بهترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن

تبلیغات در اپلیکیشن یک استراتژی کسب درآمد است که در آن، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای ارائهٔ تبلیغات در برنامهٔ خود، پول دریافت می‌کنند؛ در واقع تبلیغات اپلیکیشن، از طریق یک پلتفرم تبلیغاتی ارائه می‌شود که تبلیغ‌کنندگان و صاحبان برنامه را به هم متصل می‌کند.

بهترین روش کسب درآمد از اپلیکیشن

این اپلیکیشن از پلتفرم واسطه درخواست تبلیغ می‌کند و پلتفرم از الگوریتم‌هایی برای شناسایی و ارائهٔ مناسب‌ترین آگهی به کاربر در زمان واقعی استفاده می‌کند. انواع مختلفی از قالب‌های تبلیغاتی وجود دارد که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن، می‌توانند به منظور افزایش درآمدزایی از برنامه، از آن‌ها استفاده کنند که در این مطلب به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

کسب درآمد از اپلیکیشن

با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند و اپلیکیشن‌ها در کمتر از دو دهه با انسان‌ها همراه بوده‌اند، همیشه اپلیکیشن جدیدی برای رفع نیاز مخاطب وجود دارد؛ علاوه بر این، رقابت زیاد در تبلیغات اپلیکیشن، مستلزم آن است که فعالان این حوزه، همواره از آگاهی کافی برخوردار باشند.

برای افزایش درآمد از تبلیغات در اپلیکیشن، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن باید یک استراتژی قوی برای کسب درآمد از تبلیغات در اپلیکیشن داشته باشند؛ کلید افزایش درآمد تبلیغاتی، قرار دادن تبلیغاتی با تعامل بالا با مخاطب است.

کسب درآمد از اپلیکیشن از طریق تبلیغات، شامل یافتن تعادل مناسب بین تعدادی از عوامل مختلف است؛ همچنین شما باید شبکهٔ تبلیغاتی را انتخاب کنید که برای اپلیکیشن شما، مخاطبان و انواع تبلیغاتی که می‌خواهید ارائه دهید، مناسب‌تر باشد.

نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایلی

با نمایش تبلیغات در برنامه‌های خود، می‌توانید به مخاطبان هدفتان دست پیدا کنید؛ اگر مکان (مقصد تبلیغ) با هدفی مطابقت داشته باشد که برای کمپین تعیین شده است، امید بسیاری از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن این است که بتوانند از مزایای این تلاش با کسب درآمد از اپلیکیشن خود بهره ببرند.

برای به حداکثر رساندن کسب درآمد از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن، باید شناخت خوبی از کاربران خود داشته باشید؛ می‌توانید فیلترهایی را تنظیم کنید تا مطمئن شوید تبلیغات نمایش داده شده در اپلیکیشن‌های موبایلی، مربوط به کاربران برنامهٔ شما هستند.

هرچه محتوای تبلیغاتی شما هدفمندتر باشد، تبلیغات در اپلیکیشن شما عملکرد بهتری خواهد داشت؛ در نتیجه درآمد بیشتری از برنامهٔ خود به دست می‌آورید. به‌عنوان مثال، وقتی مخاطبان اپلیکیشن شما فقط روی آقایان متمرکز است، ارائهٔ تبلیغاتی که شامل تخفیف برای محصولات آرایشی است چه فایده‌ای دارد؟

افزایش درآمد شما یکی از مزایایی است که وقتی محتوای مورد نظر را به مشتریان خود ارائه می‌دهید، می‌توانید آن را دریافت کنید؛ در عین حال، مطمئن خواهید بود که کاربران شما، در حین استفاده از برنامه نیز لذت خواهند برد.

بسیبی

ساده‌ترین راه برای کسب درآمد از اپلیکیشن‌های موبایلی، این است که مشتریان را راضی نگه دارید.

 

انواع تبلیغات در برنامه‌های موبایلی

مزیت کسب درآمد از یک اپلیکیشن این است که راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد که بهتر است آن‌ها را بررسی کنید؛ بسته به نوع برنامه‌ها، برخی از استراتژی‌ها مؤثرتر از سایرین هستند؛ در ادامه مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن را به شما معرفی می‌کنیم:

۱. کسب درآمد از اپلیکیشن با تبلیغات

برای کسب درآمد از برنامه، ارائهٔ تبلیغات در این بستر را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین‌ها تعریف کرد؛ بی‌شک پیاده‌سازی آن بسیار آسان و ساده است. در این روش، بر اساس تعداد کلیک‌هایی که کاربر روی آگهی می‌کند یا زمانی که نصب برنامه را از طریق آگهی انجام می‌دهد، پرداخت به مالک برنامه انجام می‌شود.

تبلیغات در اپلیکیشن موبایل، به روش‌های مختلفی درآمد ایجاد می‌کند که در ادامه برخی از آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

CPM: مخفف «Cost per Mille» به معنی «هزینه به‌ازای هزار نمایش» است که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن برای تعداد هزار نمایش از تبلیغات، پول پرداخت می‌شود؛

CPC: مخفف «Cost Per Click» است و درآمد بر اساس تعداد کلیک‌هایی است که روی تبلیغ می‌شود؛

CPV: مخفف «Cost Per View» است و درآمد بر اساس تعداد بازدیدهای کاربران برنامه است؛

CPA: مخفف «Cost Per Action» است و اقدامات کاربر مانند نصب برنامه تبلیغ‌شده یا خرید از طریق لینک منجر به درآمد می‌شود.

۲. کسب درآمد از اپلیکیشن با انتشار درون‌برنامه‌ای

تبلیغات درون‌برنامه‌ای برای ایجاد تعامل بسیار سریع‌تر و قدرتمندتر با کاربران به کار گرفته شده‌اند؛ به عبارت ساده، آن‌ها به صاحبان اپلیکیشن کمک می‌کنند تا تبلیغات را به روشی آسان بفروشند.

تبلیغاتی که به شکل درون‌برنامه‌ای بارگذاری می‌شوند، بیشترین سود را برای دارندگان برنامه دارند. ۴ نوع تبلیغات وجود دارد که می‌تواند در برنامه شما گنجانده شود:

تبلیغات همسان: در واقع، چندین آگهی را در یک تبلیغ ارائه می‌دهد. این قالب قابل تنظیم است شما می‌توانید سبک آن را متناسب با اپلیکیشن خود تغییر دهید؛

تبلیغات ویدیویی: تبلیغات ویدیویی در هنگام شروع برنامه پخش می‌شوند؛

تبلیغات بینابینی: تبلیغات بینابینی کل صفحه را پوشش می‌دهد؛

تبلیغات بنری: بنر برنامه‌ها در فضای تبلیغاتی اختصاص‌داده‌شده ظاهر می‌شود.

۳. کسب درآمد از اپلیکیشن با انتشار اپ پولی

بر اساس این روش، کاربر برای استفاده از یک برنامه هزینه پرداخت می‌کند؛ یعنی اگر بخواهد از یک برنامه کاربردی استفاده کند، باید هزینهٔ آن را بپردازد. ممکن است فکر کنید که کاربر چگونه این کار را انجام می‌دهد؟ زیرا تقاضا برای برنامه‌های پولی کمتر از برنامه‌های رایگان است.

برای پربارتر کردن آن و کسب درآمد از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن، می‌توانید آن را با یک استراتژی بازاریابی مؤثر همراه کنید؛ بنابراین، به جای تمرکز بر افزایش تعداد دانلودها، باید روی جذب و حفظ کاربران خود برای مدت طولانی‌تری کار کنید، که نیاز به درک عمیق ذهنیت کاربر و همچنین بازار دارد.

ققغغ

وقتی از اپلیکیشن موبایل کسب درآمد می‌کنید، در واقع تعادل بین رضایت کاربران و درآمد را پیدا کرده‌اید.

کسب درآمد دلاری از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن‌ها

شما حتی می‌توانید از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن خود، درآمد دلاری کسب کنید؛ یکی از پلتفرم‌های گوگل که می‌تواند به شما کمک کند تا انواع تبلیغات را نمایش دهید، گوگل ادموب (Admob google) است. شما می‌توانید به‌راحتی با کمپین‌های ادیوری از تبلیغات ادموب درآمد دلاری داشته باشید.

ادموب پلتفرمی است که با نمایش تبلیغات هدفمند در کنار محتوای برنامهٔ خود، راهی برای کسب درآمد در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید تبلیغات مرتبط و جذاب را به کاربران اپلیکیشن خود نشان دهید و حتی ظاهر تبلیغات را مطابق با اپلیکیشن خود سفارشی کنید.

 

جمع‌بندی

از میان طیف گسترده‌ای از روش‌های تبلیغاتی، آن‌هایی را انتخاب کنید که کاربران را تشویق به تعامل و ایجاد تجربیات مثبت می‌کند؛ در این صورت می‌توانید کسب درآمد از نمایش تبلیغات در اپلیکیشن را تجربه کنید. پلتفرم‌های تبلیغات موبایلی کارآمد، به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن کمک می‌کنند تا از برنامهٔ خود، کسب درآمد کنند و در عین حال تجربیات مثبت کاربران را حفظ کنند.

 

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها