بهترین کتاب های ژنتیک و بیوشیمی سال 1401

در دنیای امروز که بیماری‌های مختلف انسان‌ها را در بر گرفته‌اند، سلامتی مهم‌ترین نعمت است. بسیاری از این بلاها حتی با داروهای رایج هم درمان نمی‌شوند و برای برطرف کردن آن‌ها باید نقشه ژنوم انسان رسم شده و گسترده‌ترین ابزارها را نیز در اختیار داشت. اما چطور باید نقشه ژنوم را رسم کرد؟

بهترین کتاب های ژنتیک و بیوشیمی سال 1401

علم ژنتیک یکی از این راه‌هاست که به کمک انسان‌ها آمده تا اجازه ندهد انسان‌ها به‌سادگی جان خود را از دست بدهند. برای مثال بیشتر محققان سرطان معتقدند که مبارزه علیه این بیماری، بزرگ‌ترین مزیت نقشه ژنوم انسانی است.

در این مقاله سعی داریم کتاب‌های پرفروش ژنتیک را خدمت شما معرفی کنیم تا به‌سادگی بهترین منابع را در دسترس داشته باشید و وقتتان بخاطر پیدا کردن منابع معتبر هدر نرود. با ما همراه باشید.

اصول ژنتیک پزشکی امری ۲۰۲۲ | ترجمه دکتر لیلا یوسفیان

در زمینه ژنتیک پزشکی، کتا‌های بسیاری چاپ شده است، اما ژنتیک پزشکی امری چیز دیگریست!

 

این کتاب بخاطر نکات طلایی که دارد به عنوان مرجع علمی برای دانشجویان پزشکی، ژنتیک انسانی و ژنتیک معرفی شده و همه ساله در بسیاری از دانشگاه‌ها تدریس می‌شود؛ شاید به همین دلیل هم باشد که در دسته کتاب‌های پرفروش ژنتیک آمده است. ترجمه های مختلفی توسط انتشارات های مختلف پزشکی از این کتاب ارائه شده اما کتاب اصول ژنتیک پزشکی امری ترجمه دکتر لیلا یوسفیان ترجمه ای است که اکثر اساتید این رشته آن را به دانشجویان خود معرفی میکنند . ترجمه ی شیوا و بیان ساده ی مطالب در این ترجمه باعث شده تا اقبال به این ترجمه از نمونه های دیگر بیشتر باشد.

موضوع دیگری که در مورد این کتاب نباید فراموش کرد این است که اطلاعات کامل ژنتیک امری با پایه‌ای قوی در ژنتیک بالینی و ژنومیک عملی برای دانشجویان علوم پایه پزشکی و مقاطع بالاتر از آن ارائه می‌شود. ویرایش شانزدهم این کتاب کاملا به روز شده است و شامل سؤالات موردی و چند گزینه ای، خلاصه‌های پایان فصل، واژه‌نامه‌ای گسترده و... است که آن را به یک انتخاب ایده‌آل برای همه دانشجویان مقطع کارشناسی پزشکی تبدیل کرده است . جالب است که این کتاب در ویرایش های قبلی با نام ژنتیک پزشکی امری به بازار ارائه شده بود اما این بار با نام ژنتیک و ژنومیک پزشکی امری به بازار عرضه شد .

کتاب کلون سازی ( کلونینگ ژن ) دکتر براون

غفعفغعغفع

خب کلون‌سازی هم یکی از آن بحث‌های سنگین ژنتیک است که احتمالا شما هم از آن فراری هستید. اما نگران نباشید. اینجا با معرفی کتاب‌های پرفروش ژنتیک شما می‌توانید کلون‌سازی را به‌راحتی یاد بگیرید. اما پیشنهاد ویژه این است که کتاب مهندسی ژنتیک براون را به زبان اصلی نیز ارائه کرده است تا شما با توجه به نیاز خودتان آن را تهیه کنید. اما اگر دانشجوی تازه‌واردی هستید و با مفهوم اصلی کلون سازی آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنم از طریق ویکیپدیا مطالب مفیدی راجع به این موضوع مطالعه کنید

اما اگر خیلی طرفدار کتاب‌های زبان اصلی نیستید و ترجیح می‌دهید به زبان مادریتان کتاب را مطالعه کنید پس باید کتاب مقدمه ای بر کلون سازی ژن ها و آنالیز DNA  را تهیه کنید. اگر تنها به دنبال کتاب‌های پرفروش ژنتیک هستید باید گفت که زبان فارسی آن طرفدار بیشتری دارد.

ژنتیک و زیست فناوری از همان ابتدایی که کشف شدند تاکنون چنان تاثیر شگرفی در زندگی بشریت گذاشته است که به جرات کمتر رشته‌ای وجود دارد که تاثیر مشابهی داشته باشد. انسان با دست‌ورزی ساختار ژنتیکی موجودات توانسته محصولات و موجوداتی را خلق کند که قبلا وجود نداشته است. این توان به‌همراه خلاقیت می‌تواند در ایجاد محیط‌زیست بهتر، داروهای بیشتر و ارزان‌تر، محصولات مقاوم به آفت‌ها و... تاثیر بیشتری هم بگذارد. شما هم با خواندن این کتاب و درک مفاهیم عمیق آن می‌توانید به این مهارت و توانایی برسید.

 

کتاب بیوشیمی لنینجر 2021 | دو جلدی

ثقفثقفثقف

تقریبا از هر 3 دانشجوی بیوشیمی 4 دانشجو این کتاب را مطالعه کرده اند . بله ! تعجب نکنید . این کتاب قرآن بیوشیمی است . ترجمه های مختلفی هم از این کتاب ارائه شده اما فعلا از جدیدترین ویرایش این کتاب که در سال 2021 ارائه شده فقط دو ترجمه موجود است . ترجمه ی انتشارات اندیشه رفیع که توسط دکتر محمدنژاد و زیر نظر خانم دکتر پاسالار ترجمه شده است از دیگر ترجمه مقبول تر و با کیفیت تر است .

توصیه میکنیم که برای آشنایی بیشتر با رشته و کتاب های ژنتیک پزشکی حتما به سایت و بلاگ اشراقیه سر بزنید .

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها