افزایش دوبارهٔ نرخ بهره: آیا تاریک‌ترین لحظات را در بازار رمزارزها شاهد خواهیم بود؟

هفتهٔ گذشته، پس از اینکه فرآیند ادغام اتریوم بلاخره طبق زمان‌بندی به پایان رسید، قیمت اتریوم طبق انتظارات بازار سقوط کرد. بازار در نبود شرایط مطلوبی که شدیداً به آن نیاز دارد همچنان خرسی باقی مانده است، و به‌نظر نمی‌رسد که اتفاق جدیدی رخ دهد.

افزایش دوبارهٔ نرخ بهره: آیا تاریک‌ترین لحظات را در بازار رمزارزها شاهد خواهیم بود؟

گرچه بازی‌های مبتنی بر وب۳ و بلاک‌چین‌های عمومی جدید جذاب به‌نظر می‌رسند، واکنش بازار انتظارات را برآورده نکرده است، که احتمالاً به دلیل محتاط‌تر شدن سرمایه‌گذاران در نتیجهٔ افزایش تورم در سطح جهان است.

 

طبق داده‌هایی که فدرال‌ رزرو در ۱۳ سپتامبر منتشر کرده است، نرخ تورم آمریکا به ۸.۳٪ رسیده است. در عین حال، تورم اروپا رقم ۹.۱٪ را ثبت کرده است. به‌طور مشخص، تورم بالا آلمان را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده است و تورم در این کشور به بالاترین رقم در ۳۰ سال اخیر رسیده است.

 

در ۲۱ سپتامبر (-۴ یو‌تی‌سی)، فدرال‌رزرو جلسهٔ دیگری را به‌منظور تعدیل نرخ شاخص بهره برگزار خواهد کرد. طبق سخنرانی پاول در پایان اوت، طی این جلسه نرخ بهره احتمالاً ۷۵ نقطه درصد افزایش خواهد یافت. اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، سومین افزایش نرخ بهرهٔ متوالی را در سال جاری از سوی فدرال‌رزرو شاهد خواهیم بود. غروب ۱۹ سپتامبر شایعاتی دربارهٔ افزایش ۷۵ تا ۱۰۰ نقطه درصدی نرخ بهره بالا گرفت.

 

کاهش ادامه‌دار نقدینگی در سطح جهان از سوی فدرال‌رزرو یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت رمزارزها در بازار امروز است. با این همه، بازار رمزارزها با حجمی که اکنون دارد نمی‌تواند مستقل از بازار سهام آمریکا عمل کرده و به‌تنهایی رشد کند. اکثر ارزهای جهان هم‌بستگی خیلی زیادی با هیجانات موجود در بازار دارند. به‌عنوان مثال، اگر بخواهیم روند حرکتی قیمت بیت‌کوین را بر مبنای واکنش بازار به جلسهٔ قبلی فدرال‌رزرو بررسی کنیم، به جز اولین مورد از افزایش نرخ بهره در ۱۷ مارس، قیمت بیت‌کوین پس از هر بار افزایش نرخ بهره کاهش یافت.

لاتلاتلات

 منبع: کوینکس

 

پس از جلسهٔ فدرال‌رزرو، احتمالاً بازار به روند کاهشی خود ادامه دهد. با این حال، باید توجه داشت که نرخ بهرهٔ کوتاه مدت اوراق قرضهٔ خزانهٔ آمریکا اکنون فاصلهٔ زیادی با نرخ بهرهٔ بلند مدت دارد، که دست فدرال‌رزرو را در افزایش بیشتر آن می‌بندد.  به بیان صریح‌تر، اگر فدرال‌رزرو بخواهد به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، احتمالاً در بازپرداخت اوراق قرضهٔ خزانهٔ آمریکا دچار قصور گسترده‌ای خواهد شد. در سناریوی بدتر، دلار اعتبارش را از دست خواهد داد، و بحران مالی فاجعه‌بارتری را رقم خواهد زد.

 

بررسی شرایط بلند مدت مثل نظاره کردن رودخانه است. با اینکه می‌توانید جریان آن را پیش‌بینی کنید و عملیات‌های تجاری را بر مبنای پیش‌بینی‌تان انجام دهید، هیچکس نمی‌داند که هر یک از قطرات آب چطور در امتداد رودخانه حرکت خواهند کرد. این موضوع دربارهٔ تحلیل‌های سرمایه‌گذاری هم صدق می‌کند.

 

در ادامه، به روند بیت‌کوین و اتریوم بر مبنای آمارهای اخیر خواهیم پرداخت.

 

نخست اجازه دهید به قیمت و جریان‌خالص مبادلهٔ بیت‌کوین نگاهی بیاندازیم. در طول ۱۵ روز از ۳۰ روز گذشته جریان‌خالص مبادلهٔ بیت‌کوین منفی بوده است. علاوه بر این، آمار ثبت‌شده در ۱۳ سپتامبر ظاهراً غیرعادی است، که حاکی از ادامه‌دار بودن بی‌ثباتی بازار است. علاوه بر اینها، هیجانات بازار هم بی‌ثبات بوده است، و آمارها هیچ روند نزولی یا صعودی مشخصی را نشان نمی‌دهد.

 خحجحخج

با نگاه به نمودار رنگین‌کمانی قیمت بیت‌کوین می‌بینیم که قیمت بیت‌کوین نزدیک به «۱ بیت‌کوین = ۱ بیت‌کوین» است. خرس بازار حباب‌های قبلی و قیمت‌گذاری متأثر از هیجانات بازار را کاملاً از بین برده است. به قول معروف قیمت بیت‌کوین «به کف خود رسیده است». برای اینکه قیمت بیت‌کوین دوباره به سقف برسد، به عواملی همچون بودجه‌های هنگفت، شرایط مطلوب اقتصاد کلان، و همچنین سرعت گرفتن بازار نیاز است.

حهخححهحخح

اجازه دهید به سراغ اتریوم برویم. گرچه قیمت اتریوم از زمان ادغام به کاهش خود ادامه داده است، بازار همچنان بابت روند قیمتی این رمزارز در آینده خاطر جمع است. به‌عنوان مثال، ۱۴ سپتامبر شاهد جریان‌خالص مبادلهٔ بزرگی در اتریوم بودیم، که دلیل آن عمدتاً به انجام عملیات ادغام از سوی این شبکه برمی‌گردد. در عین حال، برخی از صرافی‌‌ها هم از هاردفورک اتریوم که هم‌زمان با ادغام رخ داد حمایت کردند. با این حال، این فرآیند بدون دردسر نبوده است. به‌عنوان مثال، زمان فهرست‌شدن توکن‌های مربوط در صرافی‌های مختلف متفاوت است، و قیمت آنها هم تفاوت چشمگیری دارد.

حخهخحهخحخه

 طبق نمودار رنگین‌کمانی قیمت اتریوم، اتریوم در قیمت فعلی‌اش در محدودهٔ «اشباع فروش» قرار گرفته است.

یبلبلیبل

با این تفاصیل، باید تأکید کرد که همهٔ اندیکاتورها صرفاً به‌عنوان مرجع استفاده می‌شوند، و آمار تنها معیار تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها نیست. اکثر اندیکاتورهایی که قبلاً کارآمد بودند در بازار خرسی این روزها نتوانسته‌اند در پیش‌بینی روند بازار به سرمایه‌گذاران کمک کنند. به‌عنوان مثال، همهٔ سرمایه‌گذاران موافق بودند که اقتصاد جهانی، چه با سرعت زیاد یا کم، قطعاً رشد خواهد کرد. حالا این پیش‌بینی دیگر عمومیت ندارد.

باید قبول کنیم که دورهٔ رشد بر مبنای انقلاب صنعتی شاید به پایان خود رسیده باشد. در حال حاضر به سمت آینده‌ای مملو از ابهامات حرکت می‌کنیم. در این آیندهٔ بی‌ثبات و پرابهام، خدمات مالی کوینکس به سرمایه‌گذاران کمک می‌کنند اطمینان خود را بازیابند. سرمایه‌گذاران با کمک خدمات مالی کوینکس می‌توانند روز بعد از سرمایه‌گذاری‌شان سود خود را دریافت و فوراً آن را برداشت کنند. علاوه بر این، در صرافی کوینکس هیچ حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری برای ارائهٔ خدمات مالی در نظر گرفته نشده است، که شما را قادر می‌سازد با سپرده‌گذاری رمزارزهای راکد خود خیلی راحت به سود برسید. علاوه بر اینها، کوینکس از زمان تأسیس خود در پنج سال قبل هیچگاه مشکل امنیتی نداشته است، که گواهی بر عملکرد فوق‌العاده‌اش در زمینهٔ امنیت است.

 

وقتی بحث از سرمایه‌گذاری می‌شود، اغلب گفته می‌شود که فعالیت کمتر برابر با سود بیشتر است. در بازار خرسی حال حاضر، سرمایه‌گذاران باید به‌درستی از دارایی‌های‌شان استفاده کنند، چون با وجود اجرای تعدادی زیادی پروژهٔ جذاب در این بازار خرسی، اکثر این پروژه‌ها که گرفتار بازار خرسی رمزارزها شده‌اند به‌شدت پرریسک هستند. بنابراین، استراتژی هالتر طالب، استراتژی مناسبی برای سرمایه‌گذاران امروزی بازار رمزارزها است. به عبارت دیگر، می‌توانید بخش بزرگی از دارایی‌های‌تان را در محصولاتی مثل خدمات مالی کوینکس با ریسک کم و بازده ثابت سرمایه‌گذاری‌ کنید، و باقیماندهٔ پول‌تان را در پروژه‌های پرریسکی که نوید بازده‌های بزرگ را می‌دهند سرمایه‌گذاری کنید.بلابلابلابلابلابلا

 

اگر رمزارزهای بلا استفاده ای  دارید، به سرمایه‌گذاری آنها در بخش خدمات مالی و حساب سپرده گذاری کوینکس فکر کنید:

https://www.coinex.netowrk/financial

بیانیهٔ صلب مسئولیت: این مقاله حاوی توصیه‌ای در زمینهٔ سرمایه‌گذاری نیست،‌ و تمامی آمارهای ارائه‌شده در این مقاله صرفاً به‌عنوان مرجع به‌کار رفته‌اند. برای تصمیم‌گیری در زمینهٔ سرمایه‌گذاری نباید به اطلاعات ارائه‌شده در این مقاله اتکا کنید، که در اینصورت مسئولیت آن کاملاً با خود شما خواهد بود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها