فروش فوری خانه‌های آپارتمانی» از سمت شما به او می‌رسد. پس با ارسال یک متن تبلیغاتی مناسب، می‌توانید معاملات بزرگی را به سرانجام برسانید. 

اگر نمی‌دانید چگونه متن تبلیغاتی برای پیامک‌های خود بنویسید، نگران نباشید! جلوتر در این باره هم صحبت خواهیم کرد.

استفاده از گوگل ادز 

وقتی عبارتی را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، در کنار بعضی از نتایج، علامت Ad را مشاهده می‌کنید. این علامت به این معنی است که نتیجهٔ مدنظر از طریق تبلیغات گوگل ادز در این جایگاه قرار گرفته است. استفاده از این روش یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای قرار گرفتن در صفحهٔ اول گوگل است که بازدهی بالایی هم دارد. چرا؟ چون شما دقیقا در همان جایی قرار می‌گیرید که مخاطب به دنبالتان می‌گردد! 

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی 

میزان تاثیرگذاری فضای مجازی در این روزها انکارناپذیر است. وقتی فضای پرمخاطبی وجود دارد که مشتریان بالقوهٔ زیادی در آنجا حضور دارند، چرا شما از این فرصت طلایی استفاده نکنید؟ یک صفحه با نام کسب‌وکار خود در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید، سپس تصاویر باکیفیت و متن مناسب در آن قرار دهید. سعی کنید فعالیت مستمر داشته باشید تا کم کم اعتماد مخاطب را به دست آورید. 

اهمیت استفاده از پیامک در تبلیغات املاک

پیش‌تر در مورد تبلیغات از طریق پیامک صحبت کردیم. جالب است بدانید که بیش از ۹۰٪ پیامک‌ها خوانده می‌شوند و زمان بازشدن آن‌ها زیر ۳ دقیقه است! با این اوصاف، صدای شما به‌راحتی به گوش مخاطب می‌رسد. به طور کلی اگر بخواهیم از اهمیت پیامک در تبلیغات املاک صحبت کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به تعداد زیادی از افراد دسترسی خواهید داشت. 
  • ارتباطی سریع و آسان با مخاطب برقرار می‌کنید.
  • از نظر هزینه، روشی مقرون‌به‌صرفه است. 
  • بازدهی بسیار بالایی دارد. 

علاوه بر همهٔ این‌ها، شما با داشتن لیستی از مخاطبین خود، می‌توانید آن‌ها را دسته‌بندی کرده و پیامی متناسب با هر گروه ارسال کنید. گروه‌بندی مخاطب در تبلیغات پیامکی، نرخ کلیک پیامک شما را بالاتر می‌برد و اثربخشی بیشتری خواهد داشت. احتمالا دسته‌بندی مخاطبان شما به این شکل خواهد بود: مستاجرین، مالکان، سرمایه‌گذاران، بساز بفروش‌ها، خریداران و…

در ادامه به بخش جذاب نمونه متن تبلیغاتی می‌رسیم. 

نمونه متن پیامک تبلیغات املاک

برای نوشتن یک متن مناسب، باید ۲ چیز را در نظر بگیرید: اول اینکه مخاطب شما کیست و دوم، هدف شما از این کار چیست. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای خریداران خانه در تهران پیامک ارسال کنید، می‌توانید نمونه‌های زیر را به کار ببرید: 

ففغعفغع

اما اگر می‌خواهید برای مستاجران پیامک ارسال کنید، می‌توانید از نمونه‌های زیر استفاده کنید: 

 

لیبلیبلیب

بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی املاک

انتخاب بهترین زمان تبلیغات، خصوصا در حوزهٔ املاک، به نوع مخاطب بستگی دارد. مثلا اگر می‌خواهید برای اجارهٔ خانه تبلیغات کنید، طبیعتا مخاطب شما مستاجران هستند. این افراد معمولا در فصل تابستان به تعویض خانه می‌پردازند. پس سه‌ماههٔ تابستان بهترین فرصت برای تبلیغات در زمینهٔ رهن و اجاره است. 

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید برای فروش خانه و آپارتمان تبلیغات کنید، بهترین زمان، قبل از عید است؛ چراکه بیشترین میزان خرید خانه در این موقع از سال اتفاق می‌افتد. 

در مواردی همچون سرمایه‌گذاری، خرید و فروش ملک و زمین و… ، زمان ثابتی برای تبلیغات وجود ندارد. ضمن اینکه موارد فوری، به علت محدودیت زمانی یا معاملهٔ سریع، معمولا با قیمت مناسب‌تری انجام می‌شوند. پس ارسال پیامک با ذکر عبارت‌های «فوری»، «سریع»، «تا دیرنشده اقدام کنید» یا «فروش فوری زیر قیمت»، اثرگذاری بیشتری دارند و مخاطب را به واکنش وامی‌دارند. 

دربارهٔ بهترین زمان از شبانه‌روز، بهتر است صبح خیلی زود یا شب‌ها دیروقت پیامک نزنید. به طور کلی می‌توان گفت ساعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر و ۱۷ تا ۱۹ شب برای ارسال پیامک مناسب است. 

تبلیغات املاک را از همین امروز شروع کنید

حالا با بهترین روش‌های تبلیغات املاک آشنا شدید. در این بازار پررقابت، بهتر است هرچه زودتر برای تبلیغات کسب‌وکارتان اقدام کنید. اگر بودجهٔ محدودی دارید، پیشنهاد می‌کنیم از کانال پیامک که مقرون‌به‌صرفه‌تر و پربازده‌تر است شروع کنید. برای این کار می‌توانید از سرویس ارسال پیامک نجوا کمک بگیرید. در پنل پیامکی نجوا، علاوه بر داشتن دسترسی آسان و سریع به همهٔ امکانات لازم، گزارش دقیقی از کمپین‌های ارسالی خود خواهید داشت. 

 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها